گزینه های مطرح برای خرید گوشی دارای قلم استایلوس

معرفی گزینه های مطرح برای خرید گوشی دارای قلم استایلوس

شاید به یاد داشته باشید که استیو جابز در سال 2008 با معرفی اولین گوشی اپل آیفون با صفحه نمایش لمسی بسیار حساس و دقیق، کمپانی‌هایی را که گوشی‌های لمسی خود را با قلم‌های هوشمند تولید می‌کردند وارد چالش بزرگی کرد. به هر حال موضع اپل در صفحه نمایش‌های لمسی برنده این رقابت بود. به طوری که دیگر، محصولات بسیار کمی با چنین قلم‌هایی تولید می‌شدند. اما با گذشت زمان دو پارامتر اساسی در اسمارت‌فون‌ها تغییر کرد – اندازه صفحه نمایش‌ها و کارایی سیستم‌عامل‌ها. در زمانی که اولین گوشی‌های اپل آیفون وارد بازارهای جهانی می‌شدند، اکثر اسمارت‌فون‌ها با صفحه نمایش‌های 3 الی 4 اینچی طراحی می‌شدند و فضای چندان کافی برای استفاده هرچه بهتر از قلم‌ها وجود نداشت. همچنین سیستم عامل‌های iOS و اندروید با نسخه‌های امروزی تفاوت‌های زیادی داشته و یک سیستم‌عامل کامل و کارا محسوب نمی‌شدند. اما این دو فاکتور در گوشی‌های امروزی تفاوت‌های زیادی با چند سال پیش دارند. امروزه اکثر گوشی‌ها با صفحه نمایش‌های بزرگتر از 5 اینچ عرضه می‌شوند و از طرف دیگر دو سیستم‌عامل محبوب iOS و اندروید کارایی‌های بسیار زیادی پیدا کرده و به بلوغ کامل برای پشتیبانی از اکثر نیازهای کاربران از یک گوشی هوشمند رسیده‌اند. قلم‌های استایلوس بسته به نوع قلم و رابط کاربری گوشی، می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. از همین رو قصد داریم در رنج‌های قیمتی مختلف گزینه‌های موجود برای خرید گوشی دارای قلم استایلوس و کاربردهای آنها را معرفی کنیم.

گوشی LG G3 Stylus

LG D690 یا همان گوشی LG G3 Stylus در راستای طراحی نسخه ارزان قیمت و دارای قلم استایلوس پرچمداران ال‌جی در اواسط 2014 معرفی و عرضه شد. متاسفانه به غیر از اسم این محصول و ظاهر آن، هیچ نقطه اشتراک دیگری بین این محصول با نسخه پرچمدار وجود ندارد. به بیان دیگر، مشخصات فنی این دو دستگاه قابل مقایسه نبوده و نسخه استایلوس، یک گوشی میان‌رده رو به پایین با برخورداری از قلم استایلوس محسوب می‌شود. اگر به دنبال خرید گوشی قلمدار از یک برند مطرح و بدون در نظر گرفتن کارایی‌های قلمش هستید، خرید این گوشی توصیه می‌شود. اما چنانکه کارایی‌های قلم اولویت اول خرید شماست و یا اهمیت زیادی دارد، باید اعتراف کنیم که باید از خرید این گوشی صرفه نظر بکنید.

خرید گوشی با قلم استایلوس - ال‌جی جی 3 استایلوس

نوک قلم به صورت پهن بوده و دقت قلم قابل مقایسه با قلم‌های گلکسی نوت سامسونگ که نوک بسیار باریک و ظریفی دارند، نیست. متاسفانه صفحه نمایش این گوشی دارای هیچ ساختار خاصی برای سنجش مقدار فشار نیست. نبود چنین ساختاری به معنی محدود شدن دامنه کاربردهای قلم استایلوس می‌باشد. از طرف دیگر رابط کاربری این گوشی برای استفاده‌های قلم استایلوس چندان سفارش‌سازی خاصی نشده و شاید به جرات می‌توان گفت که تنها کاربری‌های این قلم در G3 Stylus همان یاداشت برداری و طراحی‌های بسیار ساده می‌باشد.

گوشی LG G4 Stylus

نسخه استایلوس گوشی G4 همراه با نسخه اصلی در ماه آوریل 2015 رونمایی شد. اما برعکس نسخه اصلی و پرچمدار که کار خود را از همان شروع کرد، این گوشی با وقفه دو ماهه وارد بازارهای جهانی شد. از لحاظ مقایسه با نسل قبلی استایلوس ال‌جی – G3 Stylus – این گوشی تغییرات و اصلاحات خوبی داشته. اما از نقطه نظر کاربران و انتظارات آنان، گوشی LG G4 Stylus همانند نسل قبلی خود نتوانسته رضایت عمومی طرفداران این کمپانی را کسب کند.

خرید گوشی با قلم استایلوس - ال‌جی جی 4 استایلوس

بزرگترین عامل عدم موفقیت گوشی‌های استایلوس ال‌جی، عدم بکارگیری از لایه Wacom روی صفحه نمایش و یا هر ساختار دیگر برای سنجش میزان فشار است. البته خود کمپانی سازنده قیمت دستگاه را توجیهی بر چنین طراحی می‌داند، اما مساله اینجاست که هنگام خرید گوشی قلمدار هر کاربری انتظار دارد کاربردهای این قلم با نوک انگشتش کمی متفاوت باشد.

گوشی Samsung Galaxy Note 4

برخلاف کمپانی ال‌جی که قلم‌های گوشی‌های استایلوس را بدون هدف و کاربری خاصی طراحی کرده، دیگر کمپانی کره‌ای کاربری‌های بسیار مفید و جالبی را برای قلم‌های استایلوس خود در سری محصولات نوت خود در نظر گرفته است. گوشی سامسونگ گلکسی نوت 4 یکی از بهترین گزینه‌های خرید گوشی با قلم استایلوس می‌باشد که با توجه به افت قیمتی که در بازار کنونی دارد، از ارزش خرید بالایی برخوردار است. استفاده از لایه واکام روی این صفحه نمایش باعث شده که گوشی میزان فشار را درک کرده و با استفاده از این مکانیزم، کارایی‌هایی به این قلم استایلوس اضافه شود. حساسیت این قلم نسبت به نسل قبلی – Galaxy Note 3 – افزایش یافته و با حساسیت 2048dps یکی از بهترین تجربه کاربری‌های ممکن را فراهم می‌کند.

خرید گوشی با قلم استایلوس - سامسونگ گلکسی نوت 4

با فشردن دکمه روی قلم، منوی Air-Command روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. چهار ابزاری که در این منو قابل دسترس هستند، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • Action-Memo برای نوت برداری فوری
  • Smart-Select برای انتخاب بخش از صفحه نمایش همراه با محتویات آن
  • Image-Clip انتخاب دلخواه بخشی از صفحه نمایش
  • Screen-Write برای عکس‌برداری از صفحه و نوشتن متن دلخواه روی آن

گوشی Samsung Galaxy Note 5

بسیاری از منتقدان دنیای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها بر این باورند که قلم گوشی گلکسی نوت 5 بهترین و کاربردی‌ترین قلم طراحی شده چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر رابط کاربری می‌باشد. سامسونگ در کنار ارتقای سایر بخش‌های این گوشی، رابط کاربری و کیفیت قلم خود را نیز در مقایسه با نسل قبلی ارتقا داده است. برای بیرون آوردن قلم از داخل گوشی کافی است قلم را به سمت داخل دستگاه فشار دهید. چنانکه در یاداشت برداری عجله دارید و گوشی شما قفل است، فقط کافی است که قلم را بیرون آورده و در قسمت Actoin-Memo که به محض درآوردن قلم فعال می‌شود، به نوت‌برداری بپردازید.

خرید گوشی با قلم استایلوس - سامسونگ گلکسی نوت 5

بخش Air-Command نیز تغییرات مثبتی داشته و علاوه بر چهار ابزار پیش‌فرض، می‌توان دو میانبر دلخواه را به این بخش اضافه کرد. دیگر خبری از گزینه Image-Clip نیست و این گزینه جای خود را به S-Note داده است. این ابزار کاربردی‌ترین قابلیت قلم گوشی سامسونگ Galaxy Note 5 می‌باشد. می‌توانید با انتخاب آن و به کمک قلم بسیار دقیق و حساس استایلوس، به نوت‌برداری و نقاشی بپردازید. رابط کاربری نوت 5 به بهترین شکل ممکن با این قلم سفارشی‌سازی شده و امکانات و قابلیت‌های استفاده از این قلم تنها به ابزارهای گفته شده محدود نمی‌شود. برای مثال می‌توانید فایل‌های PDF باز شده را به هر شکل دلخواهی ویرایش کنید که این موضوع برای افرادی که علاقه زیادی به کتاب‌خوانی روی گوشی‌های هوشمند دارند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

همانطور که مشاهده کردید، گزینه‌های پیشنهادی ما برای خرید گوشی هوشمند مجهز به قلم استایلوس تنها به چهار مورد محدود شده است. دلیل اصلی محدود بودن دامنه خرید چنین گوشی‌هایی، علاوه بر کم بودن تعداد این محصولات، غیر قابل دسترس بودن سایر موارد در بازار فعلی گوشی‌های هوشمند در کشورمان است. البته چنانکه قصد خرید گوشی کار کرده و غیر آکبند دارید، می‌توان موارد دیگری مانند نوت 3 و یا ایسوس فونپد نوت FHD6 را نیز تهیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *