گوشی اچ‌تی‌سی نکسوس سیلفیش

مشخصات دومین نکسوس جدید HTC با اسم رمز Marlin مشخص شد

هفته پیش بود که خبری مبنی بر همکاری گوگل با کمپانی اچ‌تی‌سی برای طراحی هر دو گوشی نکسوس 2016 منتشر شد. همانطور که در هفته گذشته اشاره کردیم، یکی از این دستگاه‌ها با اسم‌رمز Nexus Sailfish طراحی می‌شود و از قرار معلوم جانشین Nexus 5X ال‌جی خواهد شد.

امروز نیز اخباری در مورد دیگر گوشی HTC Nexus از همان منبع خبری هفته گذشته منتشر شده است. گوشی دوم با اسم‌رمز Nexus Marlin مشخصات فنی بهتری داشته و با صفحه‌نمایش بزرگتری -5.5 اینچ- عرضه خواهد شد.

گوشی اچ‌تی‌سی نکسوس مارلین دارای صفحه‌نمایش QHD بوده و بخش دوربینش از دو سنسور 12 و 8 مگاپیکسلی به ترتیب برای دوربین پشتی و سلفی تشکیل یافته است. 4 گیگابایت حافظه رم، 32 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 3,450 و پردازنده 4 هسته‌ای کوالکام از دیگر جزییات منتشر شده این دستگاه می‌باشد. همچنین در این خبر اشاره شده که اسپیکرها به همراه درگاه microUSB نوع C در پایین گوشی قرار گرفته و سنسور اثر انگشت نیز در قاب پشتی تعبیه شده است.

مشخصات گوشی اچ‌تی‌سی نکسوس مارلین

مطمئنا هر دو گوشی نکسوس اچ‌تی‌سی به شکل پیش‌فرض با اندروید نوقا عرضه خواهند شد. در مورد چیپست نیز گزینه استفاده شده مطمئنا یکی از سه چیپست اسنپ 820، 821 و یا 823 خواهد بود که هر سه با 4 هسته مرکزی طراحی شده‌اند. بسیاری از مشخصات ذکر شده برای Marlin با مشخصاتی که قبلا برای Sailfish منتشر شده بود یکسان می‌باشد. حتی میزان حافظه رم و طراحی دستگاه‌ها نیز به ادعای برخی منابع یکی بوده و به احتمال زیاد چیپست دستگاه‌ها نیز تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت.

موارد گفته شده بدین معناست که تنها تفاوت‌های این دو گوشی جدید نکسوس به اندازه صفحه‌نمایش، وضوح آن و ظرفیت باتری‌ها خلاصه خواهد شد. چنین روندی با مشخصات نکسوس‌های سال گذشته که توسط ال‌جی و هواوی تولید شده بودند تفاوت زیادی دارد. همانطور که می‌دانید، دو گوشی نکسوس 5X و 6P کمترین وجه تشابه را با یکدیگر داشتند. با همه این حال باید تا معرفی رسمی این دو گوشی و مشخصات دقیق آنها صبر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *