انتظاراتی که از گلکسی واچ 4 داریم؟ قیمت، زمان عرضه

آنچه از گلکسی واچ 4 انتظار داریم؟ قیمت، مشخصات، زمان عرضه

شایعات مربوط به تولید و ساخت گلکسی واچ 4 (Galaxy Watch 4) حالا تأیید شده‌اند و به تازگی اولین جزئیات رسمی پیرامون این گجت پوشیدنی به دستمان رسیده‌اند و آن‌طور که برداشت می‌شود، قرار است شاهد تغییرات گسترده‌ای در ساعت‌های پرچمدار ساخت سامسونگ باشیم.
می‌دانیم که شایعات مربوط به استفاده از پلتفرم WearOS به جای Tizen کاملاً درست هستند و حتی این خبر در کنفرانس I/O گوگل که در ماه می برگزار شد هم به تأیید رسید. اگرچه دو سیستم عامل نامبرده حالا یکپارچه شده‌اند ولی به نظر می‌رسد WearOS سیستم نرم‌افزاری پایه خواهد بود که رابط کاربری One UI روی آن قرار خواهد گرفت.
با بررسی گمانه‌زنی‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که شاهد معرفی دو نمونه اسپورت و کلاسیک از گلکسی واچ 4 خواهیم بود. حال برای آگاهی از جدیدترین شایعات مربوط به این ساعت‌ها، با تبلت‌فون همراه باشید.

زمان معرفی و عرضه گلکسی واچ 4

سامسونگ در رویداد مجازی MWC 2021 خبر داد که نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش موسوم به گلکسی واچ در مراسم Unpacked که در تابستان (احتمالاً 11 آگوست 2021 مصادف با 30 مرداد 1400) برگزار می‌شود، معرفی خواهد گردید.


در حالی که کمپانی کره‌ای رسماً اعلام نکرد که محصولات پوشیدنی آتی‌اش را گلکسی واچ 4 یا گلکسی واچ اکتیو 4 (Galaxy Watch Active 4) می‌نامد ولی حداقل انتظار داریم از یکی از این ساعت‌ها در تابستان رونمایی به عمل آید.
معمولاً ساعت‌های هوشمند سامسونگ در حوالی همان تاریخی که گفتیم معرفی می‌شوند بنابراین باید همین بازه زمانی را محتمل‌ترین گزینه بدانیم. این در حالی است که اولین نسل از گلکسی واچ‌ها در فوریه 2019 و نسل بعدی آنها در آگوست معرفی شدند.
در این میان، برخی از افراد سرشناس و فعال در توییتر نظیر Ice Universe خبر از تأخیر در زمان معرفی گلکسی واچ 4 داده‌اند. لازم به ذکر است که این شخص جزو اولین کسانی می‌باشد که اعلام کرده بود سامسونگ به جای Tizen از WearOS استفاده خواهد کرد. او مدعی شده به دلیل اینکه WearOS با سرعت قابل‌قبولی در Galaxy Watch 4 اجرا می‌شود، به همین دلیل مهندسان نرم‌افزاری سامسونگ در حال از بین بردن باگ‌ها تا پیش از معرفی ساعت هستند.
با این اوصاف، احتمالاً شاید نیاز باشد یک یا دو ماه منتظر بمانیم تا گلکسی واچ 4 واقعاً وارد بازار شود.

قیمت گلکسی واچ 4

حالا آن‌طور که برخی از سایت‌های خبری شایعه کرده‌اند، می‌توانیم در مورد قیمت احتمالی Galaxy Watch 4 هم نظر بدهیم.
آن‌طور که برداشت می‌شود، مدل 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری گلکسی واچ 4 به ترتیب 410 و 450 دلار قیمت خواهد خورد.
همچنین، گفته شده که نسخه‌های 42 و 46 میلی‌متری مدل کلاسیک به ترتیب 550 و 590 دلار قیمت خواهند داشت.
بدون شک این یک تغییر گسترده است زیرا این اقدام سبب می‌گردد مدل پایه گلکسی واچ نسل جدید به اندازه اپل واچ (Apple Watch) قیمت‌گذاری شود.
با این وجود، سامسونگ می‌خواهد محصول پوشیدنی آتی‌اش را برای دنیای گوشی‌های اندرویدی عرضه کند؛ دنیایی که در آن کمبود موبایل‌های ارزان قیمت احساس می‌شود. اگر این‌گونه شد، احتمالاً خیلی از افراد مجبور خواهند شد همچون اپل واچ‌ها، برای گلکسی واچ 4 هم هزینه اضافه‌ای بپردازند.

تصاویر گلکسی واچ 4

پیش از آنکه سامسونگ در مورد سیستم نرم‌افزاری گلکسی واچ 4 خبر بدهد، چندین تصویر از این ساعت منتشر شده بود.
به طور کلی به نظر می‌رسد ظاهر این ساعت ترکیبی از گلکسی واچ و گلکسی واچ اکتیو (Galaxy Watch) می‌باشد و در آن خبری از حاشیه چرخان فیزیکی نیست و جای آن را دو دکمه گرفته‌اند؛ امکاناتی که شباهت بیشتری به امکانات گلکسی واچ‌های اکتیو دارند.
ضمناً، دو مدل Galaxy Watch 4 در کار خواهد بود: مدل معمولی و مدل کلاسیک.

رندرهای جدید از گلکسی واچ 4

Galaxy Watch 4 کلاسیک از نظر ظاهری بیشترین شباهت را به گلکسی واچ 3 (Galaxy Watch 3) دارد تا نیاز کسانی که می‌خواهند ساعتشان را با نوع پوشششان هماهنگ کنند، برآورده گردد.


این وسیله پوشیدنی بدنه استیل ضد زنگ و قاب آلومینیومی خواهد داشت و رنگ‌بندی آن نیز عبارت خواهند بود از سفید، خاکستری و مشکی. این ساعت با بندهای 20 میلی‌متری موجود در بازار سازگاری خواهد داشت و همراه با آنها بندهای کوچک و متوسط و یا متوسط و بزرگ به فروش خواهند رسید.
شایعات دال بر این هستند مدل کلاسیک در دو سایز 42 و 46 میلی‌متری تولید خواهد گردید.
Evan Blass به عنوان یکی دیگر از افراد شناخته‌شده در توییتر که اطلاعاتی در مورد محصولات تکنولوژی می‌دهد هم تصاویر 360 درجه از Galaxy Watch 4 منتشر کرده است.

رندرهای فاش شده از گلکسی واچ 4

چندین رندر به ظاهر رسمی هم ما را با ظاهر نهایی دکمه‌های گلکسی واچ 4، بندها و رنگ‌بندی آن آشنا می‌سازند.
این دکمه‌ها شباهت بیشتری به دکمه‌های گلکسی واچ اکتیو 2 (Galaxy Watch Active 2) دارند. لازم به ذکر است که در آن ساعت برخی از امکانات کنار گذاشته شده بودند تا برند گلکسی واچ بیشتر به چشم بیاید. گفته شده که شاید گلکسی واچ 4 در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری تولید شود.


آن‌طور که از تصاویر برداشت می‌شود، حداقل 5 رنگ برای بندها در نظر گرفته خواهد شد که شامل زرد، قرمز، سرمه‌ای، سبز زیتونی و سفید می‌گردند.
به علاوه، شایعه شده که سه قاب نقره‌ای، طلایی و مشکی هم در نظر گرفته می‌شود تا دست خریداران برای پیدا کردن ساعت مدنظر باز باشد.
اولین رندرهایی که می‌توانیم بر اساس آنها احتمال دهیم ظاهر محصولات پوشیدنی آتی سامسونگ این شکلی خواهد بود، در بالا نمایش داده شده‌اند. این عکس‌ها بیشتر با ایده استفاده از WearOS همخوانی دارد. حتی از آنها اینگونه برداشت می‌کنیم که در گلکسی واچ 4 خبری از حاشیه فیزیکی چرخان نخواهد بود و سامسونگ آن را کنار خواهد گذاشت.
کمپانی کره‌ای احتمالاً این کارها را کرده تا مطمئن شود وسایل پوشیدنی آتی او با WearOS بهتر عمل خواهند کرد.

سیستم عامل گلکسی واچ 4

مهمترین خبر مربوط به گلکسی واچ یعنی استفاده از WearOS به جای Tizen تا کنون تأیید شده است. البته احتمالاً نام این پلتفرم تنها به Wear تغییر پیدا کند ولی شاید برخی آنها را Wear 3.0 هم بنامند.
پلتفرم WearOS با تغییرات گسترده‌ای همراه خواهد شد و حالا زمینه‌ساز همکاری میان سامسونگ و گوگل شده تا دو غول دنیای تکنولوژی با یکدیگر کارها را پیش ببرند. این یعنی برخی از امکانات و ویژگی‌های Tizen حضور خواهند داشت ولی سیستم عامل اصلی WearOS خواهد بود.
حضور برند سامسونگ برای تولید سیستم عامل وسایل پوشیدنی و استفاده از WearOS در ساعت‌های ساخت فیت‌بیت (Fitbit) مشخصاً کاربران را به بهره‌مندی از این پلتفرم تشویق خواهد کرد. در واقع اینها جملاتی هستند که سامسونگ پیش‌تر در یک بیانیه آنها را تأیید کرده بود.
جالب است بدانید که در سال 2014، سامسونگ از WearOS استفاده می‌کرد ولی برای ساعت گیر 2 (Gear 2) سراغ پلتفرم ساخت خودش یعنی Tizen رفت. از 5 سال گذشته تا کنون، تعداد اپلیکیشن‌ها، تصاویر پس‌زمینه و ویژگی‌های Tizen زیاد شده‌اند و امکانات بررسی‌کننده وضعیت سلامتی نظیر میزان اکسیژن خون، شمارنده ضربان قلب و . . . به این پلتفرم آمده‌اند.


به این ترتیب باید چه انتظاری از ترکیب WearOS و Tizen داشته باشیم؟. در کنار بهبود عملکرد، امکان ساخت تصاویر پس‌زمینه و امکانات بررسی وضعیت سلامتی را سامسونگ توسعه خواهد داد. می‌توانیم انتظار این را بکشیم که ویژگی‌های بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی هم از ساعت‌های فیت‌بیت بیابند و کاربران به اپلیکیشن‌های بازسازی شده توسط استراوا، اسپاتیفای، آدیداس، گوگل مپس، گوگل پی و . . . دست یابند.


به علاوه، حالا می‌دانیم که رابط کاربری One UI که سامسونگ از آن در گوشی‌هایش استفاده می‌کند نیز با WearOS هماهنگ خواهد شد تا اتفاقاتی که در موبایل رخ می‌دهند را بهتر در ساعت‌های هوشمند نمایش دهد. بر این اساس، مسدودسازی تماس‌ها و تغییر تنظیمات ساعت در گوشی، سبب عوض شدن آنها در گلکسی واچ 4 هم خواهد شد. اپلیکیشن‌های مخصوص ساعت دانلود شده در گوشی سامسونگ هم به صورت اتوماتیک در Galaxy Watch 4 نصب خواهد گردید.

آیا خبری از Galaxy Watch Active 4 خواهد بود؟

شایعات گذشته در مورد گلکسی واچ 4 دال بر معرفی چهار شماره مدل بودند. گفته می‌شد که منظور از این شماره مدل‌ها دو ساعت گلکسی واچ 4 و دو ساعت گلکسی واچ اکتیو 4 هستند اما حالا این احتمال به حداقل رسیده است.


همان‌طور که پیش‌تر هم شنیده بودیم، چهار شماره مدل زیر در FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) ثبت شده بودند:
SM-R860
SM-R870
SM-R880
SM-R890
در گذشته نسخه‌های سیمکارت‌خور LTE شماره مدل یکسانی داشتند بنابراین گلکسی واچ 3 بدون سیمکارت SM-R840 و SM-R850 و گلکسی واچ 4 سیمکارت‌خور هم SM-R845 و SM-R855 بودند.
اما منظور از این شماره مدل‌ها چیست؟.
بر اساس شایعات اخیر، پیش‌بینی می‌شود که دو سایز از گلکسی واچ 4 و دو سایز از گلکسی واچ 4 کلاسیک تولید خواهند شد و فعلاً خبری از گلکسی واچ اکتیو 4 نخواهد بود.

باتری، شارژ و اتصالات گلکسی واچ 4

تأییدیه‌های منتشر و شایعات دست به دست شده، امکانات سخت‌افزاری نظیر باتری، اتصال و مقدار استقامتی که انتظار داریم در گلکسی واچ 4 ببینیم را نیز شامل می‌شوند.
حضور این وسایل در کمیسیون ارتباطات فدرال نشان‌دهنده آن است که سامسونگ در گلکسی واچ 4 شیوه اتصالی NFC را قرار خواهد داد تا بتوان از شیوه پرداخت بیسیم گوگل بهره برد. به علاوه، شایعه شده که وای‌فای دو بانده و بلوتوث برای دو مدل سیمکارت‌خور و بدون سیمکارت تعبیه خواهد شد. همچنین، خبرهایی هم از وجود دریافت کننده GNSS به دستمان رسیده که گویا بیانگر حضور GPS می‌باشد.
در مورد باتری هم بگوییم که احتمالاً ظرفیت منبع نیروی Galaxy Watch 4 حدود 247 میلی‌آمپر بر ساعت و سرعت شارژ آن نیز 5 وات خواهد بود. ضمن اینکه از تکنولوژی شارژ بیسیم هم پشتیبانی خواهد شد.
در مورد استقامت و استحکام هم گفته شده که تأییدیه 5ATM ضد آب و مدارک نظامی جان‌سختی MIL-STD 810G دریافت و صفحه نمایش به پوشش گوریلا گلس DX+ مجهز شده است.

ویژگی‌هایی که انتظار داریم در گلکسی واچ 4 ببینیم

ویژگی‌ها و راهنمای بیشتر برای بررسی فعالیت‌های ورزشی
زمانی که Galaxy Watch 3 به بازار آمد، نشان داد که می‌تواند بدون نیاز به لوازم جانبی اضافه، آمارهای مربوط به ورزش دو را به همراه اطلاعات باجزئیات پیش روی چشمانمان قرار دهد.


تولید این ویژگی را در سال 2017، شرکتی به نام Myotest بر عهده داشت. لازم به ذکر است که سامسونگ اخیراً یک آپدیت برای گلکسی واچ اکتیو 2 منتشر کرده تا این قابلیت را به آن ساعت هم بیاورد.
تجربه‌ای که از کار کردن با این ویژگی در گلکسی واچ 3 به دست آوردیم، به نوعی ترکیبی بود. البته اگرچه این قابلیت تنها در ساعت‌های هوشمند گران‌تر سامسونگ وجود داشت اما احتمال می‌دهیم که کمپانی کره‌ای آن را به ساعت‌های نسل بعدی‌اش نیز خواهد آورد و به دنبال پیشرفته‌تر کردن آن می‌باشد تا کاربران علاوه بر اینکه می‌توانند ببینند چه‌قدر دویده‌اند، چگونگی انجام فعالیتشان را نیز بررسی کنند.
به علاوه، احتمال دارد که سامسونگ چیزی شبیه Fitness + اپل واچ‌ها را به گلکسی واچ 4 بیاورد. این شرکت در گذشته با چندین برند مانند Calm همکاری کرده به همین دلیل وجود ویژگی‌های اینچنینی بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

بررسی قند خون

اگر شایعاتی که در مورد حضور سنسور بررسی‌کننده قند خون در گلکسی واچ 4 می‌شنویم، درست از آب دربیایند، شاهد انفجار بمب خبری خواهیم بود. سامسونگ تا کنون با قرار دادن سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) در گلکسی واچ‌ها، موفق شده همچون اپل، این امکان را به کاربران بدهد تا از وضعیت سلامتی جسم خود آگاه شوند. این کمپانی همچنین، امکان بررسی میزان اکسیژن خون را نیز به وجود آورده است.


حالا جدیدترین شایعات پیرامون حضور سنسور بررسی‌کننده قند خون را یکی از سایت‌های خبری چینی منتشر و عنوان کرده که سامسونگ با همکاری دانشگاه MIT این حسگرها را ساخته است. بررسی میزان قند خون بدون نیاز به اینکه خونی گرفته شود، خبر بسیار خوبی برای افراد دیابتی و ورزشکاران خواهد بود بنابراین اگر سامسونگ واقعاً تصمیم گرفته این قابلیت را عرضه کند، می‌تواند محصولات پوشیدنی‌اش را یک سر و گردن بالاتر از محصولات پوشیدنی شرکت‌های رقیب ببیند.
در این میان، یکی دیگر از سایت‌های کره‌ای هم در این مورد سخن گفته است بنابراین احتمال اینکه شاهد حضور این حسگر در Galaxy Watch 4 باشیم، بسیار زیاد می‌باشد.

بررسی فشار خون و الکتروکاردیوگرام در گوشی‌های بیشتر

سامسونگ سنسور ECG و اپلیکیشن‌های بررسی‌کننده فشار خون را به ساعت‌های هوشمندش آورد اما مسئله‌ای که وجود دارد آن است که این ویژگی تنها با موبایل‌های ساخت این شرکت سازگار می‌باشند. این یعنی دارندگان سایر گوشی‌های اندرویدی هنوز امکان بهره‌مندی از آن را ندارند.


حالا این سؤال به وجود می‌آید که آیا استفاده از WearOS بهره‌گیری از بررسی ویژگی‌های وضعیت سلامتی را گسترش خواهد داد یا خیر؟.
شاید این اتفاق عملی شود ولی احتمالاً همچنان برخی از امکانات، مخصوص گوشی‌ها و محصولات سامسونگ خواهند بود ولی به هر ترتیب امیدواریم این وعده‌ها عملی گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *