مشخصات گوشی وان‌پلاس 3

مشخصات احتمالی و شایعات گوشی OnePlus 3

کمپانی وان پلاس که به یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های چینی نو ظهور تبدیل شده است، به لطف گوشی‌های بالارده‌اش که از قیمت‌های بسیار مناسبی برخوردارند، توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. وان پلاس تا بدین جای کار تنها سه گوشی با نام‌های وان‌پلاس 1، وان‌پلاس 2 و همچنین وان‌پلاس X عرضه کرده که دو گوشی اول به نوعی پرچمدار این کمپانی و سومی گوشی میان‌رده رو به بالا با طراحی بسیار زیبا و شیک محسوب می‌شود. حال باید منتظر پرچمدار نسل سوم این کمپانی با نام OnePlus 3 باشیم که کم‌کم زمزمه‌هایی در مورد مشخصات فنی آن به گوش می‌رسد.

اولین نکته واضح در مورد این گوشی، مربوط به بخش پردازشی آن می‌باشد. همانطور که مستحضر هستید، وان‌پلاس برخلاف دیگر کمپانی‌های چینی علاقه‌مند به استفاده از بالارده‌ترین چیپست کمپانی کوالکام می‌باشد. تراشه اسنپ‌دراگون 820 هم‌اکنون پرچمدار چیپست‌های این کمپانی بوده و محتمل‌ترین گزینه چینی‌ها خواهد بود. این تراشه که دارای چهار هسته قدرتمند Kryo و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 می‌باشد، در تمامی پرچمداران مطرح اندرویدی 2016 بکار گرفته شده و به نوعی قدرتمندترین چیپست فعلی دنیای اسمارت‌فون‌ها تلقی می‌شود. نکته جالب توجه در مورد شایعات گوشی وان‌پلاس 3 مربوط به بخش حافظه آن می‌باشد. اینطور که به نظر می‌رسد، این گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد که اولی با حافظه رم 4 گیگابایتی و دومی با حافظه رم 6 گیگابایتی طراحی می‌شود. بدین شکل، این گوشی بعد از Vivo Xplay5 Elite به دومین گوشی طراحی شده با حافظه رم 6 گیگ تبدیل خواهد شد.

در مورد دیگر مشخصات فنی مورد بحث، می‌توان به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی دستگاه اشاره کرد که گفته می‌شود با وضوح FullHD طراحی می‌شود. همواره یکی از نقاط ضعف گوشی‌های وان‌پلاس در برابر پرچمداران سامسونگ و اچ‌تی‌سی (که دارای صفحه‌نمایش‌های QHD هستند) مربوط به همین بخش است. سنسور 16MP برای دوربین اصلی و 8MP برای دوربین سلفی، بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت سریع‌تر در مقایسه با نسل‌های قبلی و درگاه microUSB نوع C از دیگر شایعات منتشر شده درباره گوشی OnePlus 3 می‌باشند.

در مورد قیمت خرید گوشی OnePlus 3 و تاریخ عرضه آن، باید بگوییم که با وجود اینکه اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما قیمت آن مطمئنا از پرچمداران سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سونی پایین‌تر خواهد بود و تاریخ عرضه جهانی آن احتمالا موکول به نیمه دوم 2016 خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *