نقد و بررسی گوشی هواوی پی 50 پرو

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 50 پرو

هواوی واقعاً نیازی ندارد تا به همگان ثابت کند که می‌تواند پرچمدارانی بسازد که قادرند با سایر محصولات بالارده دیگر برندها به رقابت بپردازند. این کمپانی چینی با دستگاه‌های دو سری پی (P) و میت (Mate) این موضوع را محقق ساخته و استانداردهای تازه‌ای در حوزه طراحی، ویژگی‌ها و دوربین گوشی‌های هوشمند به وجود آورده و اینک هواوی پی 50 پرو (P50 Pro) هم این مقوله را ادامه داده است.

مهمترین چالش اما، به بخش سیستم نرم‌افزاری مربوط می‌شود که پیش‌تر نیز در موردش شنیده بودید. از زمانی که ایالات متحده علیه هواوی و نحوه بهره‌مندی او از خدمات گوگل تحریم اعمال کرده، این شرکت در تلاش بوده تا پلتفرم مخصوص به خودش را مبتنی بر اندروید بسازد و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را نیز متقاعد نماید که محصولاتشان را در اپ‌گالری (AppGallery) منتشر کنند.

با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، هواوی پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای داشته به طوری که طیف وسیعی از برنامه‌ها و خدمات محبوب را به اپ‌گالری آورده است. در این میان، این شرکت باید توسعه‌دهندگان قَدَر و بزرگ را متقاعد کند تا در اپ‌گالری حاضر شوند به‌گونه‌ای که اگرچه اسنپ‌چت و تیک‌تاک در اپ‌گالری هستند اما جای خالی امثال اینستاگرام و واتس‌اپ در آن احساس می‌شود.

با گذشتن از مبحث سیستم نرم‌افزاری، می‌توانیم ادعا کنیم که پی 50 پرو گوشی خارق‌العاده‌ای است که می‌تواند به آسانی با سایر پرچمداران تولید شده توسط دیگر برندهای محبوب دنیا به رقابت بپردازد.

طراحی این موبایل بی‌نظیر است و ظاهر زیبایی دارد. باریک بودن و وزن کم نیز سبب می‌شوند P50 Pro هواوی به آسانی در یک دست قرار گیرد. در مجموع، ظاهر و کیفیت ساخت این تلفن همراه در حد بالایی بوده و بسیار مجلل است.

به خاطر حضور تراشه اسنپدراگون 888، عملکرد گوشی مورد بحث ما عالی است به طوری که اپلیکیشن‌ها با سرعت بالایی اجرا می‌شوند. رم 8 گیگابایتی اما، شاید چندان قوی نباشد ولی این اطمینان خاطر را در ما به وجود می‌آورد که سرعت گوشی کم نخواهد بود. نمونه‌های عرضه شده از این موبایل در مناطق مختلف دنیا فرق دارند (نمونه‌ای که برای نوشتن این مقاله نقد و بررسی استفاده شده، دارای ظرفیت 256 گیگابایتی است). باید به این نکته اشاره کنیم که هواوی پی 50 پرو به اینترنت 5G وصل نخواهد شد؛ اتفاقی که علت آن تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا می‌باشد.

حوزه‌ای که P50 Pro درخشان ظاهر می‌شود، عکسبرداری است؛ موضوعی که نباید چندان تعجب‌آور باشد زیرا هواوی به خصوص با سری P محصولاتش نشان داده در این زمینه تبحر دارد. لنز اصلی این گوشی عالی است چرا که می‌تواند در هر جایی و با هر نوع شیوه نورپردازی تصاویر باکیفیتی ثبت کند. در این بین، شاید از عملکرد دو لنز اولترا واید و تله فوتو ناامید شوید زیرا در مقایسه با لنز اصلی رنگ‌ها را دقیق به ثبت نمی رسانند.

ظرفیت باتری هواوی 50 پرو هم آن‌قدر زیاد نیست ولی برای کار کردن با گوشی به مدت یک روز کفایت خواهد کرد. هواوی پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع 66 واتی به صورت سیمی را ارائه کرده و فناوری شارژ بیسیم 50 واتی را هم در دسترس قرار داده تا بتوانید در کمترین زمان ممکن منبع نیرو را پر کنید.

به طور کلی، هواوی P50 Pro هر آنچه از یک گوشی پرچمدار سال 2022 انتظار دارید را ارائه کرده است و در کنار این مورد، پیشرفتی که هواوی در کامل کردن پکیج سیستم نرم‌افزاری‌اش داشته قابل‌تحسین می‌باشد. با این حال، اینکه از کدام برنامه به طور مداوم استفاده می‌کنید و یا اینکه چه‌قدر به محصولات گوگل مانند جیمیل، گوگل فوتوز، گوگل مپس، یوتیوب و . . . متکی هستید، مشخص خواهد کرد که میزان رضایت‌تان از پی 50 پرو چه‌قدر خواهد بود.

 

طراحی

هواوی ید طولایی در تولید و عرضه گوشی‌های زیبا و بالارده دارد و این‌بار پی 50 پرو هم بسیار چشم‌نواز است و به خوبی در دست قرار می‌گیرد. ابعاد 158.8 * 72.8 میلی‌متری به همراه وزن 195 گرمی، این نکته را یادآور می‌شوند که P50 Pro نه زیاد بزرگ است و نه زیاد سنگین.

درست مانند اکثر پرچمداران هواوی که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند، دکمه‌های تنظیم ولوم صدا و پاور در سمت راست هستند و پورت USB-C و محل قرار دادن سیمکارت در پایین جای‌گیری کرده‌اند.

اسپیکرها هم در بالا و پایین قابل مشاهده هستند و سنسور اسکنر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر است؛ صفحه نمایشی که لبه‌های منحنی دارد و به سمت فریم متالیک و فلزی کشیده شده است.

هواوی پی 50 پرو در چهار رنگ مشکی، سفید، صورتی و طلایی تولید شده که تنوع رنگی که در کشور محل زندگی شما فروخته می‌شود، ممکن است متفاوت با دیگر مناطق باشد. لازم به ذکر است که نمونه استفاده شده برای نوشتن این مقاله نقد و بررسی، طلایی می‌باشد.

قاب پشتی گوشی، سطح متالیک و صافی دارد که رنگش طلایی است. ظاهر این قسمت بی‌نظیر می‌باشد ولی اثرات انگشت روی آن باقی می‌مانند. عقب موبایل هم محل جای‌گیری لنزهای دوربین است که در قالب دو حلقه بزرگ دیده می‌شوند که خوشبختانه بر خلاف دیگر پرچمداران بازار، چندان برآمده نیستند.

مطمئناً شیوه طراحی دو دایره‌ای دوربین عقب هواوی P50 Pro این دستگاه را متمایز کره و واکنش‌های متفاوتی را در بین کاربران به وجود خواهد آورد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش هواوی پی 50 پرو 6.6 اینچی است که رزولوشن 2700*1228 و تراکم پیکسلی 450 دارد. صرفاً جهت مقایسه بگوییم که گلکسی اس 21 اولترا (Galaxy S21 Ultra) دارای رزولوشن 3200*1440 و تراکم پیکسلی 515 و آیفون 13 پرو مکس (iPhone 13 Pro Max) دارای رزولوشن 2778*1284 و تراکم پیکسلی 458 می‌باشند. البته زیاد محو اعداد و ارقام نشوید زیرا تمامی گوشی‌هایی که نام بردیم، از نظر کیفیت صفحه نمایش در سطح بالایی قرار دارند.

تولید رنگ در این پنل OLED هواوی P50 Pro عالی است و تماشای فیلم و سریال در این موبایل را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. به علاوه، هواوی نرخ بازسازی 120 هرتزی را در این گوشی تعبیه کرده تا شاهد پیشرفتی نسبت به پی 40 پرو (P40 Pro) باشیم و ناوبری در جای‌جای رابط کاربری و اسکرول کردن بسیار روان باشد. شما می‌توانید نرخ بازسازی را روی گزینه پویا (Dynamic) قرار دهید تا با توجه به کاری که در حال انجام شدن است، سرعت تنظیم و در مصرف انرژی باتری صرفه‌جویی گردد. در این بین، توجه کنید که اگر نرخ بازسازی را روی همان 120 هرتز بگذارید، شاهد روان‌ترین رابط کاربری خواهید بود.

 

عملکرد و امتیازات بنچمارک

هواوی P50 Pro به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز شده که در پرچمداران سال گذشته به کار رفته بود با این تفاوت که در آن خبری از قابلیت اتصال به شبکه 5G نیست.

چیپست نمونه‌ای از این موبایل که برای نوشتن این مقاله به کار رفته، با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی همراه گردیده که برای اکثر کاربران کافی خواهد بود اما ظرفیت‌های 128 و 512 گیگابایتی نیز در برخی از بازارها به فروش می‌رسند که در نمونه 512 گیگابایتی، ظرفیت رم 12 گیگابایت می‌باشد.

به علاوه، شما می‌توانید با استفاده از یک مموری کارت نانو هواوی، حافظه داخلی را ارتقاء دهید. در حالی که مموری کارت‌های نانو برعکس میکرو SDها محبوب نیستند اما از نظر اندازه برابر با سیمکارت‌های نانو می‌باشند تا بتوانید در همان جایی که این کارت‌های حافظه را می‌گذارید، سیمکارت نانو را نیز قرار دهید.

همچون دیگر گوشی‌های پرچمدار، هواوی پی 50 پرو نیز عملکرد روان و پرسرعتی در زمان انجام دادن فعالیت‌های روزمره داشت. این موبایل در آزمون Geekbench 5 نمره 3018 را کسب کرد که تقریباً با نمرات به دست آمده توسط دیگر پرچمداران مجهز به اسنپدراگون 888 برابر می‌باشد.

در این میان، اینکه اینترنت 5G چه‌قدر برایتان مهم است، بستگی به این دارد که چه مقدار می‌خواهید از این روش ارتباطی بهره ببرید. لازم به ذکر است که آزمایش‌های صورت گرفته، سرعت دانلود اینترنت 4G در هواوی P50 Pro به 292 مگابیت بر ثانیه رسید.

از نظر مقایسه‌ای بگوییم که آیفون 13 پرو مکس با اینترنت 5G توانست با سرعت 586 مگابیت بر ثانیه‌ای دانلود کند؛ یعنی چیزی دو برابر محصول هواوی. البته باید یادآور شویم که برای تماشای فیلم‌های 4K به صورت آنلاین، شما به سرعت 25 مگابیت بر ثانیه‌ای نیاز دارید.

هواوی همچنین، قابلیت اتصال چندگانه میان محصولاتش را بهبود بخشیده بنابراین اگر یک تبلت یا لپ‌تاپ ساخت او یا یک مانیتور میت‌ویو (MateView) دارید، می‌توانید همه این وسایل را به هم وصل کرده و داده‌ها را به صورت بیسیم با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

 

دوربین

هواوی پی 50 پرو به یک برآمدگی نسبتاً ناچیز و بیضی شکل مجهز شده که محل قرارگیری چهار لنز دارای فناوری هوش مصنوعی ساخته شده توسط شرکت لیکا (Leica) است. لنز اصلی و واید 50 مگاپیکسلی می‌باشد و همراهی‌کننده آن نیز لنز پریسکوپی تله فوتو 64 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3.5 برابری، 13 مگاپیکسلی اولترا واید و 40 مگاپیکسلی مونوکروم هستند.

با چنین سخت‌افزاری، نباید متعجب شویم که P50 Pro می‌تواند تصاویر بی‌نظیری به ثبت برساند. بر این اساس، به ندرت از عملکرد این دوربین در روز ناامید خواهید شد. خروجی‌های این لنزها شفاف، پر جزئیات و از نظر رنج دینامیک عریض هستند.

گوشی‌های هوشمند ساخت هواوی از گذشته تاکنون به خاطر این موضوع مشهور بودند که رنگ‌ها را شدیدتر می‌کنند تا پویاتر و دیدنی‌تر به نظر بیایند. اما در پی 50 پرو، فرآیند پردازش تصاویر به شکلی است که رنگ‌ها به شرایط واقعی نزدیک‌تر هستند. به علاوه، حالت اختصاصی هوش مصنوعی هم بهبود پیدا کرده تا ظاهر تصاویر را واقع‌گرایانه‌تر نماید و صرفاً پویا نباشد.

هواوی P50 Pro آپشن‌های تصویربرداری متعددی در اختیارتان قرار می‌دهد. مثلاً نمای زاویه عریض همیشه کاربردی است و حالت ماکرو هم برای گرفتن عکس‌های کلوزآپ به درد خواهد خورد. با این وجود، مدیریت نمایان شدن رنگ‌ها چیزی است که هواوی باید هنوز روی آن کار کند. برای مثال، یک عکس ثبت شده با لنز اصلی رنگ‌های گرم‌تری نسبت به همان عکس گرفته شده با لنز اولترا واید دارد. اینک، با توجه به اینکه با یک گوشی پرچمدار روبه‌رو هستیم، از عملکرد این محصول هواوی ناامید می‌شویم.

همچنین، وقتی میان لنزهای اصلی و پریسکوپی تله فوتو سوئیچ می‌کنید، موضوع گفته شده را بیشتر متوجه خواهید شد. در لنز پریسکوپی تله فوتو، قابلیت زوم اپتیکال 3.5 برابری تعبیه شده که در خروجی‌های آن مقدار جزئیات بسیار زیاد هستند. شما می‌توانید در P50 Pro به میزان 100 برابری بزرگنمایی کنید اما توجه داشته باشید که عکس‌هایی کاربردی خواهند بود که در آنها به مقدار 30 تا 50 برابر زوم شده است. در لنز مونوکروم نیز تقریباً همین اتفاق خواهد افتاد. برای افراد آماتور و مبتدی در زمینه عکسبرداری، این لنز بیشتر شبیه اعمال کردن یک فیلتر B/W است. در سمت دیگر، حرفه‌ای‌های امر عکسبرداری این لنز را بیشتر تحسین خواهند کرد.

همزمانی که تصویربرداری در روز با پی 50 پرو بسیار لذت‌بخش است ولی در آن می‌توان نقاط ضعفی را نیز یافت. اولاً، سرعت شاتر لنزها کُند می‌باشد و مدتی طول خواهد کشید تا تصویر نهایی مدنظر به ثبت برسد. در اکثر شرایط، این موضوع زیاد به چشم نخواهد آمد ولی چنان‌چه خواستید از یک صحنه عکس بگیرید که خیلی زود عوض می‌شود، ممکن است آن لوکیشن را از دست بدهید.

دوماً، منظره‌یاب دوربین دقیقاً نشان نخواهد داد که تصویر به ثبت رسیده چه شکلی خواهد بود. برای مثال، وقتی در روز از آسمان عکسی می‌گیرید، آن چیزی که در منظره‌یاب می‌بینید بیش از حد نورپردازی شده است. با این حال، زمانی که عکس را می‌گیرید، فرآیند پردازشی وارد عمل می‌شود تا خروجی در اختیارتان قرار گیرد که نورپردازی در آن خوب بوده است. نکته‌ای که گفتیم، نقدی به کیفیت تصاویر نیست بلکه فقط می‌بایست از تجربه خود در مورد عملکرد دوربین آن را با شما به اشتراک می‌گذاشتیم.

لوازم جانبی گوشی هواوی P50 pro

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب

وقتی صحبت از تصویربرداری در شب می‌شود، هواوی همیشه سردمدار بوده است. با این وجود، در حالی که خروجی‌های به ثبت رسیده در شب ظاهر خارق‌العاده‌ای دارند اما شفافیت‌شان مانند خروجی‌های پرچمداران رقیب نیست. لازم به ذکر است که عکس‌های خاص گرفته شده در شب غالباً ظاهر کشیده و نرمی دارند.

یک نکته عجیب آنکه، فعالسازی حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) شرایط را بدتر می‌کند زیرا نورپردازی به مدت طولانی‌تری صورت می‌پذیرد و همین اتفاق تصاویر را تار خواهد کرد هرچند آپشن نامبرده در بیشتر اوقات برای فعالیت حداکثر به 1 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. همچنین، وقتی تایمر به مدت 10 تا 12 ثانیه فعال است، با مشکلاتی مواجه خواهید شد و در نهایت تصویری خواهید داشت که ظاهری تاری دارد. امیدواریم که این نقاط ضعف بعدها با آپدیت‌های نرم‌افزاری از بین بروند.

کیفیت عکس‌های ثبت شده در شب توسط لنز اولترا واید نسبتاً ناامیدکننده است. پرچمداران مدرن و امروزی از ساختاری بهره می‌برند که در آن لنزهای اصلی و اولترا واید دارای کالیبره یکسانی هستند ولی در P50 Pro سنسور رزولوشن کمتر عملکرد بی‌ثباتی دارد تا در شب‌ها چندان ایده‌آل کار نکند. حتی وقتی می‌خواهید در حالت 0.8 یا 0.9 برابری نیز عکسبرداری کنید، تصاویر نهایی ثبت شده از نظر کیفی در سطح پایینی قرار دارند. در این میان، چنان‌چه از Night Mode بهره ببرید، تا حدودی قادر خواهید بود این مشکل را حذف نمایید اما در پایان همچنان یک هاله بنفش رنگ خواهید دید.

 

ضبط و کیفیت ویدیو

وقتی نوبت به فیلمبرداری می‌رسد، پی 50 پرو می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. هم لنز اصلی و هم لنز پریسکوپی تله فوتو سیستم اپتیکال ثابت‌سازی تصاویر (OIS) دارند ولی این ویژگی در لنز اولترا واید غایب است. به علاوه، لنز اولترا واید می‌تواند نهایتاً فیلم‌های 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط نماید. اگر حین فیلمبرداری کم حرکت کرده و میان حالات و لنزهای مختلف سوئیچ نمی‌کنید، از عملکرد P50 Pro در این زمینه رضایت پیدا خواهید کرد ولی وقتی قصد دارید از چند لنز استفاده نمایید، انتقال از لنزی به لنز دیگر به کُندی صورت می‌پذیرد.

 

کیفیت تصاویر دوربین سلفی

در جلو، این محصول هواوی یک لنز 13 مگاپیکسلی دارد که کیفیت تصاویر آن در اکثر مواقع خوب است و برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی نیز مناسب خواهد بود زیرا فاصله کانونی نسبتاً عریضی دارد. به علاوه، شما می‌توانید از مزیت حالت عکسبرداری در شب هم بهره ببرید هرچند تصاویر ثبت شده ممکن است کمی نرم‌تر و کشیده‌تر از چیزی که انتظار دارید، به نظر بیایند. همچون لنز اصلی دوربین عقب، دوربین سلفی نیز چندین حالت پرتره عکاسی دارد که اگرچه در زمینه تشخیص لبه و تار کردن پس‌زمینه خوب کار می‌کنند ولی دوربین چهره سوژه را کمی بیشتر نمایان خواهد نمود.

 

سیستم عامل و رابط کاربری

همچون دیگر گوشی‌های هواوی اخیراً ساخته شده، پی 50 پرو از سیستم عامل اندرویدی بهره می‌برد که به خاطر محدودیت‌های به وجود آمده توسط دولت ایالات متحده، خدمات موبایلی گوگل یا GMS ندارد. نکته جالب آنکه، هواوی تصمیم گرفته تا این محصول خود را در بازارهای بین‌المللی با رابط کاربری EMUI عرضه کند که بیشتر شبیه یک پوسته نرم‌افزاری مبتنی بر اندروید 10 است تا یک سیستم عامل جداگانه به نام HarmonyOS؛ پلتفرمی که در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نبود سرویس‌های گوگل و پلی استور چیزی است که کاربران به آن نیاز خواهند داشت و با توجه به محل سکونت آنها، مقدار متکی بودن به این سرویس‌ها نیز متغیر خواهد بود. بر این اساس، غیبت این خدمات برای برخی‌ها بسیار ناگوار است تا حدی که نمی‌توانند حتی فکر خرید پی 50 پرو را در ذهن داشته باشند و برعکس برای برخی‌ها بی‌اهمیت خواهد بود.

هواوی همچنین، سعی کرده تا بسیاری از سازندگان نرم‌افزارها را متقاعد نماید تا محصولاتشان را به اپ‌گالری بیاورند؛ برنامه‌ای که آلترناتیو کمپانی چینی برای پلی استور می‌باشد. در خاورمیانه، بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب (از بانکداری تا خدماتی) در اپ‌گالری گنجانده شده‌اند ولی پشتیبانی از برنامه‌های پرطرفدارتر مانند اینستاگرام و واتس‌اپ هنوز صورت نگرفته است. در حالی که روش‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها و نصب نرم‌افزارهای مدنظر وجود دارد و خودِ هواوی انجام دادن این کار را آسان کرده ولی نصب برنامه‌های ساخت گوگل در محصولات این کمپانی چینی تقریباً غیرممکن است.

اگر خیلی با جیمیل، گوگل فوتوز یا یوتیوب و . . . کار می‌کنید، تنها آپشنی که در دسترس خواهید داشت، استفاده از نسخه مبتنی بر وب این برنامه‌هاست که تجربه زیاد خوشایندی به شما اعطاء نخواهد کرد. واقعاً چنین شرایطی ناامیدکننده است و از طرفی هیچ کاری هم از دست هواوی برنمی‌آید هرچند رابط کاربری P50 Pro بسیار زیبا و پرسرعت می‌باشد.

با EMUI 12 که مبتنی بر اندروید 10 است، هواوی رابط کاربری را بسیار زیبا طراحی کرده است. آیکون‌ها بازطراحی شده‌اند و فونت هم شکل جذابی دارد. تغییرات رابط کاربری مانند فولدرهای بزرگ در هوم اسکرین و یا دسترسی به ویجت‌ها با فشردن طولانی مدت آیکون یک اپلیکیشن به کاربردی‌تر شدن پوسته نرم‌افزاری کمک شایانی کرده‌اند.

 

دوام باتری

باتری هواوی P50 Pro دارای ظرفیت 4360 میلی‌آمپر ساعتی است که با در نظرگیری ضخامت 8.5 میلی‌متری این تلفن همراه نسبتاً کم‌ظرفیت می‌باشد. با این وجود، از آن جایی که این گوشی به اینترنت 5G وصل نمی‌شود، ظرفیت باتری و دوام آن برای استفاده به مدت یک روز کامل کافی خواهد بود.

این یعنی می‌توانید به مدت 6 تا 7 ساعت با پی 50 پرو کارهایی را انجام دهید که در آنها نمایشگر به صورت مداوم روشن است. اگر کسی هستید که به مدت طولانی به صورت آنلاین از موبایل استفاده می‌کنید و GPS را مدام روشن می‌گذارید و عکسبرداری و فیلمبرداری را برای مدت طولانی انجام می‌دهید، ممکن است مدت زمان روشن ماندن نمایشگر به 6 ساعت تقلیل یابد و پیش از پایان یافتن روز، لازم باشد موبایل را شارژ کنید.

خوشبختانه هواوی ویژگی‌های خودساخته شارژ دارد که شما را قادر می‌سازند تا دیگر با مشکلات مربوط به دوام باتری روبه‌رو نشوید. مثلاً، سرعت شارژ 66 واتی با شارژر قرار داده شده در جعبه یعنی می‌توان 0 تا 70 درصد منبع نیرو را در عرض 30 دقیقه شارژ کرد و در کمتر از یک ساعت نیز باتری را پر نمود.

جالب‌تر آنکه، P50 Pro از تکنولوژی شارژ بیسیم و سریع 50 واتی پشتیبانی می‌کند که دستیابی به این سرعت با اکثر شارژرهای بیسیم امکان‌پذیر است. اگر عادت دارید تا حین کار کردن موبایل‌تان را روی یک پد وایرلس بگذارید، بعید است با مشکل شارژ نداشتن باتری روبه‌رو شوید. متأسفانه در این موبایل از تکنولوژی شارژ معکوس پشتیبانی نشده و نمی‌توانید از این دستگاه به عنوان پاوربانک برای شارژ دیگر گوشی‌ها استفاده نمایید.

 

هواوی پی 50 پرو را بخرید، اگر:

 

  • به دنبال یک گوشی با دوربین بی‌نظیر هستید

گوشی‌های سری پی هواوی به خاطر دوربین‌هایشان بسیار محبوب هستند و اینک P50 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. لنز اصلی این موبایل در هر زمان از شبانه‌روز تصاویر باکیفیتی می‌گیرد.

 

  • می‌توانید با نبود خدمات موبایلی گوگل در یک گوشی اندرویدی کنار بیایید

چنان‌چه یک گوشی اندرویدی دارید ولی از هیچ‌کدام از سرویس‌های گوگل استفاده نمی‌کنید، پی 50 پرو یکی از بهترین موبایل‌هایی است که می‌توانید به فکر خریدش باشید.

 

  • گوشی هواوی دیگری دارید

هواوی در زمینه همگام‌سازی محصولاتش در یک سیستم نرم‌افزاری بی‌نظیر کار کرده است. بر این اساس، اگر یک لپ‌تاپ، تبلت یا مانیتور ساخت هواوی دارید، P50 Pro قادرست به سرعت داده‌ها را میان آنها به اشتراک بگذارد و یا محتوای یک دستگاه را در نمایشگر دستگاهی دیگر پخش کند.

 

هواوی P50 Pro را نخرید، اگر:

 

  • خدمات موبایلی گوگل برایتان اهمیت دارند

چنان‌چه خدمات موبایلی گوگل یا GPS مانند نرم‌افزارهای جیمیل، گوگل فوتوز، یوتیوب، گوگل مپس و . . . برایتان مهم هستند، بهتر است از خرید پی 50 پرو هواوی منصرف شوید.

 

  • می‌خواهید به اینترنت 5G وصل شوید

این محصول هواوی نمی‌تواند به اینترنت 5G وصل گردد بنابراین اگر می‌خواهید در گوشی که می‌خرید قابلیت اتصال به شبکه نسل 5 ارتباطات وجود داشته باشد، می‌بایست سراغ آلترناتیوهای دیگر بروید.

 

  • به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستید

هرچند نسبت به رقبای ساخت شده توسط اپل و سامسونگ کمتر قیمت خورده ولی هواوی پی 50 پرو یک گوشی پرچمدار با قیمتی بالاست.

 

نظر نهایی

هواوی با P50 Pro توانایی‌هایش در زمینه ساخت گوشی را به رخ کشیده و محصولی زیبا با عملکرد عالی و دوربین بی‌نظیر تولید کرده است. در طی سالیان اخیر، این کمپانی چینی موفق شده تا بسیاری از توسعه‌دهندگان محلی و منطقه‌ای را متقاعد کند تا در پلتفرم فاقد خدمات موبایلی گوگل (GMS) حضور یابند ولی جای خالی بعضی از سازندگان اپلیکیشن‌ها همچنان احساس می‌شود. بر این اساس، اگر خیلی نسبت به استفاده از خدمات گوگل حساس هستید، پی 50 پرو آن گوشی که می‌خواهید نخواهد بود.

 

نقاط قوت

  • عملکرد عالی لنز اصلی
  • القای احساس بالارده بودن به کاربر هنگام گرفتن گوشی
  • سرعت بالای شارژ چه به صورت سیمی و چه به صورت بیسیم

 

نقاط ضعف

  • نداشتن خدمات موبایلی گوگل (GMS)
  • ناتوانی در وصل شدن به شبکه 5G
  • دقت رنگ معمولی در لنزهای اولترا واید و تله فوتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *