نقد و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4

نقد و بررسی تخصصی مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 4

شیائومی در سال 2019 مچ بند هوشمند جدیدش به نام می بند 4 را معرفی کرد. این کمپانی چینی در محصول خود نمایشگری OLED با توانایی نشان دادن 16 میلیون رنگ را قرار داده تا این اتفاق برای اولین بار رخ داده باشد. برای آن دسته از افرادی که همیشه سراغ مچ‌بند هوشمند شیائومی می‌روند می‌گوییم، چنان‌چه قبلاً با می بند 3 کار کرده‌اید، عادت کردن به رابط کاربری می بند 4 کار بسیار راحتی خواهد بود.مچ‌بند

محتویات درون جعبه و آنباکسینگ

جعبه این محصول بسیار قدبلند است به طوری که هنگام خرید شیائومی می بند 4 ممکن است احساس کنید وسیله بزرگی از آن خارج خواهد شد ولی در واقع نیمی از آن محتوای خاصی نداشته و خالی است. قسمت بالایی این جعبه حاوی بند سیلیکونی و خودِ می بند 4 می‌باشد و در قسمت پایینی نیز دفترچه راهنما، مجوزها و موارد قابل استفاده به چشم می‌خورند.

نقد و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4

یک وسیله که توجه شما را به سرعت سمت خودش جلب می‌کند، شارژر جدید است. پین‌های موسوم به پوگو (Pogo) شیائومی می بند 4 به جای آن‌که مخفی باشند، در پایین آن قرار گرفته‌اند بنابراین برای استفاده کردن از آن باید یک کابل داشته باشید. البته در یک طرف شارژر، پورت USB قرار دارد به همین دلیل برای شارژ کردن فقط کافی است آن را به یک رایانه وصل کنید.

طراحی

نمونه پیشین مچ‌بند شیائومی هم یک نمایشگر OLED داشت اما نمونه موجود در می بند 4 بزرگ‌تر شده و از 0.78 اینچ به 0.95 اینچ رسیده است. اگر از زاویه‌ای نزدیک به محصول کمپانی چینی نگاهی بیندازید، شاهد حاشیه‌های مشکی رنگ و پلاستیکی خواهید بود که در اطراف صفحه نمایش مشاهده می‌شوند هرچند بعید است این موضوع در شرایط واقعی مشکلی ایجاد کند. در قسمت پایینی این گجت هوشمند، یک دایره به چشم می‌خورد که هیچ تأثیری در افزایش حجم ساعت ندارد. در واقع به راحتی می‌توانید می بند 4 را در بند سیلیکونی می بند 3 قرار دهید.

نقد و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4

اگر قبلاً صاحب می بند 3 بوده‌اید، پیشنهاد می‌شود ابتدا از همان بند ساعت قبلی استفاده کنید تا کارایی خود را دست بدهد و سپس سراغ نمونه همراه با می بند 4 بروید. در قاب پشتی، سنسورهای شمارنده ضربان قلب، پین‌های اتصال و لوگوی Mi مشاهده می‌شوند. به خاطر داشته باشید که این قسمت از مچ بند شیائومی بیشتر از سایر بخش‌ها آلودگی جذب می‌کند بنابراین بهتر است هفته‌ای یک بار آن را با الکل تمیز کنید.

ویژگی‌ها و کاربردها

با خرید شیائومی می بند 4 می‌توانید از تعداد ضربان قلب، اعلانات و شرایط آب و هوایی باخبر شوید و وضعیت خواب و فعالیت‌های ورزشی خود را بررسی کنید. ضمن اینکه این مچ‌بند برای شش ورزش دو، حرکت روی تردمیل، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، نرمش و شنا کارایی دارد.

نقد و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4

زمانی که این مچ‌بند را به اپلیکیشن Mi Fit وصل می‌کنید، تمامی تنظیمات را منتقل می‌نماید بنابراین نیازی نیست همه ساعت‌های هشدار و . . . را خودتان به صورت دستی و یکی‌یکی جابه‌جا کنید. ضمن اینکه نرم‌افزار مذکور نیز به بهترین شکل ممکن بازطراحی شده و ویژگی‌های گرافیکی آن بهبود یافته‌اند. اما در این بین یک ویژگی وجود دارد که واقعاً جا دارد شیائومی را به خاطر آن تحسین کنیم. از آن جایی که صفحه نمایش OLED می بند 4 می‌تواند تقریباً همه رنگ‌ها را نشان دهد، شما می‌توانید هوم اسکرین مدنظر خود را شخصی‌سازی نمایید.

دوام باتری

شاهکار شیائومی در بخش باتری محصولش کاملاً به چشم می‌آید چرا که افزودن امکانات بدون افزایش حجم مچ‌بند اصلاً کار ساده‌ای نبوده ولی کمپانی چینی به راحتی توانسته از پس آن برآید. در می بند 4 سیستم بررسی‌کننده وضعیت خواب بهتر شده بنابراین وقتی شما می‌خوابید، دوام باتری حفظ می‌شود تا در مواقعی که با آن کار دارید، بیشتر روشن بماند.

نقد و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4

مچ بند های شیائومی معمولاً هر پنج دقیقه ضربان قلب و وضعیت خواب کاربران را بررسی می‌کنند. ضمن اینکه وقتی اعلانی دریافت می‌شود یا زنگ هشداری به صدا درمی‌آید، می بند 4 سر و صدا می‌کند.

با چنین قابلیت‌هایی، باتری با هر بار شارژ 14 تا 15 روز دوام خواهد آورد. البته اگر با این گجت زیاد کار نکنید، امکان دارد بعضاً تا سه هفته نیز نیازی به شارژ نداشته باشد. لازم به ذکر است که توان باتری می بند 4 نسبت به می بند 3 تنها 25 میلی‌آمپر بیشتر شده و این یعنی از 110 به 135 میلی‌آمپر بر ساعت رسیده است.

جمع‌بندی

سه نکته کلیدی می بند 4 عبارتند از وزن کم، قیمت ارزان و کارایی زیاد. تعداد قابلیت‌های موجود در این مچ‌بند به نظر کافی می‌آیند ولی با این وجود باز هم شرایط جسمانی شخصی که از آن استفاده می‌کند را به بهترین شکل ممکن بررسی می‌نماید.

نقد و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4

چندین آلترناتیو هم برای این محصول شیائومی می‌توانیم نام ببریم که هوآوی بند 4 و سامسونگ گلکسی Fit e از آن جمله‌اند ولی هیچ‌کدام قیمت از آنها به 35 یورو نمی‌رسد بنابراین باید می بند 4 را بهترین و مقرون به صرفه‌ترین مچ بند حال حاضر دنیا بدانیم.

لوازم جانبی مچ بند Mi band 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *