چیپست مدیاتک هلیو ایکس 20

نتایج بنچمارک GeekBench برای چیپست مدیاتک Helio X20

پرچمدار 2016 چیپست‌های گوشی/تبلت کمپانی مدیاتک که به Helio X20 مشهور شده طی چند مدت اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. امروز نیز در پایگاه داده وب‌سایت بنچمارک مطرح GeekBench نتایجی از این چیپست منتشر شده که اعداد و ارقام جالبی به نظر می‌رسند.

نتیجه تست چند هسته‌ای برای چیپست مدیاتک MT6797 برابر با 7000 می‌باشد که از بهترین رکوردهایی که تا به حال ثبت شده‌اند فاصله زیادی دارد. این چیپست سه خوشه‌ای با 10 هسته پردازشی با معماری SoC طراحی شده و شامل دو هسته Cortex-A72، چهار هسته Cortex-A53 و چهار هسته Cortex-A53 اما با کلاک متفاوت می‌باشد.

چیپست مدیاتک هلیو ایکس 20 - بنچمارک گیکبنچ

هسته پردازشی Cortex-A72 که امتیاز این چیپست را در بخش تک هسته‌ای نشان می‌دهد، به پای هسته Twister استفاده شده در چیپست Apple A9 و یا هسته جدید کوالکام Kyro نمی‌رسد. در حالی که چیپست MediaTek Helio X20 در بخش تک هسته‌ای امتیاز 2000 را کسب کرده، دو چیپست اشاره شده (A9 و اسنپ 820) امتیازهای 2300 الی 2400 را برای خود ثبت کرده‌اند.

دیگر رقیب اصلی این چیپست، تراشه جدید سامسونگ اگزینوس 8890 می‌باشد که نتایج فوق‌العاده و بهتری کسب کرده است. به هر حال پرچمداران 2016 کمپانی‌های سازنده اسمارت‌فون‌ها از چیپست‌های اشاره شده استفاده خواهند کرد و مطمئنن عملکرد این تراشه‌ها در دستگاه‌ها و بنچمارک‌هایی که روی گوشی‌ها انجام خواهند گرفت، عملکرد واقعی‌تری را به نمایش خواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *