گوشی‌های هوشمند چینی

لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سه ماهه دوم 2016 در چین

همواره قیمت خرید گوشی های چینی برای بسیاری از کاربران جالب توجه بوده. اما سوال اینجاست که در کشور سازنده این گوشی‌ها وضعیت فروش این دستگاه‌ها به چه شکلی می‌باشد. موسسه IHS در جدیدترین تحقیقات خود به سراغ یکی از بزرگترین بازارهای گوشی دنیا یعنی چین رفته است. این موسسه لیستی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی‌های تولیدکننده گوشی هوشمند را در چین معرفی کرده است.

در دوره‌های مختلف کمپانی‌هایی مانند هواوی، اپو و ویوو فروش بسیار خوبی در بازار چین داشته‌اند. فروش میلیون‌ها اسمارت‌فون توسط این کمپانی‌ها گواه این مهم می‌باشد. حال موسسه IHS جدیدترین رتبه‌بندی فروش اسمارت‌فون‌ها را در بازار بزرگ چین در سه ماه دوم سال 2016 منتشر کرده است. با توجه به پیش‌بینی‌های موجود، کمپانی هواوی رتبه نخست را در اختیار خود قرار داده است. فروش بیش از 32 میلیون دستگاه گوشی هوشمند توانسته این رتبه را به هواوی اختصاص دهد.

لیست پر فروش ترین گوشی‌های هوشمند چینی

در رده دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های چینی، کمپانی اپو قرار دارد که تحسین همگان را برانگیخته است. این رتبه برای این کمپانی نشان دهنده بازاریابی گسترده این کمپانی در بازار چین است. این شرکت توانسته در این بازه زمانی 22 میلیون گوشی همراه را به فروش برساند. پس از اپو، کمپانی Vivo توانسته با فروش 16.41 میلیون عدد گوشی همراه سهم قابل توجهی از بازار چین را تصاحب کند. نکته قابل توجه این است که کمپانی شیائومی در رده چهارم این لیست قرار دارد. در این بازه زمانی شیائومی توانسته 15.22 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. ZTE نیز که از کمپانی‌های معروف چینی است، توانسته با 13.70 میلیون فروش گوشی موبایل در رده پنجم قرار یابد. در این لیست اما کمپانی ریشه‌دار لنوو با سهم فروش 11.12 میلیونی در رده ششم بازار می‌باشد. کمپانی TCL نیز با فروش 7.40 میلیونی دستگاه‌های تلفن همراه، توانسته در بازار چین سهمی برای خود بدست آورد. در آخر شرکت LeEco با فروش 5.83 میلیونی در رده هشتم این لیست قرار می‌گیرد.

گوشی شیائومی ردمی نوت پرو

گفتنی است کمپانی شیائومی با معرفی گوشی‌های پرچم‌دار Redmi Pro و نیز اسمارت‌فون های قدرتمندی همچون Mi Note 2 و Mi 5 و وارد کردن آن‌ها در بازار می‌تواند این لیست را دستخوش تغییراتی کرده و رده بهتری نسبت به میزان فروش در سه ماهه اول داشته باشد. البته دیگر کمپانی‌های دیگر موجود در این لیست همچون اوپو و ویوو پتانسیل فروش شیائومی را در سه ماهه دوم سال نخواهند داشت. با این وجود کمپانی Oppo می‌تواند با معرفی گوشی قدرتمند Oppo F1S تغییرات رو به جلویی هم نسبت به جایگاه فعلی اش داشته باشد.

هواوی اما این وسط بی‌کار نمانده و قرار است با معرفی گوشی هواوی آنر نوت 8 رقیب سرسختی برای Mi Max را وارد بازار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *