نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

گوشی گلکسی A50s سامسونگ یکی از جدیدترین محصولات میان‌رده کمپانی کره‌ای است که نمونه موفق‌تر و بروز شده مدل گلکسی A50 به شمار می‌رود که حدوداً شش ماه پیش معرفی شد. شاید نتوانیم این بازه زمانی را چندان طولانی بدانیم ولی در صنعت تلفن‌های همراه حتی یک ماه هم زیاد است چه برسد به شش ماه زیرا همه چیز می‌تواند دچار تغییراتی شود.

گلکسی A50s از نظر ابعاد و امکانات شباهت زیادی به گلکسی A50 دارد ولی برخی از قسمت‌های آن با پیشرفت‌های جزئی همراه بوده‌اند. سامسونگ این‌بار لنز دوربین عقب و جلوی دستگاه را بهبود داده تا بتواند با دیگر تولیدکنندگان راحت‌تر به رقابت بپردازد. به علاوه، پردازنده اگزینوس به کار رفته در این موبایل نیز سریع‌تر شده و علی‌رغم اینکه ویژگی‌های ظاهری دچار تغییرات زیادی نشده‌اند ولی رنگ‌بندی این مدل متنوع‌تر شده تا سامسونگ نشان دهد این محصولش جدید است.

همان‌طور که می‌بینید، در مدل این موبایل از حرف انگلیسی s استفاده شده تا مشخص گردد که این گوشی نمونه موفق‌تر مدل پیشین خودش می‌باشد. اما آیا این تغییرات باعث می‌شوند تا گلکسی A50s همچون نمونه قبلی از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد یا خیر؟ با تبلت‌فون همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

طراحی

جنس بدنه گلکسی A50s مانند گلکسی A50 است بنابراین در جلو شاهد یک نمایشگر لب به لب با ناچ شبیه به حرف U هستیم. در پایین، یک نوار مشکی نسبتاً ضخیم وجود دارد که البته بر نحوه پخش شدن محتوا تأثیر منفی نخواهد گذاشت. ضمناً، این شیوه طراحی هنوز قدیمی نشده و همچنان جزو موارد منحصربفرد بازار به حساب می‌آید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

قاب پشتی جایی است که سامسونگ سعی کرده اکثر تغییرات را در آن‌جا به وجود بیاورد به طوری که در قاب پشتی پوششی رنگین کمانی شبیه به نمونه موجود در گلکسی A50 به چشم می‌خورد اما حالا برخی حالت‌های ژئومتریک روی آن کشیده شده تا نور را بهتر منعکس کند.

افکت کلی پوشش عقبی این موبایل بسیار جذاب است هرچند مطمئناً به خاطر جذب آلودگی‌ها باید همیشه سطحش را از لکه‌ها و اثرات انگشت پاک کنید که انجام این کار نیز چندان سخت نخواهد بود.

درست مانند گوشی قبلی، تمام بدنه گلکسی A50s به غیر از صفحه نمایش از جنس پلاستیک است بنابراین نباید انتظار داشته باشید که خوش‌دستی آن مانند دستگاه‌های ساخته شده از جنس شیشه و فلز باشد اما از نظر استحکام می‌توانیم با خیال راحت بگوییم که بسیار بادوام بوده و برای افرادی که گوشی مدام از دستشان می‌افتد، این موضوع یک نقطه قوت به شمار می‌رود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

پوشش پلاستیکی همچنین، باعث خواهد شد تا وزن گوشی پایین بیاید و سنگینی آن نهایتاً به 170 گرم برسد. این در حالی است که گوشی شیائومی رد می کا 20 پرو با بدنه‌ای شیشه‌ای و فلزی 190 گرم وزن دارد. ضمناً، این محصول سامسونگ با ضخامت 7.7 میلی‌متری خود یکی از باریک‌ترین دستگاه‌های بازار نیز تلقی می‌شود.

همان‌طور که از یک گوشی میان‌رده با چنین قیمتی انتظار می‌رفت، گلکسی A50s در برابر آب و خاک مقاوم نیست. بر این اساس، اگر این آپشن برای شما اهمیت دارد، باید کمی بیشتر خرج کنید و سراغ وان‌پلاس 7 بروید.

صفحه نمایش

در این مدت 180 روزه، سایز نمایشگر فرقی نکرده بنابراین با خرید سامسونگ گلکسی A50s هم صاحب دستگاهی می‌شوید که از نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080*2340 پیکسلی با ناچ شبیه U بهره می‌برد. این صفحه نمایش دارای طرح‌بندی RGBG شبیه الماس است و این یعنی نمی‌توان از تمامی ظرفیت پیکسل‌های موجود در این پنل استفاده کرد ولی پی بردن به این موضوع نیز کار سختی است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

کیفیت کلی نمایشگر و دقت رنگ‌ها فوق‌العاده است. به صورت پیش‌فرض، حالت دقیق Natural روشن شده تا رنگ‌بندی با روش sRGB پخش شود. البته امکان انتخاب حالت Vivid هم وجود دارد ولی با این کار دقت رنگ‌ها کاهش می‌یابد و ظاهر اشباع‌شدگی به خود خواهند گرفت. لازم به ذکر است که با انتخاب این آپشن، شما می‌توانید شدت پخش هر رنگ را خودتان تنظیم کنید ولی با این وجود، پیشنهاد کلی، استفاده از همان حالت Natural و پیش‌فرض می‌باشد.

جدای از دقت رنگ، پنل 6.44 اینچی در اکثر جاها کیفیت خوبی دارد و در مناطق باز و زیر نور خورشید و از زوایای مختلف محتواها را به شکل فوق‌العاده‌ای نشان می‌دهد. خوش‌بختانه مشکلی از بابت سیاه شدن گوشه‌ها یا افکت‌های نامتعارف وجود ندارد. در سمت دیگر، علی‌رغم اینکه سیستم عامل گوشی گزینه مدیریت رنگ‌های پخش در صفحه نمایش را دارد ولی پنل دارای چنین قابلیتی نیست بنابراین بهره‌مندی از این گزینه در اپلیکیشن‌های واجد شرایط فراهم نخواهد بود. به علاوه، در گلکسی A50s از حالت HDR نیز پشتیبانی نمی‌شود.

با همه این نکات، باز هم باید این صفحه نمایش را یکی از بهترین پنل‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند میان‌رده بدانیم.

صرف‌نظر از کیفیت تصویر، در زیر نمایشگر یک سنسور اسکنر اثر انگشت حضور یافته که بر خلاف حسگر اولتراسونیک موجود در گلکسی اس 10 یا گلکسی نوت 10 از نوع اپتیکال می‌باشد. متأسفانه این حسگر مشکلات زیادی دارد و یکی از کندترین نمونه‌های به کار رفته در موبایل‌ها به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد این مشکل فقط مربوط به سنسور نباشد زیرا خودِ گوشی هم طول می‌کشد تا روشن شده و فرآیند اسکن کردن را به طور تمام و کمال انجام دهد. به همین دلیل، سامسونگ بهتر است با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری کارکرد کلی این اسکنر را بهبود بخشد.

سیستم عامل و رابط کاربری

در گلکسی A50s نسخه 1.5 رابط کاربری One UI مبتنی بر اندروید 9 پای نصب شده است. پوسته نرم‌افزاری One UI یکی از امکانات تازه سامسونگ برای گوشی‌هایش در سال 2019 بود و باید آن را بهترین رابط کاربری بدانیم که این کمپانی کره‌ای تا کنون برای تلفن‌های همراه عرضه کرده است. این رابط کاربری با هدف کارآمد بودن و ساده بودن طراحی شده بنابراین اگر بگوییم یکی از بهترین پوسته‌های نرم‌افزاری برای گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید، گزاف نگفته‌ایم.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

متأسفانه تعداد اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده در گلکسی A50s بسیار زیاد است و هنگام کار کردن با دستگاه نیز از شما می‌خواهد برنامه‌های دیگری را نصب کنید. علی‌رغم اینکه این موضوع در محصولات دیگر شرکت‌ها به چشم نمی‌خورد ولی یکی از اشکالات موبایل‌های میان‌رده سامسونگ همین است که مدام درخواست خواهد کرد علاوه بر استفاده از نرم‌افزارهای موجود، موارد دیگری را نیز نصب کنید. البته این اتفاق شبیه روش پخش تبلیغات در رابط کاربری MIUI محصولات شیائومی نیست ولی به آن نزدیک است. با این وجود، فرصت لغو نصب این اپلیکیشن‌ها فراهم شده و می‌توانید انتخاب کنید که برنامه‌های جدیدتر هم نصب نشوند هرچند ناچار خواهید بود با نرم‌افزارهای ساخت شرکت‌های فیسبوک و مایکروسافت که حتی امکان لغو نصب آنها وجود ندارد، کنار بیایید. فیسبوک همچنین، چندین اپلیکیشن نصب شده مخفی ندارد تا در صورتی که شما برنامه او را از گوگل پلی استور یا فروشگاه سامسونگ بروز نکردید، در پس‌زمینه و به صورت پنهان خودش این کار را انجام دهد بنابراین بهترین کار آن است که خودتان به تنظیمات گوشی بروید و یکی‌یکی آنها را غیرفعال نمایید.

لازم به ذکر است که صورت پذیرفتن برخی از این اتفاقات به کشوری بستگی دارد که موبایل در آن به فروش می‌رسد ولی به طور کلی جای تأسف دارد که چرا سامسونگ اصلاً اجازه چنین کاری را به فیسبوک و یا سایر شرکت‌ها می‌دهد. چیزی که باید در این‌جا به آن توجه کنید این است که با افزایش نگرانی‌ها در مورد حریم شخصی و امنیت کاربران، زیر نظر داشتن برنامه‌های از پیش نصب شده بدیهی و یک اقدام ضروری به حساب می‌آید. در مجموع باید گفت که وجود این‌گونه برنامه‌ها اصلاً اهمیتی ندارد چرا که بعضاً مشخص نیست دقیقاً با داده‌ها چه کارهایی انجام می‌دهند و حتی اگر اقدام خاصی را نیز صورت دهند تأثیری بر بهبود عملکرد گوشی ندارند بنابراین انتظار داریم سامسونگ تصمیم ویژه و مناسبی در این‌باره اتخاذ کند.

عملکرد

اگزینوس 9611 که نمونه موفق‌تر اگزینوس 9610 است، به عنوان چیپ‌ست در گلکسی A50s انجام وظیفه خواهد کرد. در زمینه رم و حافظه داخلی اما، تغییری نسبت به گلکسی A50 نمی‌بینیم زیرا به ترتیب همان 4 گیگابایت و حافظه داخلی 128 و 64 گیگابایت باقی مانده‌اند که البته امکان قرار دادن یک مموری کارت میکرو SD فراهم شده است. البته شرایط در نسخه با رم 6 گیگابایت فرق دارد.

این محصول سامسونگ از نظر عملکرد نمی‌تواند چندان درخشان ظاهر شود. سرعت آن معمولاً پایین بوده و حتی هنگام اجرای اپلیکیشن‌های گوگل هم با تیک‌هایی همراه می‌شود. در زمان سوئیچ شدن میان برنامه‌ها این ضعف بیشتر خودش را نشان می‌دهد که البته در دستگاه‌های میان‌رده که از وجود چیپ‌ست‌های اگزینوس استفاده می‌کنند یک امر کاملاً طبیعی است زیرا نرم‌افزارها معمولاً برای گوشی‌هایی طراحی شده‌اند که پردازنده اسنپدراگون در آنها به کار رفته است. برای مثال، اپلیکیشن توییتر حتی در دستگاه‌های بسیار ضعیف اسنپدراگونی نیز خوب کار می‌کند اما در گلکسی A50s چندان سریع نیست.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

با توضیحات ارائه شده، اگزینوس 9611 برای یک گوشی در این رنج قیمت اصلاً مناسب نیست و انتظار داشتیم حداقل یک پردازنده سریع‌تر در آن به کار رود تا بتواند با چیپ‌ست‌های قدرتمندتری همچون اسنپدراگون 730 یا اسنپدراگون 712 راحت‌تر رقابت کند. به علاوه، رابط کاربری One UI هم با این تراشه خوب هماهنگ نشده و در بسیاری از موارد با افت سرعت مواجه می‌شود چرا که به نظر می‌رسد حتی این پوسته نرم‌افزاری نیز برای سخت‌افزار موجود سنگین است.

در بخش گیمینگ اما، گلکسی A50s خوب کار می‌کند و بازی‌هایی نظیر PUBG Mobile با سرعت مناسبی اجرا می‌شوند اما حتی با روشن کردن گزینه سرعت 60 هرتزی بازی نیز نمی‌توانیم با نرخ بازسازی 60 هرتزی موجود در گوشی کار کنیم. با این حساب، اجرای بازی‌ها بدون مشکل خاصی صورت می‌پذیرد.

کیفیت صدا

خوش‌بختانه این دستگاه میان‌رده جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد و خودِ سامسونگ نیز همراه با آن یک جفت هدفون نسبتاً ارزان قیمت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که مطمئناً نمی‌تواند جزو بهترین موارد بازار باشند ولی باز هم از قرار ندادن آنها بهتر است. متأسفانه اسپیکر موجود در پایین کیفیت دستگاه صدای ضعیفی دارد و به خاطر نویزی که پخش می‌کند، به سختی می‌توان آن را تحمل کرد. از طرفی، صدا مستقیماً به سمت پایین پرتاب می‌شود بنابراین هنگام تماشای ویدیو یا بازی کردن اصلاً تعادل را احساس نخواهیم کرد. در واقع به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که سامسونگ در این گوشی جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار داده نیز همین می‌باشد.

دوربین

به خاطر وجود سه لنز 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق در قاب پشتی، خرید سامسونگ گلکسی A50s را برای طرفداران عکاسی با تلفن‌های همراه پیشنهاد می‌کنیم. ضمن اینکه با حضور یک لنز 32 مگاپیکسلی در جلو، خیالتان از بابت به ثبت رساندن تصاویر سلفی باکیفیت باید راحت باشد. به این نکته هم اشاره کنیم که دوربین‌های اصلی و ثانویه می‌توانند ویدیوهای 4K ضبط کنند ولی لنز اولترا واید دوربین اصلی تنها می‌تواند فیلم‌های 1080p ذخیره نماید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

اپلیکیشن دوربین موجود در این گوشی با نرم‌افزار مشابه در سایر محصولات سامسونگ فرقی ندارد بنابراین رابط کاربری آن بسیار کارآمد بوده و کار کردن با آن هم ساده خواهد بود. حالات عکسبرداری با دوربین اصلی را می‌توان شخصی‌سازی کرد و این یعنی شما فرصت جابه‌جایی یا حذف آنها را خواهید داشت. دکمه سوئیچ شدن میان لنز اصلی و اولترا واید دقیقاً در بالای دکمه شاتر جای گرفته است. در این نرم‌افزار همچنین، حالت Pro به چشم می‌خورد اما در این دستگاه خبری از سایر گزینه‌ها نیست بنابراین شخصی‌سازی زیادی هم صورت نخواهد پذیرفت.

کیفیت تصویر

کیفیت تصاویر گرفته شده در روز قابل قبول است. سامسونگ سعی می‌کند با این محصول خود نویزها را کاهش دهد که متأسفانه موفق نمی‌شود چرا که بسیاری از جزئیات از بین می‌روند. در ادامه، این کار کمپانی کره‌ای باعث خواهد شد شفافیت نیز کم شود و روی لبه‌های سوژه‌های عکاسی برخی قسمت‌ها حالت فرو رفتگی به خود بگیرند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

با اشکالات موجود، تنها در صورتی که از نمایی نزدیک به عکس‌ها نگاه کنید، متوجه برخی موارد می‌شوید. مثلاً رنج دینامیک بسیار بالا، دقت رنگ‌ها فوق‌العاده و کنتراست عالی است. همین قضیه سبب خواهد شد تا از مشاهده این تصاویر در گوشی یا حتی شبکه‌های اجتماعی لذت ببرید. بر این اساس، به ثبت رسیدن عکس‌هایی با این کیفیت برای اکثر افراد مناسب خواهد بود.

حالت HDR موجود در گلکسی A50s کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد زیرا فرصتی را فراهم می‌کند تا جزئیات در سایه‌ها به راحتی مشاهده شده و اجازه نخواهد داد تا قسمت‌های پرنور و درخشان بیش از حد درخشنده شوند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

در موبایل گزینه‌ای وجود دارد که با استفاده از آن بتوانید تصاویر را با کیفیت 48 مگاپیکسلی به ثبت برسانید ولی خودِ دستگاه به صورت پیش‌فرض عکس‌هایی می‌گیرد که 12 مگاپیکسل کیفیت دارند. البته گویا با گزینه Pro، تصاویر 48 مگاپیکسل کیفیت دارند ولی این آپشن باعث کاهش جزئیات می‌گردد و فرآیند ذخیره‌سازی تصاویر را به بهترین شکل ممکن و مانند حالت Photo انجام نمی‌دهد بنابراین حتی اگر می‌خواهید از این گزینه نیز استفاده کنید، باید بگوییم که سود زیادی نخواهید برد مگر اینکه خودتان به صورت دستی آنها را ویرایش نمایید.

کیفیت تصویر در شب

در شرایط کم نور و شب‌ها، کیفیت تصاویر باز هم قابل قبول است و الگوریتم‌های کاهش نویز سامسونگ بار دیگر خوب کار می‌کنند و باعث می‌شوند جزئیات با بیشترین کیفیت ممکن به ثبت برسند. خروجی‌های نهایی دوربین هم به‌گونه‌ای هستند که گویا افکت‌های حالت زیبایی روی آنها اعمال شده‌اند اما باز هم کیفیت آنها برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی خوب است.

خودِ نرم‌افزار دوربین هم حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) دارد ولی به نظر می‌رسد فقط نام این گزینه را یدک می‌کشد چرا که هیچ تأثیری بر افزایش کیفیت تصاویر گرفته شده در شب نمی‌گذارد. این آپشن نورپردازی را بهبود نمی‌بخشد و گویا عملکرد آن شبیه گزینه پیش‌فرض Photo می‌باشد. البته در زمینه از بین بردن نویز و افزایش رنج دینامیک عملکرد قابل قبولی دارد. متأسفانه هنگام استفاده از این گزینه بخشی از تصاویر بریده می‌شوند بنابراین باید نسبت به همیشه، یک قدم از سوژه خود عقب‌تر بایستید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

عملکرد دوربین اولترا واید هم مانند لنز اصلی قابل قبول است. البته در آن برخی مشکلات کوچک نظیر کاهش جزئیات و افت رنج دینامیک مشاهده می‌شود و در بعضی قسمت‌ها مانند لبه‌های سوژه‌ها نیز شاهد کشیدگی رنگ‌ها هستیم و علی‌رغم اینکه راهی برای برطرف کردن چنین مشکلاتی وجود ندارد ولی روشن کردن گزینه HDR می‌تواند تا حدودی از شدت آنها بکاهد. با این وجود، به خاطر دقت رنگ بالا و کنتراست مناسب، کیفیت تصاویر خوب است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

ضبط ویدیو

جدای از گزینه‌های عکسبرداری، گلکسی A50s می‌تواند ویدیوهای 4K هم ضبط کند. این کلیپ‌ها که توسط لنز اصلی به ثبت رسیده‌اند کیفیت خوبی دارند ولی در بعضی قسمت‌ها بیش از حد شفاف شده‌اند. در واقع نباید فرآیندهایی برای افزایش شفافیت به کار رود زیرا خودِ فیلم‌های 4K به اندازه کافی واضح هستند بنابراین سامسونگ باید در تصاویر فکری به حال الگوریتم‌های کاهش نویز بکند.

متأسفانه گزینه ضبط فیلم 4K از هیچ‌گونه سیستم ثابت‌سازی بهره نمی‌برد بنابراین اگر می‌خواهید از این فناوری استفاده کنید باید سراغ لنز اولترا واید و ویدیوهای 1080p بروید. در این‌جا شما دو گزینه دارید: اول اینکه یا ویدیوهای معمولی را با کیفیت 1080p ضبط کنید و یا حالت Super Steady را برگزینید و از همان لنز اولترا واید که گفتیم بهره ببرید و با برخی محدودیت‌های سیستم ثابت‌سازی کنار بیایید. البته ضبط ویدیوها با لنز اصلی هم باعث می‌شود که فیلم‌های باکیفیتی در اختیار داشته باشید که حتی از گزینه Super Steady هم شفاف‌تر هستند.

به علاوه، با لنز اولترا واید می‌توانید ویدیوهای 1080p با 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید که در آنها تصاویر کیفیت خوبی دارند هرچند ممکن است جزئیات زیادی در آنها مشاهده نشود.

در کنار حالات گفته، دو گزینه ضبط فیلم‌های اسلوموشن یعنی 720p با 240 یا 960 فریم بر ثانیه وجود دارد. آپشن دوم از شیوه الحاق و درون‌یابی برای ثبت فریم‌های بیشتر استفاده می‌کند بنابراین کیفیت تصاویر زیاد طبیعی به نظر نمی‌آید ولی در مجموع باید از عملکرد این گزینه رضایت داشته باشیم. روش گفته شده همچنین به دوربین این اجازه را می‌دهد تا فیلم‌هایی را بگیرد که رزولوشن بیشتری دارند بنابراین ویدیوهایی که در ثانیه 960 فریم را نشان می‌دهند به هیچ وجه تار نیستند.

جمع‌بندی و آلترناتیوها

با خرید سامسونگ گلکسی A50s صاحب یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار خواهید شد که با خودش اکثر امکانات یک موبایل با کیفیت نظیر صفحه نمایش AMOLED و رزولوشن بالا، دوربین عقب چند لنزی، حافظه داخلی مناسب، ظرفیت باتری 4000 میلی‌آمپر بر ساعت و جک هدفون 3.5 میلی‌متری را به ارمغان می‌آورد.

مطمئناً هنگام کار کردن با این گوشی، از کیفیت بالای نمایشگر آن لذت خواهید برد چرا که شاهد حضور یکی از بهترین موارد موجود در بازار در این موبایل هستید. دوربین‌ها هم اگرچه نمی‌توانند جزو باکیفیت‌ترین‌ها باشند اما عملکرد قابل قبولی از خود به ثبت می‌رسانند. شیوه طراحی و جنس بدنه پلاستیکی نیز بسیار جذاب و مستحکم می‌باشد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50s

متأسفانه یکی از نقاط ضعف این دستگاه، سرعت پایین عملکردش است که البته در نسخه با رم 6 گیگابایت این مورد صادق نیست. خودِ نرم‌افزار هم جدای از برنامه‌های از پیش نصب شده متعدد، به نظر می‌رسد با سخت‌افزار به خوبی هماهنگ نشده است. موارد دیگری که نمی‌توانند برای یک گوشی میان‌رده با این قیمت مناسب باشند هم اسپیکر قرار گرفته در پایین و سنسور نسبتا کند اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستند.

در واقع سرعت و عملکرد جزو مهم‌ترین فاکتورهای خرید گوشی به شمار می‌روند بنابراین در شرایطی که تعداد دستگاه‌های میان‌رده روزبه‌روز بیشتر می‌شود، با کمی جستجو می‌توانید چندین آلترناتیو مناسب برای گلکسی A50s پیدا کنید. برای مثال، شیائومی رد می کا 20 پرو یا Realme XT از آن جمله هستند.

نقاط قوت

  • شیوه طراحی جذاب و بدنه‌ای مستحکم
  • کیفیت بالای صفحه نمایش
  • دوربین باکیفیت
  • دوام باتری طولانی

نقاط ضعف

  • عملکرد کند و تیک‌دار
  • تعداد زیاد نرم‌افزارهای از پیش نصب شده
  • کیفیت پایین اسپیکر
  • عملکرد معمولی دوربین در شرایط کم نور و شب‌ها

خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A50s"