گوگل دی دریم

پروژه تولید هدست واقعیت مجازی گوگل متوقف شد!

در ماه فوریه، اخباری منتشر شد مبنی بر این‌ که کمپانی گوگل در حال کار بر روی طراحی هدست واقعیت مجازی مستقل و بی نیاز به گوشی‌های هوشمند است. در واقع قرار بود این هدست‌ واقعیت مجازی با آنچه در دیگر نسخه‌های این هدست‌ها دیدیم متفاوت باشد. اما به نظر می‌رسد این کمپانی از ادامه این پروژه صرف‌نظر کرده است.

این هدست واقعیت مجازی قرار بود با مدل‌هایی همچون Oculus Rift و HTC Vive رقابت کند. هر دو مدل نام‌ برده شده که مستقل از اسمارت‌فون‌ها می‌باشند در اوایل سال میلادی جاری وارد بازار شدند. گزارشات حاکی از این بودند که هدست واقعیت مجازی گوگل سیستم عاملی متفاوت با اندروید خواهد داشت.

اچ‌تی‌سی وایو و اکولوس ریفت

اخبار مربوط به لغو شدن این محصول از منابع موثقی که از اهداف گوگل با‌خبر می‌باشند انتشار پیدا کرده است. گفتنی است این اخبار هیچ شایعه‌ای در مورد دیگر پروژه‌های واقعیت مجازی گوگل مانند پروژه “Daydream” منتشر نکرده است.

همچنین باید اشاره کنیم که که سیستم عامل مورد استفاده در پلتفرم واقعیت مجازی جدید گوگل، اندروید نسخه Nougat خواهد بود و گوگل امیدوار است یک محصول با نرم‌افزار و سخت‌افزار مناسب برای توسعه دهندگان شخص ثالث طراحی و تولید کند. برخلاف پروژه لغو شده، پلتفرم واقعیت مجازی Daydream از سیستم عامل اندروید بهره خواهد برد.

اینکه چرا گوگل پروژه جدید هدست واقعیت مجازی خود را لغو کرده دقیقا مشخص نیست. شاید این کمپانی صرف منابع خود را برای طراحی یک پلتفرم جدید واقعیت مجازی در این برهه زمانی را مناسب ندانسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *