نقد و بررسی تخصصی شیائومی Poco F2 Pro

نقد و بررسی تخصصی شیائومی Poco F2 Pro

پس از گذشت تقریباً دو سال از زمان معرفی اولین گوشی خط تولید پوکوفون (Pocophone)، بالأخره دومین و نمونه موفق‌تر آن دستگاه به نام پوکو اف 2 پرو (Poco F2 Pro) معرفی شد. سال گذشته برخی‌ها شیائومی می 9 تی پرو (Xiaomi Mi 9T Pro) را جانشین خلف و معنوی پوکوفون می‌دانستند و از آن جایی که آن موبایل تا حدودی خلأها را نیز پر کرده بود، چندان هم اشتباه نمی‌کردند؛ به خصوص آنکه پوکو اف 2 پرو به نوعی نمونه دیگری از می 9 تی پرو است که فقط برند اولیه آن تغییر نام داده بود (لازم به ذکر است که در برخی کشورها این گوشی را Redmi K30 Pro می‌شناختند). تا به اینجا قضایا کمی پیچیده بوده‌اند.

حال برای اینکه شفافیت ماجرا کمی بیشتر شود، باید دید آیا پوکو اف 2 پرو می‌تواند ماجراجویی‌های نمونه پیشین خودش را ادامه دهد و مسیر موفقیت او را در پیش گیرد؟. البته اولین موبایل برند پوکوفون به خاطر امکانات نسبتاً قدرتمند و قیمت مناسبی که داشت، بسیار رقابت‌پذیر بود اما این‌بار مشخص نیست آیا پوکو اف 2 پرو می‌تواند در همان مسیر حرکت کند یا خیر؛ موضوعی که تا به اینجا کار کمی بعید به نظر می‌رسد.

با قیمتی که دارد، Poco F2 Pro باید خودش را بیشتر نشان دهد. این موبایل از همان فرمول بهره‌مندی از یکی از جدیدترین تراشه‌های کووالکوم یعنی اسنپدراگون 865 و پیشرفت در برخی دیگر از زمینه پیروی می‌کند. نمایشگر او حالا بزرگتر، بدون ناچ و OLED باکیفیت شده و ماژول دوربین اصلی هم تقریباً انتظارات از یک موبایل میان‌رده مدرن را برآورده کرده و باتری و سرعت شارژ نیز به شکل قابل‌توجهی پیشرفت داشته است.

اما قبل از آنکه نقد و بررسی تخصصی را آغاز کنیم، باید یادآور شویم که در یکی دو سال اخیر قیمت گوشی‌های پرچمدار به شدت افزایش پیدا کرده است. این اتفاق سبب شده تا دستگاه‌های رده شبه پرچمدار نیز کمی گران‌تر از قبل شوند. بر این اساس، پرچمداران مقرون به صرفه‌تر بهتر می‌توانند از نظر امکانات و قیمت خودشان را به عنوان گوشی‌های بالارده مطرح نمایند.

در کنار سایر امکانات، قابلیت 5G هم در پوکو اف 2 پرو وجود دارد. تقریباً همه گوشی‌هایی که تراشه اسنپدراگون 865 دارند، بسیار گران‌تر هستند؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد بیشتر به خاطر حضور آنتن‌ها و مجوزهای مربوط به شبکه نسل 5 ارتباطات رخ داده است. با این همه، پوکو اف 2 پرو همچنان توانسته خودش را به عنوان یک گوشی شبه پرچمدار و شبه بالارده ارزان‌قیمت مطرح کند و نسبت به دیگر دستگاه‌هایی که چند صد هزار دلار ارزش‌گذاری شده‌اند، بر خلاف قیمتش عملکرد قابل‌قبولی دارد. حال باید دید آیا این تلفن همراه می‌تواند همچون پوکو اف 1 (Poco F1) لقب مقرون به صرفه را از آنِ خودش کند یا خیر. با تبلت‌فون همراه باشید تا این گوشی را به صورت تخصصی بررسی کنیم.

 

آنباکسینگ و محتویات درون جعبه

این موبایل در یک جعبه سیاه رنگ با همان محتویات مورد انتظار و همیشگی یعنی دفترچه راهنما، شارژر دیواری 30 واتی و کابل USB-C به USB-A قرار گرفته است. به علاوه، در این کارتن یک قاب ژله‌ای شفاف با رویه بافت مانند (که سبب خوش‌دستی موبایل می‌شود) به چشم می‌خورد که در بالای آن بریدگی نسبتاً بزرگی برای جک هدفون 3.5 میلی‌متری و دوربین سلفی پاپ‌آپ تعبیه شده‌اند.

 

طراحی و کیفیت ساخت

بر خلاف قیمت بسیار پایین‌تری که نسبت به گوشی‌های پرچمدار دارد، پوکو اف 2 پرو از کیفیت ساخت بالا و بدنه فوق‌العاده‌ای برخوردارست. در جلو و عقب این موبایل محافظ گوریلا گلس 5 به کار رفته که مورد دوم به نوعی کمی مات است تا این احساس را به شما القا کند که گویا دارید یک قاب متالیک را لمس می‌کنید. مشکل اصلی این شیوه طراحی اما، جذب حداکثری اثرات انگشت است که به راحتی هم قابل مشاهده خواهند بود. از همه مهمتر، این قاب شیشه‌ای گوشی را بسیار لغزنده کرده است.

متأسفانه شاسی و قد بلند این گوشی نیز کمک زیادی به خوش‌دستی آن نمی‌کند و ضخامت 8.9 میلی‌متری و وزن 219 گرمی نیز مزید بر علت هستند. برای مثال، وان‌پلاس 7 تی پرو (OnePlus 7T Pro) و گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus) که هر دو نمایشگر مشابهی دارند، بسیار سبک‌ترند. ضمن اینکه گوشی اول از دوربین سلفی پاپ‌آپ نیز بهره می‌برد. احتمال می‌دهیم که دوربین جلوی ظاهر شونده و باتری 4700 میلی‌آمپری مقصر افزایش پوکو اف 2 پرو می‌باشند.

مطمئناً شما هم طراحی غیرمنتظره و نوآورانه قاب پشتی این موبایل را تحسین خواهید کرد. چهار لنز دوربین پشتی درون یک ماژول دایره‌ای شکل قرار گرفته‌اند که اطراف آن هم توسط خطوط دایره‌ای احاطه شده که ظاهر گوشی را بیش از پیش خاص کرده است. این بخش دایره‌ای شکل برآمدگی زیادی ندارد به همین دلیل باعث لرزش موبایل نخواهد شد. با بررسی نحوه قرارگیری دوربین‌ها، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که شیائومی لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق را در اینجا قرار داده تا فقط به متعادل و متوازن شدن گوشی کمک کند.

فریمی که دو قاب شیشه‌ای در جلو و عقب را به هم می‌چسباند، از جنس آلومینیوم ساخته شده و رویه براق و درخشانی دارد. این چارچوب به خوبی به دو بخش جلویی و پشتی متصل شده و هیچگونه برآمدگی خاصی در آن احساس نمی‌شود. در پایین فریم، رابط USB-C، بریدگی مخصوص یکی از اسپیکرها و سینی سیمکارت به چشم می‌خورد. سمت چپ هیچ امکانات بخصوصی ندارد ولی در سمت راست شیائومی به دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا جای داده است. قطعاً از نحوه کارکرد دکمه پاور لذت خواهید برد زیرا از آن جهت که با سنسور اسکنر اثر انگشت ترکیب شده، احساس کار کردن با یک موبایل مدرن را به طور تمام و کمال به شما القا خواهد کرد. در بالا هم می‌توانیم دوربین سلفی پاپ‌آپ و جک هدفون 3.5 میلی‌متری را ببینیم. شاید شما هم تعجب کرده باشید ولی باید این مژده را به شما نیز بدهیم که پوکو اف 2 پرو دارای پورت قرار دادن هندزفری می‌باشد.

در مورد دوربین سلفی پاپ‌آپ نیز بگوییم که مکانیسم آن بسیار ایمن طراحی شده و با سرعت قابل‌قبولی بیرون می‌آید. در مقایسه با سایر دوربین‌های ظاهر شونده، این موتور هیبریدی بسیار کوچکتر است اما این اتفاق باعث نشده تا شیائومی در دو لنزهای دوربین چراغ LED قرار ندهد. از همه بهتر آنکه، امکان شخصی‌سازی رنگ‌های این چراغ‌ها وجود دارد.

چه دوست دارید و چه دوست ندارید، دوربین سلفی شبه پریسکوپی باعث شده تا جلوی پوکو اف 2 پرو کاملاً از نمایشگر پوشانده شود و علی‌رغم اینکه پایین این موبایل کمی ضخامت بیشتری دارد ولی توازن موجود را بر هم نزده است بنابراین می‌توانیم ادعا کنیم که این بخش یکی از باریک‌ترین نوارهای سیاه رنگ موجود در صنعت گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آید. در واقع امروزه باریک کردن و کاهش ضخامت حاشیه‌های مشکی به یک چالش اساسی برای شرکت‌های سازنده گوشی تبدیل شده است.

خیلی خلاصه و راحت بگوییم که گوشی مورد بحث ما شیوه طراحی بی‌عیب و نقصی دارد که از این نظر به خوبی می‌تواند خودش را از بقیه دستگاه‌های موجود در بازار متمایز کند. قبول داریم که پوکو اف 2 پرو هم ابعاد بزرگی دارد و هم وزنش زیاد است اما بدون شک می‌توانیم ادعا کنیم که بسیاری از شماها این افزایش جرم را تحسین خواهید کرد. در واقع پس از نگه داشتن این موبایل در دست، تازه می‌توانید متوجه شوید گرفتن یک تلفن همراه مدرن و باکیفیت یعنی چه.

حال اگر دوربین سلفی پاپ‌آپ نگرانی برایتان به وجود آورده، به خاطر داشته باشید که این شیوه طراحی حالا بیش از یک سال است که مورد استفاده قرار گرفته و تا کنون هم کسی نسبت به آنها اعتراضی نکرده است. بر این اساس، با در نظرگیری تجارب خریداران این موبایل‌ها، پوکو اف 2 پرو می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و آسیبی نبیند.

 

صفحه نمایش

اولین گوشی برند پوکوفون از نمایشگر LCD بهره می‌برد به همین دلیل این خط تولید آن‌طور که انتظار می‌رفت نتوانست مسیرش را آغاز کند. این‌بار و برای جبران مافات، پوکو اف 2 پرو از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده می‌کند.

صرف‌نظر از نبود نرخ بازسازی سریع، صفحه نمایش این موبایل می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها خودنمایی کند. رزولوشن این پنل 2400*1080 و نسبت بدنه به تصویر 20:9 است تا این مشخصات نشان‌دهنده یک صفحه نمایش 6.67 اینچی باشند. با این اوصاف، این محصول شیائومی شیوه طراحی تمام صفحه دارد که بسیار درخشان است.

در آزمایش‌های انجام شده، صفحه نمایش رکورد 500 نیتی روشنایی که پیش از این در موردش تبلیغ شده بود را ثبت می‌کند. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، حداکثر روشنایی آن به 516 نیت رسید و در حالت خودکار هم این رقم به 854 نیت افزایش یافت.

در زمینه دقت رنگ هم این نمایشگر عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به ثبت رساند. با انتخاب گزینه تنظیم خودکار رنگ‌ها، میانگین تفاوت رنگی به 4.8  و حداکثر مقدار آن به 8.5 می‌رسد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، روی قسمت‌های سفید رنگ هاله‌ای آبی دیده می‌شد و بخش‌های سبز، فیروزه‌ای و زرد هم نمایان‌تر بودند. خوشبختانه این امکان فراهم شده تا نحوه پخش رنگ‌ها را روی حالت Standard تنظیم نمایید تا میانگین و حداکثر دقت آنها به ترتیب 1.8 و 4.4 شود. شایان ذکر است که هنگام بهره‌مندی از این آپشن، باید انتظار این را بکشید که حداکثر روشنایی کمتر شود.

اگر به رنگ‌های داغ و گرم علاقه دارید، بد نیست از گزینه Saturated استفاده نمایید زیرا به وسیله آن میانگین دقت آنها به 5.8 افزایش می‌یابد.

ضمناً، پشتیبانی از کیفیت HDR10+ هم در این موبایل به طور کامل انجام می‌گردد تا دیگر محتواهای باکیفیت سایت‌های یوتیوب یا نتفلیکس را از دست ندهید.

 

دوام باتری

آن‌طور که از یک باتری 4700 میلی‌آمپری انتظار داشتیم، دوام آن طولانی و فوق‌العاده بود. پوکو اف 2 پرو یکی از بهترین منابع نیروی ممکن را در اختیار دارد که به راحتی یارای رقابت با پرچمدارانی را دارد که از وجود تراشه‌های بالارده بهره می‌برند. جالب آنکه این موبایل در حالی به این رکورد دست می‌یابد که باتری‌اش مثل بعضی از پرچمداران زیاد قدرتمند نیست. نتایج به دست آمده در آزمایش‌های مختلف و حالت استندبای، به خوبی این ادعاهای ما را به اثبات می‌رسانند.

توانایی‌های شارژ این موبایل نیز کم از عملکرد خیره‌کننده باتری آن ندارند. شارژر 33 واتی Power Delivery 3.0 می‌تواند پوکو اف 2 پرو را در عرض 65 دقیقه پر کند که برای یک باتری 4700 میلی‌آمپری امتیاز عالی به شمار می‌آید. جالب آنکه پس از 30 دقیقه، 60 درصد ظرفیت باتری پر خواهد شد.

در اینجا باید شیائومی را به خاطر بهره‌مندی از تکنولوژی Power Delivery به جای شارژر معمولی تحسین کنیم. این فناوری یعنی اگر در جایی شارژر سریعی دیدید، می‌توانید موبایلتان را با آن شارژ نمایید.

 

کیفیت صدا

متأسفانه این تلفن همراه برای پخش صداها به یک اسپیکر قرار گرفته در قاب پایینی خودش متکی است که البته قدرت زیادی دارد هرچند از نظر کیفیت استریو یا وضوح صوت نمی‌تواند مانند سایر اسپیکرها کار کند. اصوات پخش شده از این اسپیکر کیفیت قابل‌قبولی داشته و صداها به صورت یکنواخت به گوش خواهند رسید. ضمن اینکه صداهای بیس تقریباً از بین رفته شده‌اند.

 

سیستم عامل و رابط کاربری

پوکو اف 2 پرو از لانچر پوکو بهره می‌برد که مبتنی بر اندروید 10 و MIUI 11 ساخته شده است و خوشبختانه سرعت نرم‌افزاری بسیار بالایی هم دارد. از آن جایی که تراشه این موبایل اسنپدراگون 865 است، انتظار می‌رفت عملکرد آن نیز بسیار سریع باشد و همین‌طور هم شد.

اگر تا کنون از رابط کاربری MIUI استفاده کرده باشید، هنگام رویارویی با لانچر پوکو احساس آشنایی خواهید داشت. البته این‌بار این پوسته نرم‌افزاری به پختگی بیشتری رسیده زیرا هم ساده‌تر و هم سرراست‌تر شده و چندین قابلیت مخصوص اندروید خام را درون خودش جای داده است که از آن جمله موارد می‌توانیم به دکمه‌های سریع در منوهای باز شونده به سمت پایین اشاره کنیم. در واقع لانچر پوکو منوی کشویی اپلیکیشن‌ها را در اختیار کاربران قرار داده بنابراین دیگر آیکون آنها را پس از نصب در هوم اسکرین نمی‌گذارد؛ اتفاقی که در نسخه‌های فعلی MIUI رخ می‌دهد.

حال که داریم در مورد تنظیمات کلی صحبت می‌کنیم، بد نیست به این موضوع اشاره داشته باشیم که یک نکته عجیب در آن وجود دارد. میان هر کدام از آپشن‌های هر منو فاصله زیادی به چشم می‌خورد تا مجبور باشیم برای رسیدن به پایین‌ترین قسمت به صورت طولانی اسکرول کنیم. البته افرادی زیادی نسبت به این موضوع ایراد نمی‌گیرند.

یک مورد دیگر آنکه، بر خلاف دیگر رام‌ها که در پایین نمایشگر یک نوار ناوبری قرار می‌دهند، در پوکو اف 2 پرو چنین چیزی را شاهد نیستیم. این آپشن به نوعی یکی از امکانات اصلی اندروید 10 است. بر این اساس، با توجه به اینکه شیائومی یکی اولین شرکت‌هایی بود که شیوه ناوبری مبتنی بر حرکات را عرضه کرد، روی دادن این اتفاق کمی عجیب به نظر می‌رسید. روشی که این کمپانی چینی به کار گرفته، سوئیچ شدن میان نرم‌افزارها را سرعت بخشیده است. شیوه فعلی سوئیچ شدن بین دو برنامه اخیر به این صورت انجام می‌شود که باید از کنار نمایشگر انگشتتان را رو به داخل بکشید و سپس بعد از یک ثانیه نگه دارید. اگر علاقه‌ای به این گزینه ندارید هم می‌توانید آن را از تنظیمات غیرفعال کنید.

در سمت دیگر، امکان دارد بعضی از شماها منوی اپلیکیشن‌های اخیر را دوست داشته باشید زیرا نرم‌افزارهای بیشتری را در نمایشگر نشان می‌دهد. به علاوه، در بالای صفحه نمایش میانبرهای سریعی تعبیه شده‌اند تا به برنامه‌های پرکاربردتر دسترسی داشته باشید و از طرفی، یک اپلیکیشن را در نیمه پایینی نمایشگر اجرا کنید تا راحت‌تر با یک‌دست با آن کار کنید.

حال بد نیست در مورد امکانات جذاب لانچر پوکو صحبت کنیم.

موتور لمسی یکی از اولین چیزهایی است اشاره کردن به آن خالی از لطف نخواهد بود. اگرچه این قابلیت بیشتر به سخت‌افزار مربوط می‌شود ولی حالا در منوی نرم‌افزاری شاهد حضورش هستیم. اسکرول کردن، تایپ کردن و استفاده از دکمه‌های ناوبری نوعی بازخورد لمسی را به وجود می‌آورد. بعضی اوقات ویبره ایجاد شده بیش از حد نیاز است ولی می‌توانید با اسلایدر موجود، شدت یا ضعف آن را تنظیم نمایید. بر این اساس، این‌گونه احساس خواهید کرد که کارایی این گزینه بسیار زیاد است. واقعاً از اینکه شرکت‌های بیشتری دارند روی به استفاده از این موتور لمسی می‌آورند، بسیار خرسندیم.

سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هم نسبت به دیگر رقبا بسیار عالی کار می‌کند. این حسگر بسیار قابل اتکا و سریع است ولی انیمیشن‌های مربوط به آن کمی کند نمایش داده می‌شوند که البته اگر انگشتتان را برای مدت طولانی روی نمایشگر نگذارید، همان اواسط فرآیند پخش شدن انیمیشن، قفل گوشی باز می‌شود. نکته دیگر اینکه، جای‌گیری سنسور اسکنر اثر انگشت کمی عجیب به نظر می‌رسد به طوری که از دیگر گوشی‌ها بالاتر است ولی هر چه که باشد پس از مدتی به نحوه کار کردن با آن آشنا خواهید شد و به منطق شیائومی احترام خواهید گذاشت زیرا در نمایشگری که نسبت بدنه به تصویر بلندی دارد، باید این کار صورت می‌گرفت. تنها اعتراضی که در اینجا می‌توانیم وارد کنیم آن است که هنگام لمس اثر انگشت، صفحه نمایش آن‌طور که باید و شاید روشن نمی‌شود؛ اتفاقی که وقتی در زیر نور خورشید قرار می‌گیرید خودش را بیشتر نشان می‌دهد.

صفحه قفل نمایشگر و ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن یکی از جذاب‌ترین امکانات نرم‌افزاری پوکو اف 2 پرو است. امکان شخصی‌سازی این تنظیمات به بهترین شکل ممکن وجود دارد زیرا گزینه‌ها و رفتارهایی که در این بخش می‌توانند نمایش داده شوند، بسیار زیاد هستند.

تنظیمات مربوط به نمایشگر نیز بسیار وسیع می‌باشند. در اینجا همه آپشن‌های لازم برای مدیریت صفحه نمایش دیده می‌شوند ولی چیزی که بیش از همه توجه‌تان را به سمت خودش جلب خواهد کرد، Sunlight Mode نام دارد. برخی از مردم هنوز هم ترجیح می‌دهند بنا به دلایلی نور نمایشگر را به صورت دستی کم یا زیاد کنند اما گزینه نامبرده یکی از مشکلات اساسی انجام این کار را از بین می‌برد؛ این اتفاق که باعث می‌شود در زیر نور خورشید برخی قسمت‌ها زاویه‌دار به چشم بیایند، با استفاده از Sunlight Mode از بین خواهد رفت.

شخصی‌سازی اعلانات هم حالا بسیار آسان‌تر از هر زمان دیگری شده زیرا نحوه نمایش آنها چه به صورت کارتی و چه به صورت‌های دیگر فراهم شده است. اگرچه این گزینه‌ها در همان منوی اصلی وجود ندارند ولی برای نرم‌افزارهای پیام‌رسان یک کارت دسترسی سریع تعبیه شده که امکان استفاده از آن فراهم خواهد بود. برای دستیابی به این آپشن‌ها، باید از زیر منوی Special Features اقدام کنید.

منوی کشویی اپلیکیشن‌ها را نیز می‌توان شخصی‌سازی کرد. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های خود را بر اساس رنگ مرتب نمایید و دیگر دسته‌بندی‌ها در بالای فهرست نیز کمک خواهند کرد تا نرم‌افزارها را سریع‌تر بیابید. اگر هم دوست دارید ابتدا اسم یک برنامه را سرچ کنید، می‌توانید از نوار جستجوی پایینی نام اپلیکیشن مدنظر را نوشته و پس از نمایش آیکون، آن را لمس و اجرا نمایید.

یک حالت Game Turbo هم وجود دارد که عملکرد دستگاه را ارتقا خواهد بخشید و امکان کنترل اکثر موارد مربوط به گیمینگ را فراهم خواهد کرد. چیزی که مایه شگفتی شما خواهد شد آن است که می‌توانید برای هر بازی یک پروفایل خاص بسازید و یا میزان واکنش‌گرا بودن نمایشگر و یا مقدار حساسیت به نرم‌افزارهای پرکاربرد را تعیین کنید. Game Turbo در بازی‌هایی که باید مدام روی نمایشگر ضربه بزنید بسیار کارآمد خواهد بود.

تعیین بخشی از صفحه نمایش که به لمس حساس نباشد نیز یکی دیگر از امکانات بخصوصی بود که در اینجا شاهد بودیم. این اتفاق باعث خواهد شد کسانی که دستان بزرگتری دارند به طور ناخواسته برخی قسمت‌های نمایشگر را لمس نکنند. ضمن اینکه می‌توان به هر بازی که می‌خواهید، افکت‌های بصری بیفزایید و با اسلایدر موجود کنتراست و شفافیت تصویر گیم را کم یا زیاد کنید.

و در نهایت در زیر منوی Special Features، گزینه‌های متعددی برای شخصی‌سازی چراغ LED اعلانات تعبیه شده‌اند. شاید شما از خودتان بپرسید که شیائومی این چراغ را دقیقاً کجا گذاشته که در پاسخ باید بگوییم که آن روی مکانیسم پاپ‌آپ دوربین سلفی جای داده است. این کمپانی چینی چراغ LED را آن‌قدر ماهرانه در اینجا گذاشته که وقتی اعلان یا تماس ورودی دریافت می‌شود و یا گوشی در حال شارژ است، می‌درخشد. در کنار این ماژول ظاهر شونده همچنین، یک سنسور IR نشسته که با اپلیکیشن‌های متعدد و متنوع موجود در پلی استور کار خواهد کرد و با استفاده از آن قادر خواهید بود از موبایلتان به عنوان کنترل از راه وسایل مختلف بهره بگیرید.

به کسانی که نسبت به مصرف باتری گوشی‌شان وسواس دارند، حالا خبری خوبی می‌دهیم زیرا در لانچر پوکو چند گزینه برای مدیریت مصرف باتری و رفتار هر اپلیکیشن حضور یافته است. هر نرم‌افزار دارای آپشن‌های مخصوص به خودش بوده و شما با این گزینه‌ها می‌توانید کاری کنید که وقتی فلان برنامه در کارتان اختلال ایجاد می‌کند، اعلاناتش در پس‌زمینه پخش شوند. به منظور رهاسازی حافظه اشغال شده، شیائومی یک گزینه حذف حافظه پنهان در نظر گرفته که وقتی گوشی را قفل می‌کنید، کش را پاک خواهد کرد. البته باید توجه داشته باشید که برخی اوقات ممکن است از این طریق یک اپلیکیشن بسته شده و نوتیفیکیشن‌هایش را دریافت نکنید.

به طور کلی از نحوه کارایی لانچر پوکو در شیائومی پوکو اف 2 پرو لذت خواهید برد. تفاوت ظاهری زیادی میان این رابط کاربری و MIUI 11 وجود ندارد و تنها فرق میان آنها این است که در لانچر پوکو به صورت پیش‌فرض منوی کشویی اپلیکیشن‌ها فعال می‌باشد ولی در MIUI آیکون برنامه‌ها پس از نصب به هوم اسکرین می‌آیند.

 

عملکرد

قدرت پوکو اف 2 پرو توسط تراشه کووالکوم اسنپدراگون 865 تأمین می‌شود که با فرآیند لیتوگرافی مثبت 7 نانومتری EUV تولید شده است. این چیپست دارای پردازنده گرافیکی Adreno 650 بوده و هشت هسته آن هم عبارتند از: یک Kryo 585 با سرعت 2.84 گیگاهرتز، سه Kryo 585 با سرعت 2.42 گیگاهرتز و چهار Kryo 585 با سرعت 1.8 گیگاهرتز.

این تراشه را رم‌های 6 یا 8 گیگابایتی همراهی می‌کنند اما باید توجه داشته باشید که مورد اول از مموری LPDD4X و مورد دوم از مموری LPDDR5 بهره می‌برد که بسیار سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر است. در صورتی که نمونه‌ای را خریداری کنید که 6 گیگ رم دارد، حافظه داخلی 128 گیگابایتی در اختیار خواهید داشت ولی نمونه دارای 8 گیگ رم حافظه داخلی 256 گیگابایتی را در اختیارتان قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که به جهت نبود اسلات مموری کارت، امکان افزایش ظرفیت حافظه هیچ‌کدام از این مدل‌ها فراهم نیست.

تکنولوژی مربوط به حافظه داخلی حالا به جای UFS 3.0، پیشرفته‌تر شده و به UFS 3.1 ارتقا یافته است. صادقانه بگوییم که وقتی دارید برای کارهای روزانه‌تان از این گوشی استفاده می‌کنید، متوجه این تفاوت‌ها نخواهید شد زیرا هر دو سریع هستند.

همان‌طور که می‌بینید، تراشه اسنپدراگون 865 مطابق انتظار عملکرد سریعی از خودش ارائه می‌دهد. اگزینوس 990 سامسونگ در آزمایش چند هسته‌ای می‌تواند این چیپست را شکست دهد اما در آزمایش تک هسته‌ای این اتفاق تکرار نمی‌شود.

سایر تفاوت‌ها، به خصوص در بخش امتیازات پردازنده گرافیکی بسیار نامحسوس هستند.

 

دوربین

از نظر تعداد لنزها، پوکو اف 2 پرو از رقبایش عقب نمانده است. لنز اصلی این دستگاه 64 مگاپیکسلی می‌باشد که تصاویر 16 مگاپیکسلی می‌گیرد. اندازه آن 1/1.72 اینچ بوده و اندازه هر پیکسل نیز 0.8 میکرومتر است ولی وقتی این پیکسل‌ها با هم ترکیب می‌شوند، سایز آنها به 1.6 میکرومتر می‌رسد. گشودگی دیافراگم f/1.9 این لنز نیز اجازه رد شدن نور را خواهد داد که در مقایسه با موارد موجود در دنیای امروز، کمی تنگ است.

لنز 5 مگاپیکسلی که روی برگه مشخصات فنی این دستگاه می‌بینید، تله فوتو نیست. از طرفی نباید گول فاصله کانونی زیاد آن را بخورید. مسافت 50 میلی‌متری یا زوم 2 برابری که این لنز پوشش می‌دهد، به شما فضای بیشتری خواهد داد تا بیشتر روی سوژه زوم کنید. بر این اساس، نیازی نیست تا حتماً به سوژه مدنظر نزدیک شوید و نکته مثبت در مورد آن این است که فوکوس خودکار دارد هرچند امکان استفاده از آن برای گرفتن عکس‌های تله فوتو فراهم نشده است.

لنز اولترا واید 13 مگاپیکسلی توانایی پوشش زوایای 123 درجه‌ای را از طریق گشودگی دیافراگم f/2.4 دارد.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، به نظر می‌رسد نقش لنز چهارم 2 مگاپیکسلی تزیینی باشد زیرا باعث ایجاد توازن در ماژول دوربین نشده است. شیائومی می‌گوید که این سنسور برای تشخیص عمق به کار رفته ولی وقتی می‌خواهید از آن برای گرفتن تصاویر پرتره بهره ببرید، نتایجی که به دست می‌آورید از عکس‌های پرتره معمولی قابل‌تشخیص نیستند و خودِ اپلیکیشن دوربین نیز پیامی نمایش نمی‌دهد تا به ما بگوید سنسور تشخیص عمق را فعال کنیم.

 

اپلیکیشن دوربین

حتی اگر از یک گوشی اندرویدی دیگر نیز آمده‌اید، این مژده را به شما می‌دهیم که کار کردن با اپلیکیشن دوربین پوکو اف 2 پرو بسیار ساده و راحت است. کشیدن انگشتان به کناره‌ها، میان حالات مختلف عکسبرداری سوئیچ خواهد کرد. آیکون‌های قرار گرفته در بالای منظره‌یاب نیز امکان دسترسی سریع به هوش مصنوعی، HDR، حالت ماکرو و فیلترهای مختلف را می‌دهند. منوی همبرگری شکل (سه روی هم) نیز آپشن‌هایی را در خودش جای داده تا بتوانید با آنها هم کار کنید.

منوی تنظیمات کلی هر آنچه که انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی امکان شخصی‌سازی دوربین سلفی پاپ‌آپ و چراغ LED آن و صداهای مربوط به عکسبرداری نیز از این قسمت فراهم است.

 

کیفیت تصاویر گرفته در روز توسط لنز اصلی

عملکرد کلی لنز اصلی در طول روز قابل قبول است ولی امکان دارد همیشه ثابت کار نکند. این‌گونه می‌توانیم بگوییم که 20 درصد تصاویری که با این لنز می‌گیرید ظاهر کشیده و ماتی دارند و جزئیاتشان کم است و نویز زیادی خواهند داشت. با این وجود، سایر عکس‌ها از دقت رنگ بالایی برخوردار و کمی اشباع‌شده بودند و وضوح‌شان مناسب و مقدار جزئیاتشان قابل قبول بود.

شاید در برخی قسمت‌ها کنتراست بیش از حد انتظار دیده شود ولی خیلی‌ها این نوع عکسبرداری را بیشتر می‌پسندند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رنج دینامیک کاهش می‌یابد که البته این موضوع زیاد بااهمیت نیست.

وقتی در فضاهای سربسته عکسبرداری می‌کنید، خواهید دید که جزئیات بیشتری از بین رفته و نویزها افزایش می‌یابند که انتظار هم می‌رفت.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در روز توسط لنز اولترا واید

لنز اولترا واید از نظر دقت رنگ، کنتراست و نورپردازی مانند لنز اصلی کار می‌کند اما مطابق انتظار، عکس‌هایی که می‌گیرد مات‌تر بوده و رنج دینامیک بسته‌تری دارند.

چیزی که مطمئناً شما هم دوستش خواهید داشت، قابلیت تصحیح لنز است که برخی اوقات فوق‌العاده و برخی اوقات ناامیدکننده کار می‌کند.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در روز با گزینه زوم 2 برابری

یک گزینه زوم 2 برابری در منظره‌یاب دوربین وجود دارد اما به خاطر اینکه لنز تله فوتو مناسبی تعبیه نشده، عکس‌هایی که توسط لنز اصلی به ثبت می‌رسند را فقط برش می‌دهد. خروجی‌های گرفته شده با این آپشن آن‌قدرها که فکرش را می‌کنید بد نیستند چرا که تا کنون لنزهای تله فوتو زیادی دیده‌ایم که بسیار بدتر کار کرده‌اند. واقعاً از مقدار جزئیات ثبت شده و شفافیت این تصاویر متعجب خواهید شد.

متأسفانه یکی از مشکلات اصلی لنز اصلی یعنی نویزدار بودن آن در اینجا بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب توسط لنز اصلی

عکس‌هایی که با گزینه معمولی عکسبرداری در شب می‌گیرید، پر از لکه و مات هستند. با این حال، رنج دینامیک قابل قبول بوده و کیفیت جاهایی که نور زیادی وجود دارد مناسب است. در واقع تنها سایه‌ها هستند که تاریک خواهند بود که البته این اتفاق نیز به خاطر کنتراست زیاد لنز رخ می‌دهد. در نهایت اشباع‌شدگی رنگ‌ها به شکل قابل‌قبولی انجام می‌پذیرد.

با سوئیچ شدن به حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) بسیاری از مشکلاتی که در پاراگراف قبل گفتیم، حل خواهد شد. الگوریتم‌های کاهش نویز در اینجا طولانی‌تر از مدت زمان مورد انتظار کار می‌کنند ولی باعث افکت کیفیت تصاویر نخواهند شد. در واقع این گزینه جزئیات و وضوح را بیشتر می‌کند. این آپشن در سایه‌ها سوژه‌هایی را به ثبت می‌رساند که در حالت معمولی دیده نمی‌شوند و قسمت‌های نورانی‌تر را نیز شدیدتر پخش می‌کند. منابع نوری هم در اینجا بهتر به چشم می‌آیند. پیشنهاد ما آن است که حتماً در شرایط کم نور و تاریک، از Night Mode استفاده نمایید.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب توسط گزینه زوم 2 برابری

عکس‌های گرفته شده توسط گزینه زوم 2 برابری، تنها مشکلات لنز اصلی را یادمان می‌آورد اما با این تفاوت که شب‌ها خبری از Night Mode نیست تا حداقل عملکرد آن را کمی بهبود بخشد.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب توسط لنز اولترا واید

اگر به عکس‌های گرفته شده در شب توسط لنز اولترا واید، در همان ابعاد و اندازه صفحه نمایش گوشی نگاه کنید، کیفیت آنها را قابل قبول خواهید دانست ولی اگر روی آنها کمی زوم کردید، احتمالاً از عملکرد این لنز ناراضی خواهید شد. این تصاویر لکه‌دار، نویزدار و کم جزئیات هستند و بدترین نکته آنکه، خبری از حالت عکسبرداری در شب برای لنز اولترا واید نیست تا کمی از مشکلات موجود را حل کند.

 

کیفیت تصاویر ماکرو

باید اعتراف کنیم که شیائومی پوکو اف 2 پرو یکی از بهترین لنزهای ماکرو دنیا را دارد. اگرچه قدرت این سنسور تنها 2 مگاپیکسل است ولی به فاصله کانونی 50 میلی‌متری و زوم 2 برابری و فوکوس خودکار مجهز می‌باشد. اینها باعث شده‌اند تا تصاویر ماکرو بسیار راحت‌تر از گذشته به ثبت برسند و رنگ‌ها در آنها دقیق و جزئیات زیاد باشند. حتی در برخی شرایط که نور کافی وجود ندارد نیز این لنز می‌تواند بسیار عالی کار کند.

این لنز تنها نسبت به لنزهای اولترا وایدی که برای گرفتن تصاویر ماکرو توسط هواوی، آنر، وان‌پلاس و . . . به کار می‌روند، ضعیف‌تر کار می‌کند.

 

کیفیت تصاویر پرتره

تصاویر پرتره کیفیت قابل‌قبولی داشته و در آنها جزئیات زیاد، رنج دینامیک گسترده، رنگ چهره‌ها طبیعی و (حتی در شرایط کم نور) وضوح کلی بالا بود. جداسازی سوژه از پس‌زمینه نیز به خوبی انجام می‌شود ولی وقتی پشت سرتان کمی پیچیده می‌شود، سیستم نرم‌افزاری گوشی کمی گیج خواهد شد.

 

کیفیت تصاویر سلفی

دوربین سلفی پاپ‌آپ تصاویر باکیفیتی می‌گیرد که جزئیات زیادی داشته و رنگ چهره سوژه را نیز به خوبی نشان می‌دهد؛ این عملکرد درخشان از او حتی در شرایطی که نور کافی نمی‌تابد نیز ادامه می‌یابد. البته بعضی اوقات شفافیت بیش حد رخ می‌دهد و مقدار نویز هم زیاد است که نمی‌توان این موضوع را مهم دانست.

ضمناً، وقتی گزینه پرتره را روشن می‌کنید، باید انتظار این را بکشید که تصاویر کمی تارتر شوند.

 

ضبط و کیفیت ویدیو

در پوکو اف 2 پرو، علاوه بر حالات فیلمبرداری معمولی، کیفیت 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. پرچمداران امسال، می‌توانستند ویدیوهای 8K با نرخ 24 فریم بر ثانیه ضبط کنند اما گوشی مورد بحث ما می‌تواند هر ثانیه تا 30 فریم را به ثبت برساند.

این فیلم‌ها در مقایسه با مواردی که در هر ثانیه 24 فریم دارند، بسیار روان و باکیفیت هستند. رنگ‌ها پویا و کنتراست و میزان جزئیات زیاد است. تقریباً نویز کمی دیده می‌شود و رنج دینامیک هم قابل قبول می‌باشد.

در ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، این گوشی ویدیوهای واضحی می‌گیرد که در آنها رنج دینامیک گسترده و نویز به سختی یافت می‌شود. رنگ‌ها دقیق و کنتراست کمی بیش از چیزی است که انتظار داشتیم. در مجموع نمی‌توانیم اعتراضی از نظر کیفیت داشته باشیم.

دوربین اولترا واید گوشی مورد بحث ما هم می‌تواند ویدیوهای 4K ضبط کند با این تفاوت که در مقایسه با خروجی‌های لنز اصلی در آنها نویز کمتر شده و شفافیت کاهش یافته است. بر این اساس، می‌توانیم بگوییم که این لنز یکی از بهترین سنسورهایی می‌باشد که تا کنون در یک گوشی هوشمند حضور یافته است.

ویدیوهای فول اچ‌دی که با لنز اصلی می‌گیریم، همان کیفیت فیلم‌های 4K را دارند ولی از نظر شفافیت و میزان جزئیات افت کرده‌اند که البته برای یک فیلم 1080p همچنان کیفیت‌شان قابل قبول است.

یک حالت سینمایی نیز تعبیه شده که ویدیوها را با رزولوشن 21:9 ضبط می‌کند و در آن افکت‌های جذابی اضافه می‌گردد.

یک نکته کاملاً تعجب‌برانگیز آنکه، در قسمت منظره‌یاب یک حالت ماکرو برای فیلمبرداری وجود دارد. البته در اینجا خبری از سیستم ثابت‌سازی الکترونیکی نیست بنابراین ضبط فیلم با این حالت کمی سخت خواهد بود اما ویدیوهایی که ضبط می‌شوند جزئیات کافی داشته و واضح هستند.

به نظر می‌رسد شیائومی تصمیم گرفته اسامی تجاری و تبلیغاتی مربوط به سیستم‌های ثابت‌سازی الکترونیکی را از محصولاتش کنار بگذارد و حالا تنها از عبارت Steady Videos استفاده کرده است. این حالت فیلم‌های 1080p ضبط می‌کند و وقتی آن را با خروجی‌های 4K ثابت‌سازی شده مقایسه می‌نمایید، تفاوت زیادی نخواهید دید. البته جابه‌جایی دوربین کمی بهتر از فیلم‌های 4K انجام می‌شود اما نمی‌توانیم بگوییم که کاهش رزولوشن ارزش استفاده از آن را دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از همان حالت استاندارد ثابت‌سازی شده 4K بهره ببرید.

 

رقبا و آلترناتیوها

شیائومی بار دیگر کاری که انتظارش را داشتیم را انجام داد. دو سال پس از عرضه پوکو اف 1، این شرکت باز هم نشان داد که اگر بخواهد، می‌تواند حتی با وجود افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌ها، بازار را بار دیگر تحت تأثیر خودش درآورد. شاید قیمت پوکو اف 2 پرو در بعضی کشورها متفاوت باشد ولی قیمتش همچنان نسبت به گوشی‌هایی که تراشه اسنپدراگون 865 دارند، کمتر است. این دستگاه می‌تواند به راحتی در بخش دستگاه‌های شبه پرچمدار قرار گیرد اما مطابق معمول، چند آلترناتیو و رقیب برای او در بازار حضور دارند.

Realme X50 Pro 5G یک رقیب بسیار قابل احترام به شمار می‌رود. این دستگاه شاید کمی از پوکو اف 2 پرو گران‌تر باشد ولی در مجموع گوشی بهتری به حساب خواهد آمد. عملکرد کلی آن از نظر دوربین تله فوتو، نمایشگر با نرخ بازسازی سریع‌تر و سرعت شارژ بیشتر هم نشان می‌دهند که پرداخت پول بیشتر برای خرید آن، ارزشش را خواهد داشت.

در سمت دیگر، پوکو اف 2 پرو عملکرد بهتری از خودش به ثبت می‌رساند هرچند دوام باتری‌اش کوتاه‌تر است. به علاوه، صفحه نمایش این دستگاه هم مشکل خاصی ندارد. بر این اساس، اگر ظاهر بی‌آلایش و بدون بریدگی را بیشتر می‌پسندید و دوربین سلفی پاپ‌آپ با سلایق‌تان سازگار است، می‌توانید خرید همین موبایل را در دستورکار قرار دهید.

درست است که پوکو اف 2 پرو قیمت مناسبی دارد ولی با کمی هزینه بیشتر می‌توانید وان‌پلاس 7 تی پرو را بخرید. می‌دانیم که این موبایل به پارسال تعلق دارد اما به خاطر افت قیمتی که پیدا کرده می‌توانیم آن را یک آلترناتیو مناسب برای پوکو اف 2 پرو تلقی کنیم. گوشی دوم نمایشگر OLED ناچ‌دار با نرخ بازسازی سریع دارد و علاوه بر بهره‌مندی از لنز تله فوتو با قابلیت زوم 2 برابری، کیفیت تصاویری که می‌گیرد با خروجی‌های پوکو اف 2 پرو برابری خواهد کرد. سایر امکانات به خصوص آن هم لنز ماکرو، رابط کاربری نسبتاً ساده و خام OxygenOS و عملکرد مناسب‌تر دوربین می‌باشد.

مشکلات وان‌پلاس 7 تی پرو اما، دوام باتری کوتاه‌تر و تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 855 است اما اگر شما برنامه ندارید تا فعلاً سراغ اینترنت 5G بروید، پرچمدار سال گذشته وان‌پلاس به همراه چیپست قدرتمندش می‌تواند تا چند سال نیازهای شما را برآورده سازد.

چنان‌چه می‌خواهید کمی بیشتر از پوکو اف 2 پرو هزینه کنید، گلکسی اس 10 لایت می‌تواند گزینه خوبی باشد. دوربین آن قطعاً بهتر نخواهد بود اما دوام باتری و کیفیت صفحه نمایشش یکسان است. به علاوه، امکان دارد رابط کاربری One UI سامسونگ را بیشتر بپسندید. بر این اساس، در صورتی که با استفاده از یک چیپست قدیمی‌تر مشکلی ندارید، این محصول سامسونگ انتخاب خوبی است.

در پایان، اگر آیفون‌دار بوده‌اید و یا گوشی اندرویدی داشتید و به دنبال تنوع می‌گردید، آیفون SE 2020 هم می‌تواند از نظر قیمتی آلترناتیو مناسبی به حساب بیاید. در صورتی که به مشخصات فنی نگاه کنید، همان ابتدا متوجه برتری پوکو اف 2 پرو خواهید شد. نمایشگر باکیفیت‌تر و OLED، دوام باتری طولانی‌مدت، سرعت شارژ سریع و دوربین‌های بیشتر همه و همه نشان‌دهنده فوق‌العاده‌تر بودن این محصول هستند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در اینجا کیفیت بهتر از کمیت است. مثلاً دوربین‌هایی که اپل در محصولاتش قرار می‌دهد کیفیت بالایی دارند بنابراین اگر بگوییم آیفون SE 2020 از پوکو اف 2 پرو عکس‌ها باکیفیت‌تری می‌گیرد بی‌راه نگفته‌ایم. به علاوه، باید پشتیبانی نرم‌افزاری چند ساله را نیز به مزایای این گوشی اپل اضافه کنیم.

 

نظر نهایی

اجازه ندهید تعداد زیاد آلترناتیوهای موجود در این مقاله فریبتان دهند زیرا با خیالی آسوده می‌توانیم خرید شیائومی پوکو اف 2 پرو را به شما پیشنهاد کنیم. این موبایل به معنای واقعی کلمه یکی از بهترین گوشی‌های شبه پرچمدار است؛ موضوعی که زمینه موفقیت پوکو اف 1 را فراهم کرد. به نظر می‌رسد در سال 2020، شیائومی توانست خلأ بازار موبایل را پیدا کند و به همین دلیل این محصولش را تولید کرده است.

البته باید در اینجا ملاحظه چند چیز را بکنید. دوربین مشکلات خاص خودش را دارد و نسبت به گوشی نسل اول آن‌طور که باید و شاید پیشرفت نکرده است.

نبود لنز تله فوتو با قابلیت زوم 2 برابری و نداشتن اسلات مموری کارت برای ارتقای حافظه هم یک اشتباه بزرگ به شمار می‌آید. در سمت دیگر برخی از امکانات کمیاب این دوره و زمانه مانند جک هدفون 3.5 میلی‌متری و شیوه طراحی تمام صفحه در پوکو اف 2 پرو وجود دارند. ضمن اینکه نبود نرخ بازسازی سریع در نمایشگر یک گوشی با قیمت بیش از 500 دلاری، تصمیم عجیبی بود که شیائومی آن را اتخاذ کرده است. با همه اینها، صفحه نمایش این دستگاه با پشتیبانی از کیفیت HDR10+ بسیار درخشنده می‌باشد.

دوام باتری هم خارق‌العاده و سرعت شارژ زیاد است. لانچر پوکو هم بسیار روان اجرا می‌شود و امکاناتی دارد که به سختی می‌توانیم همه آنها را یکجا بیابیم.

با این اوصاف، پوکو اف 2 پرو یک گوشی همه‌کاره و همه چیز تمام است که نسبت به مدل پیشین خودش پیشرفته‌تر شده بنابراین پرداخت پول بیشتر برای خرید آن کاملاً منطقی خواهد بود. البته شاید همه آن را دوست نداشته باشند و بعضی از امکانات آن باب میل برخی‌ها نباشد اما باید قبول کنیم که یک تلفن همراه شبه پرچمدار عالی به حساب می‌آید.

 

نقاط قوت

  • شیوه طراحی جذاب و منحصربفرد
  • صفحه نمایش OLED درخشان با دقت رنگ بالا و بدون بریدگی
  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • سرعت شارژ بسیار زیاد با پشتیبانی از تکنولوژی Power Delivery
  • قیمت مناسب نسبت به عملکرد
  • عملکرد قابل قبول لنز اصلی و کیفیت مناسب تصاویر گرفته شده در شب و در حالت ماکرو
  • داشتن جک هدفون 3.5 میلی‌متری، چراغ LED اعلانات و سنسور IR
  • رابط کاربری پرچمدار از امکانات MIUI 11

 

نقاط ضعف

  • بدنه ضخیم و سنگین
  • نبود نرخ بازسازی سریع در نمایشگر
  • نداشتن اسپیکرهای استریو
  • نداشتن دوربین تله فوتو
  • عملکرد نامناسب دوربین در شب به غیر از زمان استفاده از لنز اصلی و هنگام فعال بودن گزینه Night Mode

لوازم جانبی گوشی شیائومی F2 pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *