معرفی کمپانی شیائومی

کمپانی چینی شیائومی را بیشتر بشناسیم!

کمپانی شیائومی یک کمپانی خصوصی چینی است. دفتر اصلی شیائومی در پکن چین قرار دارد. شیائومی یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید لوازم الکترونیکی همراه است. زمینه اصلی فعالیت آن طراحی٬ توسعه و فروش گوشی‌های موبایل هوشمند٬ برنامه‌های کاربردی موبایل و لوازم دیجیتال مصرفی است. واژه شیائومی در زبان چینی به معنای برنج کوچک است. قدمت کمپانی شیائومی چندان زیاد نیست، نشان به این نشان که شیائومی اولین گوشی هوشمند خود را در سال 2011 در بازار چین عرضه کرد. امروزه گوشی زیائومی سهم زیادی از بازار چین و سهم خوبی در بازار جهانی دارد. بنیانگذار شیائومی لی جون است. بنا بر اعلام فوربز لی جون در فهرست ثروتمندترین مردان چین در رده 23 قرار دارد. کمپانی Xiaomi علاوه بر گوشی موبایل٬ تلویزیون‌های هوشمند نیز تولید می‌کند. همچنین رابط کاربری MUI روی اندروید یکی از محصولات این شرکت چینی است که روی گوشی‌های خود از این رابط کاربری استفاده می‌کند. تبلت شیائومی می پد Xiaomi MiPad نیز تا بدین جای کار تنها تبلت عرضه شده توسط این کمپانی است.

شیائومی علاوه بر پایین نگه داشتن قیمت خرید گوشی، استراتژی دیگری را نیز در سال 2014 پیاده سازی کرد. در این سال، فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن اندروید خود را راه اندازی نمود که این فروشگاه در ماه‌های اولیه توانست به موفقیت چشمگیری دست یابد. اپ استور شیامی فعلا فقط به کاربران چینی خدمات ارایه می‌دهد و هم اکنون بطور متوسط در هر روز حدود 20 میلیون برنامه و بازی از این فروشگاه دانلود می‌شود. در ماه نوامبر سال 2014 کمپانی شیائومی به مناسبت 10 میلیارد دانلود از اپ استور اختصاصی‌اش مراسم ویژه‌ای برگذار کرد. گردش مالی توسعه دهندگان فعال در این پروژه حدود 60 میلیارد دلار عنوان شده است.

شیائومی در سال 2014 از اولین دستبند هوشمند خود رو نمایی کرد. این دستبند هوشمند که بر اساس برنامه‌های مراقبت پزشکی و سلامت طراجی شده است، سه ماه بعد از آغاز فروش توانست به فروش یک میلیون عدد برسد. نظارت بر کیفیت خواب٬ حسگر شتاب سنج٬ اتصال به تلفن هوشمند از طریق بلوتوث٬ آلارم دهی و مقاومت در برابر آب از مشخصات و ویژگی‌های این مچ بند است.

اساس فعالیت کمپانی شیاومی روی گوشی موبایل هوشمند است. اولین گوشی موبایل شیائومی Mi 1S بود. استراتژی فروش گوشی موبایل شیائومی با دیگر کمپانی‌ها مقداری تفاوت دارد. این کمپانی از استراتژی فروش Flash Sale استفاده می‌کند. طبق این استراتژی یک گوشی موبایل یا هر محصول خاص با قیمت بهتر در یک بازه زمانی محدود – معمولا یک روز – روی وبسایت به فروش می‌رسد که قیمت خرید گوشی شیائومی در این روش با تخفیف همراه خواهد بود. شیائومی با استفاده از این روش فروش توانست موفقیت خوبی در بازار تبلت و موبایل بدست بیاورد. گوشی موبایل شیاومی می نوت پرو Xiaomi Mi Note Pro یکی از بهترین‌های گوشی شیائومی است. این گوشی موبایل زیاومی نه تنها یکی از بهترین‌های گوشی شیامی بلکه یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند جهان است. تمرکز کمپانی شیائومی روی افزایش بازده روند تولید و کاهش هزینه و افزایش بهره وری است. با این استراتژی قیمت گوشی شیائومی بسیار مقرون به صرفه تمام می‌شود.

خرید گوشی شیائومی یکی از تصمیم‌هایی است که در صورت گرفتن آن مطمئنن پشیمان نمی‌شوید. گوشی‌های موبایل شیائومی چند سالی است که وارد بازار شده‌اند و کیفیت بسیار خوبی دارند. قیمت گوشی شیائومی با توجه به مشخصات و امکاناتش بسیار مناسب است. برای خرید گوشی و تبلت شیائومی در ایران شاید مساله اصلی دسترسی به این کالاها باشد. گوشی شیائومی به مانند برندهای دیگر موبایل در بازار ایران به وفور موجود نیست. مساله‌ای دیگر که در خرید گوشی موبایل شیائومی پیش می‌آید این است که در ایران کالای ساخت چین به نوعی هم معنی کالای بی کیفیت تلقی می‌شود! در صورتی که در مورد گوشی شیائومی این مساله صحیح نیست. امروره خط تولید غالب کارخانه‌های تولید لوازم الکترونیکی و دیجیتال در کشور چین قرار دارد. در مورد شیائومی مساله تفاوت بیشتری دارد، چرا که خود کمپانی هم اصالتا چینی است. ولی در هر حال یکی از بهترین گزینه‌های خرید گوشی موبایل و خرید تبلت، برند شیائومی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "کمپانی چینی شیائومی را بیشتر بشناسیم!"

  1. من گوشی شیائومی دارم و واقعا ازش راضی هستم
    هندزفری بلوتوثی شیائومی هم گرفتم و عالیه واقعا با توجه به قیمت محصولات بسیار خوبی تولید کرده و وارد بازار کرده

  2. باسلام من گوشیهای سامسونگ چند مدل داشتم همچنین هواوی العان شیامی نوت ۹ دارم از لحاظ کیفیت و زیبایی و منو و دستاب و کارایی واقعا سره قیمتشم واقعا عالیه.