نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3

گوشی زنفون 3 را می‌توان سازگارترین محصول ایسوس با اهداف راه‌اندازی خط تولید گوشی‌های زنفون دانست. ظرافت در طراحی و سخت‌افزار مناسب دو ویژگی اصلی گوشی Zenfone 3 ZE552KL و Zenfone 3 ZE520KL هستند. نکته جالب اینکه این گوشی‌ها را نه می‌توان در دسته گوشی‌های پرچمدار قرار داد و نه گوشی‌های میان‌رده.

توجه به ویژگی‌های چند رسانه‌ای در زنفون 3 چیزی نیست که بتوان در جدول مشخصات آن به کم و کیف آن پی‌ برد. سه تکنولوژی انحصاری ایسوس PixelMaster ،SonicMaster و VisualMaster در زمینه رسانه کمک شایانی در بهبود عملکرد این گوشی در زمینه‌های مرتبط کرده است. به کمک 3.0 PixelMaster و سنسور 16MP و OIS تصاویر گرفته شده با کیفیت به مراتب بهتری گرفته می‌شوند. SonicMaster 3.0 صدای 24 بیت Hi-Res را در اختیار دو اسپیکر گوشی قرار داده و صدای DTS را برای هدست گوشی فراهم می‌کند. و در آخر VisualMaster باعث افزایش طیف رنگ‌های قابل نمایش در نمایشگر می‌شود.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - اینفوگرافی

قبل از اینکه به نقد و بررسی جامع گوشی زنفون 3 بپردازیم، بهتر است نگاهی کلی به نکات مثبت و منفی گوشی بیندازیم. به نظر می‌رسد ایسوس از بازخورد نسل دوم زنفون‌ها درس خوبی گرفته است. تراشه‌های اینتل اتم در مقایسه با تراشه‌های اسنپ‌دراگون کمپانی کوالکام گزینه چندان مناسبی نیستند. از همین رو ایسوس پس از مدت‌ها همکاری با اینتل، حال تمامی نسخه‌های زنفون 3 را با تراشه‌های کوالکام طراحی کرده است. چیپست گوشی موبایل اسنپ 625 در نسخه پایه زنفون 3 مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود اینکه این تراشه اولین محصول از تراشه‌های سری 6 اسنپ می‌باشد که با تکنولوژی 14nm ساخته شده است، اما چه از لحاظ قدرت CPU و چه GPU عملکرد آن پایین‌تر از تراشه اسنپ 650 می‌باشد.

دوربین این گوشی دارای لیستی از ویژگی­‌های خاص خودش است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. برای مثال از ویژگی­‌های منحصربفرد این گوشی می­‌توان به سنسور تصحیح رنگ و سیستم فوکوس خودکار سه­‌گانه اشاره کرد که در زمانی کمتر از 0.03 ثانیه روی سوژه قفل می­‌کند.

صفحه نمایش 5 اینچی +Super IPS دارای یک پردازشگر +Tru2Life است. این فن­اوری از پنل‌های 4K اقتباس شده است. Zenfone 3 با داشتن درخشندگی 600 نیتی و کنترل هوشمند کنتراست، اغراق­‌آمیز نیست اگر بگوییم صفحه‌نمایش این گوشی برای محیط­‌های با کنتراست بالا ساخته شده است.

اسپیکر Asus Zenfone 3 دارای 5 آهن‌ربا است که با تقویت­ کننده هوشمند آنها را پشتیبانی می­‌کند. ایسوس این تضمین را به کاربران این گوشی داده است که اسپیکرها بدون هیچ تاثیر منفی روی کیفیت صدا، خروجی به مراتب بلندتری خواهند داشت.

طراحی و ساخت گوشی ایسوس زنفون 3

در حال حاضر بعضی از کمپانی­‌ها لوازم جانبی کافی همراه گوشی عرضه نمی­‌نمایند، اما ایسوس جزو آن برندها نیست. Zenfone 3 از نقطه نظر لحاظ لوازم جانبی گوشی بسیاری از خریداران را راضی نگه داشته­ است. شارژر بزرگ گوشی 10 واتی است (5V/2A) و از شارژرهای سریع نیز پشتیبانی می­‌کند. طبق برخی ادعاها زنفون 3 تنها با 5 دقیقه شارژ می­‌تواند یک تماس 2 ساعتی را پشتیبانی کند.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - جعبه گشایی

شارژر این گوشی دارای یک کابل جدا شونده­ USB Type-C است که برای انتقال اطلاعات با سرعت USB 2.0 نیز می­‌توان از آن استفاده کرد.

آخرین موردی که در بسته‌بندی گوشی Zenfone 3 قابل مشاهده است، هدست in-ear با کنترل یک دکمه­‌ای می­‌باشد. این هدست‌ها از لحاظ ظاهری کمی پهن به‌نظر می­‌آیند، ولی گوشی با فناوری Hi-Res و 4x CD کیفیت صدا را بالا می­‌برد.

بدنه این گوشی دارای ابعاد 152.6×77.4×7.7 میلی‌متری و وزن 155 گرمی می­‌باشد. با این اوصاف زنفون 3 خیلی فشرده­‌تر و سبک‌تر از iPhone 7 Plus است.

قسمت جلو و پشت از جنس گلس 2.5D Gorilla هستند و کناره­‌های گوشی به شکل گرد طراحی شده‌اند. حاصل کار گوشی خوش دستی است که واقعا با در دست گرفتن آن احساس لذت خواهید کرد. کناره­‌های گوشی از فلز براق پوشانده شده­‌اند، اما شیارها هیچ پوششی ندارند. با در نظر گرفتن پارامتر زیبایی، زنفون 3 بیشتر احساس بالا رده بودن گوشی را به کاربران می­‌دهد.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - خوش دستی

یک موضوع تکراری درباره­ طراحی گوشی­‌های زنفون وجود دارد که مربوط به طراح‌ها و پترن‌های دایره‌ای شکل در پشت گوشی، جلوی گوشی و حتی تم‌های پیش‌فرض آن می‌شود.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - طراحی

گوشی Zenfone 3 ZE552KL با رنگ­‌های مختلف سیاه یاقوتی، نقره­‌ای و طلایی و آبی عرضه می­‌شود. پترن­‌های دایروی شکل در تمامی رنگ‌بندی‌های گوشی تنها با نور قوی و مستقیم قابل مشاهده هستند.

در سمت راست بالای صفحه نمایش دوربین سلفی 8MP گوشی تعبیه شده و یک چراغ ریز برای نوتیفیکیشن­‌ها در سمت راست وجود دارد. محل جایگیری سنسورهای نور در مجاورت آن و زیر گلس می­‌باشد.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - طراحی

در پایین صفحه نمایش 3 کلید پرکاربرد و معروف قرار دارند.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - طراحی

دو دکمه صدا و پاور در سمت راست و به صورت دایره هم مرکز قرار دارند تا تشخیص آنها با لمس کردن سریع‌تر انجام بشود.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - طراحی

در سمت چپ دو شیار برای کارت­‌ها قرار دارد که می­‌توان به چند روش آنها را بکار برد. مثلا یک nanoSIM و microSIM و یا می­‌توان به جای nanoSIM یک کارت حافظه microSD به کار برد.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - طراحی

در بالای گوشی یک پورت برای جک هدفون 3.5mm وجود دارد و در پایین پورت USB Type-C. همچنین در پایین اسپیکری که دارای 5 آهن‌ربا و تقویت­ کننده برای بیس بزرگتر است، تعبیه شده است.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - طراحی

پشت گوشی بسیار شلوغ و بهم ریخته است. یکی از ایرادهایی که منتقدان برای طراحی زنفون 3 در نظر می­‌گیرند، ماژول مربعی شکل دوربین است که با پترن دایروی در تناقض می‌باشد و این الگو شاید دامن­‌گیر بعضی از پارامتر­های دیگر گوشی شود.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - طراحی

دوربین کمی بیرون­ زدگی دارد ولی جای هیچ نگرانی برای خراش برداشتن آن نیست. بخاطر اینکه لنز دوربین دارای پوششی یاقوتی است.

صفحه‌نمایش گوشی ایسوس Zenfone 3

Asus Zenfone 3 ZE552KL دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1080p است. پنل +Super IPS به همراه زاویه دید عالی و درخشندگی قابل تحسین است. @@@همچنین Asus قول نمایشگر 600 نیتی و پوشش رنگ 100% NTSC را داده بود.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - طراحی

طی اندازه­‌گیری­‌های آزمایشگاهی ادعای 600 نیتی بودن گوشی تایید شده است. این میزان روشنایی نمایشگر در حالت دستی بدست می‌آید و در حالت خودکار چیز بیشتری عاید نمی­‌شود. برای رنگ سیاه نتیجه­ کاملا منطقی 0.45 نیت با کنتراست 1,300:1 بدست می­‌آید. البته نتایج بدست آمده قابل مقایسه با نمایشگر iPhone 7 Plus بوده و حتی بهتر از نمایشگر LG V20 می­‌باشد.

در قسمت تنظیمات، اپلیکیشنی به نام Splendid وجود دارد که برای تنظیم رنگ­‌های صفحه نمایش به‌کار می­‌رود. حالت پیش­‌فرض همان حالت Balance است، اما دقت تعادل رنگ سفید سرد را ندارد. حالت Vivid، کنتراست و اشباع­‌سازی را با صرف هزینه­ به امید دقت بالا افزایش می­‌دهد.

بنا به گفته کارشناسان در حالت بالانس اگر اسلایدر دمای رنگ را تا آخر بکشیم، دقت رنگ بسیار بالا می­‌رود. طوریکه به متوسط 2.8 و حداکثر 5.7 می‌رسیم. البته این نتایج در حد گوشی­‌های بالارده نیست، اما از LG V20 مسلما بهتر است.

رابط کاربری گوشی ایسوس Zenfone 3

در ادامه نقد و بررسی گوشی زنفون 3 به بررسی رابط کاربری این گوشی خواهیم پرداخت. Zenfone 3 ZE552KL با اندروید مارشمالو Android 6.0.1 و رابط کاربری ZenUI 3.0 کار می­‌کند. در این نسخه از رابط کاربری اختصاصی ایسوس شخصی­ سازی‌های عمده­‌ای انجام گرفته شده است.

فشردن دکمه­ پاور به حد کافی راحت است، ولی شناسایی سنسور اثر انگشت سریع­‌تر و کاربردی‌تر است. بگونه­‌ای که با قرار دادن انگشت بر روی سنسور، در همان لحظه شما به صفحه خانه هدایت خواهید شد.

روشی دیگر به نام ZenMotion برای آنلاک کردن گوشی وجود دارد. در این روش برای قفل کردن یا باز کردن گوشی می­‌توانید از دوبار کلیک (که در حالت پیش­‌فرض غیرفعال است) استفاده کنید و همچنین می­‌توانید با نوشتن حرف اول بعضی از اپلیکیشن­‌ها سریعا وارد آن اپلیکیشن شوید. به عنوان مثال می‌توانید با نوشتن حرف C به دوربین و با نوشتن S به دوربین سلفی وارد شوید.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - رابط کاربری

هنگامی که با دوربین کار می­‌کنید، می­‌توانید از سنسور اثر انگشت به عنوان کلید شاتر اسفاده کنید. البته این روش گرفتن عکس­‌های سلفی را خیلی راحت­‌تر می­‌کند. حتی می‌توان با دو بار لمس کردن سنسور مستقیما وارد اپلیکیشن دوربین شد.

صفحه قفل­‌های گوشی­‌های ایسوس ویژگی­‌های خاص خودشان را دارند. در زنفون 3 شما شاهد ویجت‌های زمان و آب و هوا، سه میان‌بر به شماره­‌گیر، اپلیکیشن پیام­‌ها و مرورگر کروم هستید. قابلیت شخصی‌سازی برای این موارد در نظر گرفته شده و می‌توان از بین اپلیکیشن­‌های نصب شده به دلخواه جانشین‌سازی کرد.

پس از صفحه قفل وارد صفحه خانگی می­‌شوید که شاهد 4 میان‌بر قابل شخصی­‌سازی در پایین صفحه و آیکون میان‌بر به اپلیکیشن­‌ها در میانه صفحه خواهید بود. همچنین باید بدانید که نمی­‌توان بیشتر از چهار آیکون در این قسمت تنظیم کرد، ولی پشتیبانی از پوشه امکان­‌پذیر است.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - رابط کاربری

ابزارهای زیادی برای ویرایش صفحه خانگی در Zenfone 3 گنجانده­ شده است. شما می­‌توانید اندازه آیکون­‌ها، رنگ و فونت دستگاه را تنظیم کنید. با امکان نصب کردن پنل صفحه خانگی به شیوه دلخواه­ و ذخیره، می­‌توان بعدا آنها را فراخوانی کرد.

با قرار دادن و مکث کردن انگشت بر روی صفحه خانگی گزینه­‌های بیشتری را شاهد خواهید بود – تغییر بعضی از آیتم­‌های اساسی مانند تصویر پس‌زمینه، شخصی­‌سازی بیشتر و تغییر تم­‌ها.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - رابط کاربری

تم­‌ها از جمله تاثیرگذارترین ابزارها برای تغییر ظاهر رابط کاربری هستند که شامل تصویر پس‌زمینه و آیکون­‌های متناسب می‌باشند. پیدا کردن یک بسته از آیکون­‌هایی که متناسب با تصویر پس‌زمینه‌تان باشد خیلی کاری زمان‌بر است. میان‌بر اپلیکیشن­‌ها خود دارای گزینه­‌های قابل شخصی­‌سازی زیادی است. اپلیکیشن­‌ها را می­‌توان به ترتیب حروف الفبا، دستی و یا بر حسب تعداد استفاده مرتب کرد.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - رابط کاربری

گوشی امکان قفل کردن برای اپلیکیشن­‌هایی که انتخاب کرده­‌اید را با الگو و یا با پین کد می­‌دهد. البته اگر الگو و یا پین کد را فراموش کرده باشید، گزینه­‌های خوبی برای ریکاوری رمز ارایه شده است.

قسمت نوتیفیکیشن نیز امکانات شخصی­‌سازی خوبی دارد. با کشیدن صفحه به پایین با یک انگشت، نوار نوتیفیکیشن­‌ها را مشاهده خواهید کرد، ولی از تاگل­‌های سریع خبری نیست. اما بار دوم که نوار را پایین می­‌کشید، تاگل­‌ها و اسلایدر تنظیم نور ظاهر خواهند شد.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - رابط کاربری

اگر با دو انگشت نوار را پایین بکشید، تنها با تاگل­‌ها مواجه خواهید شد که در واقع شامل چهار ابزار می­‌باشد. چراغ­‌قوه، ماشین حساب، Power & Boost (حافظه RAM را از اپلیکیشن­‌های راکد خالی می­‌کند) و Auto-start manager ( به شما اجازه می­‌دهد اپلیکیشن­‌هایی را که هنگام بوت شدن اجرا می­‌شوند را انتخاب کنید).

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - رابط کاربری

در این رابط کاربری تسک سویچر تغییری نسبت به حالت پیش‌فرض اندروید نداشته است. اینجا فقط سه دکمه وجود دارد. یکی کل اپلیکیشن­‌های در حال اجرا را می­‌بندد و کل حافظه RAM را آزاد می­‌کند، دیگری اپلیکیشن­‌ها را روی صفحه پین می­‌کند تا وقتی که گوشی را به شخص دیگری می­‌دهید نتواند به اپلیکیشن­‌های دیگر دسترسی داشته باشد و در آخر میان‌بری به تنظیمات اپلیکیشن­‌های نصب شده.

بنچمارک گوشی Asus Zenfone 3

بخش پردازشی که یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت گوشی در مقایسه با نسل گذشته خود می‌باشد، با تغییرات اساسی همراه شده است. گوشی ایسوس زنفون 3 با یک چیپ میان­‌رده کوالکام Snapdragon 625 عرضه می‌شود. این تراشه اولین نسل از تراشه‌های اسنپ سری 6 می‌باشد که با معماری 14nm ساخته شده است. برای مقایسه، تراشه‌های اسنپ 652 و 650 با معماری 28nm ساخته شده­‌اند، اما دارای هسته­‌های بزرگ Cortex-A72 و یک کارت گرافیکی قوی‌­تری هستند (مدل اسنپ 625 دارای 8 هسته Cortex-A53 می‌باشد).

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - بنچمارک

در پردازش‌های چند هسته‌ای همانطور که در نتایج بنچمارک‌ها مشاهده می‌کنید، زنفون 3 دست کمی از گوشی‌های پرچمدار ندارد. اما در پردازش‌های تک هسته‌ای که اتفاقا شامل اکثر پردازش‌های سیستم‌عامل دستگاه نیز می‌شود، عملکرد این گوشی کاملا در حد یک میان‌رده معمول است.

دوربین گوشی ایسوس زنفون 3

هر دو نسخه گوشی زنفون 3 از یک سنسور دوربین Sony IMX298 که در بالای قاب پشتی تعبیه شده بهره می‌برند. دوربین دارای سنسور 16MP با دریچه دیافراگم f/2.0 به همراه کمی بیرون­‌زدگی می‌باشد. همچنین از یک سنسور اصلاح رنگ با دقت بالا برای بالانس رنگ سفید استفاده شده است.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - دوربین

این سنسور به شکل معمول کنتراست و فوکوس خودکار تشخیص فازی را انجام می­‌دهد، اما یک لیزر نیز با سیستم AF فاصله­‌های بالای 1.5 متر را با دقت سانتی­‌متری تشخیص می­‌دهد. گوشی همچنین دارای یک فوکوس خودکار ردیاب است که تنها 0.03 ثانیه زمان برای قفل خودکار روی سوژه نیاز دارد.

به کمک قابلیت HDR می‌توان از تطابق کیفیت عکس‌ها با نمایش آنچه که در صفحه‌نمایش گوشی می‌بینیم اطمینان حاصل کرد. حالت 4x Super Resolution نیز که قبلا در محصولات ایسوس استفاده شده بود و به کمک آن عکس­‌هایی با کیفیت 64MP گرفته می­‌شود در این گوشی نیز حاضر است.

حالت­‌های زیادی برای عکس­‌برداری در این گوشی ارایه شده است. حالت دستی در سمت راست صفحه نمایش قرار دارد. یکی از قابلیت‌های کاربردی حالت دستی به تغییر سرعت شاتر مربوط می‌شود. در این گوشی امکان تغییر سرعت از 1/50,000s تا 32s وجود دارد.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - دوربین

در دو حالت Smile و Children از تشخیص چهره استفاده می­‌شود. در حالت اولی دوربین 5 عکس متوالی گرفته و سپس از ترکیب این تصاویر بهترین نتیجه را ارایه می­‌دهد. در حالت دومی بصورت خودکار زمانی که چهره بچه کامل مشاهده شد، دوربین اقدام به عکس‌برداری می‌کند (در این حالت صداهایی که بچه­‌ها را بتواند جذب کند پخش می­‌شود).

حالت‌های دیگر عکس‌برداری زنفون 3 شامل Low Light (عکس­‌های 3MP یا 4MP گرفته می­‌شود که برای محیط­‌های بسیار تاریک بهینه­‌سازی شده است)، حالت Night mode (برای محیط­‌های کم­‌نور با تمام رزولوشن)، حالت Smart remove (حذف کردن اشیاء متحرک)، حالت Time Rewind، انیمیشن GIF و Time Lapse و موارد دیگر می‌شود.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - دوربین

عکس‌های گرفته شده با این دوربین که با وضوح 16 مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند، واضح و پر از جزییات هستند. رنگ­‌های زیبا و بالانس سفید دقیقی را شاهد هستیم و میزان نویز نیز تحت کنترل است.

بعد از تعاریف و تمجید­های فراوان به دیگر روی قضیه نگاهی خواهیم انداخت. یکی از نگرانی­‌های کاربرانی که به شکل حرفه‌ای به عکس‌برداری با دوربین گوشی‌های هوشمند می‌پردازند، محدوده­ دینامیکی­ آنهاست. در مورد دامنه دینامیکی این دوربین متاسفانه شاهد هستیم که بعضا نور زیادی به قسمت‌های تاریک عکس‌ها تخصیص داده می‌شود. حالت‌های Auto و On برای HDR تقریبا نتایج یکسانی را در پی دارند. با استفاده از HDR مشکل دامنه دینامیکی تصاویر تا حدودی برطرف می‌شود، اما حل مشکل ذکر شده با HDR با افزایش نویز تصاویر همراه است.

گوشی Zenfone 3 ZE552KL دارای دوربین سلفی 8MP با دریچه دیافراگم f/2.0 است. تصاویر حاصله از این دوربین بسیار واضح و کم نویز است. نتایج عکس‌هایی که فوکوس آنها روی فواصل نزدیک انجام می‌شود دقیقا همان‌چیزی است که کاربران از یک دوربین سلفی توقع دارند.

یکی از نقاط قوت بخش دوربین زنفون 3 در توانایی ضبط ویدیوهای 4K است. دوربین سلفی نیز فیلم‌ها را با کیفیت 1080p با سرعت 30fps ضبط می­‌کند. البته صدا با نرخ بیت 96kbps ضبط می‌شود که در مقایسه با نرخ بیتی تصویر کیفیت پایین‌تری محسوب می‌شود.

ویدیوهای 2160p با نرخ بیت بالای 42Mbps ضبط می­‌شوند، اما به شکل آشکاری تصویر می­‌لرزد و این موضوع بیشتر در صحنه­‌هایی که جزییات زیادی دارند آشکارتر می­‌شود. در فیلم‌برداری با وضوح 1080p تصاویر با نرخ بیتی بیشتر از مقدار معمولِ 20Mbps ضبط می­‌شنود و دیگر خبری از لرزش نیست.

سخن پایانی

قبل از عرضه نسل سوم گوشی‌های ایسوس زنفون 3 با توجه به موفقیت‌هایی که در عرضه نسل دوم این گوشی‌ها ایسوس کسب کرده بود، بسیاری از کارشناسان تکنولوژی به موفقیت نسل سوم چندان خوش‌بین نبودند. در واقع انتظاراتی که کاربران از نسل سوم داشتند، تردیدی بر مناسب بودن سخت‌افزار در کنار قیمت خرید ایجاد کرده بود. حال بعد از معرفی و عرضه این گوشی‌ها به خوبی می‌بینیم که تایوانی‌ها توانسته‌اند که بار دیگر شایستگی‌های گوشی‌های سری زنفون را به نمایش بگذارند. استفاده از تراشه‌های اینتل اتم، بدنه پلاستیکی، دوربین نه چندان قدرتمتد و نبود سنسور اثر انگشت از نکات منفی گوشی‌های زنوفن 2 بودند که همگی در نسل جدید برطرف شده‌اند. در کنار موارد گفته شده قیمت گوشی بار دیگر به منطقی‌ترین شکل ممکن تعیین شده است. البته رقبای خوبی نیز برای این گوشی موجود هستند که جدی‌ترین آنها دو گوشی هواوی نوا و نسخه پلاس آن می‌باشد که تقریبا سخت‌افزار یکسانی نیز دارند (به غیر از بخش دوربین قدرتمند زنفون 3). به هر حال باید اعتراف کنیم که گوشی ایسوس زنفون 3 تا مدت‌ها در صف بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار قرار خواهد گرفت.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3 - نقاط قوت و ضعف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 3"

  1. سلام من این گوشیو ۱۲۸ گیگ خریدم قویه ولی گرافیک خوب نیست فورتنایت نمیاره ولی پابجی و کالاف میاره در کل گوشی خوبیه اندرویدش تا هشت میره برای اونا که نمیشه رام رسمی رو از سایت ایسوس دانلود کنن و پیش یه متخصص این کار رو کنن چون اگه اشتباه بشه گوشی به فنا میره
    قیمتش که عالیه
    در کل گوشی خوبی هست

  2. ببخشید می خواستم بدونم از بین a20sو شیایومی نوت8 و این گوشی کدوم رو پیشنهاد می کنین ممنون میشم جواب بدین با تشکر

  3. سلام وقت بخیر
    من در انتخاب نهایی بین honor 7x و این گوشی واقعا موندم.با توجه به مشخصات شما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟ممنون از سایت خوبتون

  4. سلام می خواستم بدونم که بین این گوشی و زنفون مکس پلاس کدوم بهتر؟؟؟. ایل اگه خراب شده قطعاتش موجوده؟؟؟. شما بین این گوشی گوشی های شیوامی در همین قیمت کدوم را می پسندید

  5. سلام.
    من مدل 520 kl رو دارم.متاسفانه صفحه لمسش قسمت پاین وحشتناک بد کار میکنه.
    کسی نمیدونه مشکل از کجاست؟؟؟

  6. من خودم یکی از طرفدار های ایسوس هستم ولی تنها عیبی که من از این نوع گوشی ها میبینم کم بود شدید یا حتی موجود نبودن قطعات این گوشی ….. حالا اگه صفحه گوشیت شکست دیگه باید پرتش بدی

  7. با عرض سلام
    باطری ایسوس زنفون ۳ رم ۴
    چند ساعت کار میکنه
    با تشکر از سایت خوبتون

  8. عرض سلام و خسته نباشید
    تا به حال از محصولات ایسوس استفاده نکردم عرضش خرید دارن یا نه تا الان از سامسونگ و ال جی و اچ تی سی استفاده کردم. سپاس

  9. سلام و خسته نباشید داداش گلم
    آقا یه سوال فنی؟ من الان این گوشی رو بگیرم وضعیت لوازم جانبیش چطوریه گیر میاد بلاخره کاره دیگه لازم میشه مثلا من یه گوشی گرفته بودم مال لنوو بود حتی گلس یا محافظ براش پیدا نمیشد.واینکه اگه گوشیه بهتری با رنج قیمت یک و دویست هست معرفی کنی ممنونت میشم. خیلی ممنون میشم جواب سوال برام ok کنی
    با تشکر از سایت مفصلتون

  10. سلام.عملکرئ باتری گوشی چطور هست؟ برای شخصی مثل من که تمام روز خارج از منزل هستم و به شارژر دسترسی ندارم مناسب هست؟ با توجه به باتری2650 میلی امپر لیتیوم

    1. سلام بسیار زیبا و کامل بود توضیحاتتون متشکرم و اابته یه سوال ؟
      من متوجه نشدم ASUS Zen Fone 3 (ZE520KL)
      از شارژ سریع پشتیبانی میکنه یا خیر ؟
      با تشکر وحید خالق پناه

  11. سلام از اینکه زحمت کشیدین و این توضیحات و نکات فنی مهم رو توی سایتتون قرار دادین ممنون هستم هیچ سایتی اینقدر کامل در مورد این گوشی توضیح نداده بودن فکر میکنم یه مرجع خوب برا سایر سایتهای دیگه باشه سپاسگذارم

  12. سلام.خسته نباشید.با توجه به نکات گفته شده و قیمت شما بین این گوشی و گوشی هواوی p9 کدام یک رو پیشنهاد میکنید؟؟

  13. با سلام …
    با توجه به نزدیک بودن قیمت zedfone 3 به سامسونگ A7 شما کدامیک رو پیشنهاد میدین ….؟
    و اینکه LCD بودن زدفون3 تاثیر ویژه ای داشته بر کیفیت و متوسط بودن نرخ آن ….

    ممنون از سایتتون