آموزش ساخت اپل آی‌دی

چرا باید اپل آیدی بسازیم؟

شرکت اپل بر طبق سیاست‌های خدماتی خود به کاربرانی که حساب کاربری در پایگاه داده این کمپانی ندارند، هیچگونه خدماتی ارایه نمی‌کند. در واقع پس از خرید گوشی آیفون و یا هر محصول دیگر اپل، نداشتن اپل آی‌دی باعث می‌شود که از بسیاری از سرویس‌های دستگاه‌تان نتوانید استفاده کنید. برخی کاربران ایرانی به دلیل شرایط محدود کننده‌ی خاص، نمی‌توانند به راحتی اپل آی‌دی بسازند و گاها از اپل آیدی دیگر کاربران استفاده می‌کنند. این عمل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است کاربران شناسه‌ی کاربری خاص خود را داشته باشند.

در این راهنما قصد داریم به طور گام به گام روش ساخت اپل آی‌دی را برای کاربران تشریح نماییم.

مرحله 1: برنامه‌ی Appstore را در آیفون یا آیپد خود باز کنید.

لوگوی اپل اپ استور

مرحله 2: وارد بخش Top-Chart شده و روی گزینه‌ی get در قسمت اپلیکیشن‌های رایگان کلیک نمایید و صبر کنید تا گزینه‌ی Install به نمایش درآید. همچنین می‌توانید یکی از برنامه‌های رایگان را باز کنید و در قسمت بالای صفحه روی گزینه‌ی Get کلیک نمایید.

به یاد داشته باشید که حتما برای آغاز مراحل ثبت نام Apple-ID از یک برنامه‌ی رایگان استفاده کنید. در صورتی که از قسمت تنظیمات اقدام کنید و یا نرم افزاری پولی انتخاب کنید در مراحل بعدی ورود اطلاعات یک کارت بانکی مورد نیاز خواهد بود.

آموزش ساخت اپل آی دی

مرحله سوم: در این قسمت از شما خواسته می‌شود که اطلاعات حساب کاربری موجود خود را وارد کنید یا یک اپل آیدی جدید بسازید. در بخش نام کشورها نام ایران مشاهده نمی‌شود. به همین دلیل باید یک کشور دیگر را انتخاب کنید (ترجیحا آمریکا را انتخاب کنید). سپس گزینه ی Next را بزنید. در صفحه‌ی بعدی قوانین و مقررات موجود را تایید کنید و گزینه ی Agree را انتخاب کنید. یک بار دیگر در قسمت بعدی باید گزینه‌ی Agree را انتخاب نمایید.

آموزش ساخت اپل آی دی

مرحله چهارم: در این قسمت مشخصات شما مورد نیاز است. در اولین فیلد، یک ایمیل معتبر را وارد کنید. این ایمیل به عنوان اپل آی‌دی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و باید یک آدرس پست الکترونیکی معتبر و مورد اعتماد باشد. در بخش رمز عبور باید حداقل هشت کاراکتر وارد کنید و بهتر است از کاراکترهای پیچیده مانند @ و یا اعداد استفاده کنید.

آموزش ساخت اپل آی دی

در بخش بعدی یک سوال امنیتی وجود دارد که هنگام فراموشی کلمه‌ی عبور یا موارد مشابه برای احراز هویت مورد استفاده قرار می‌گیرد. پاسخ خود به این سوالات امنیتی را حتما به خاطر داشته باشید، چرا که ممکن است در آینده مرود استفاده قرار گیرد.

آموزش ساخت اپل آی دی

در قسمت Rescue Email  یک آدرس ایمیل از خودتان یا نزدیکان مورد اعتماد خود وارد کنید تا در مواقع ضرورت بتوانید اپل آی‌دی خود را بازیابی نمایید. البته پر کردن این فیلد اختیاری می‌باشد. قسمت تاریخ تولد را نیز پر کنید. در صورتی که نمی‌خواهید عضو خبرنامه اپل شوید و از طرف کمپانی اپل ایمیلی دریافت کنید، دو گزینه‌ی آخر را غیر فعال نمایید. سپس روی Next کلیک نمایید.

در قسمت بعدی از شما خواسته می‌شود که اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید. با توجه به این‌که موسسات مالی بین المللی مانند ویزا و مستر کارت به کشور ما سرویس نمی‌دهند، با انتخاب گزینه‌ی None  به مرحله‌ی بعد بروید.

آموزش ساخت اپل آی دی

مرحله پنجم: در این قسمت در صورت داشتن گیفت کارت می‌توانید اطلاعات آن را وارد نمایید. در غیر این صورت از پر کردن این بخش صرف‌نظر کنید. در بخش بعدی به یک آدرس معتبر برای ساخت اپل آی‌دی نیاز دارید. از آنجا که در ابتدا کشور آمریکا را انتخاب کرده‌ایم، باید آدرسی رسمی در این کشور وارد نماییم. برای این کار شما دو راه دارید: یا از سرویس‌هایی مانند Fake-Name-Generator ‌استفاده کنید و یا از آدرسی دقیق مانند اطلاعات زیر استفاده کنید.

Street: 4314 Pleasant Hill Road

City: Anaheim

Province: CA

Zipcode: 92801

Tel: 562-215-5433

با انتخاب گزینه‌ی Next، مراحل ساخت اپل آی‌دی تمام می‌شود. سپس باید ایمیل خود را چک کنید و و روی لینک فعالسازی کلیک کرده تا حساب کاربری شما فعال گردد.

در صورتی‌که با انتخاب گزینه Next ‌مراحل ثبت نام شما تکمیل نشد باید چه کنید؟

کمپانی اپل گاها تغییراتی در سیاست‌های خود به وجود می‌آورد که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در انجام مراحل فوق باشد. در این صورت باید از گیفت کارت به عنوان گزینه‌ی پرداخت استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که گیفت کارت را از یکی از فروشندگان معتبر داخلی تهیه کنید. برای انجام مرحله‌ی ثبت‌نام، اعتباری از گیفت کارت شما کسر نمی‌شود، ولی تا تغییرات بعدی برای ثبت نام و ایجاد اپل آیدی، نیاز به یک گیفت کارت یا یک کارت بین المللی مانند مستر کارت یا ویزا خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *