نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS 2

نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS 2

هوامی (Huami) سال گذشته دو ساعت از سری امیزفیت جی تی (Amazfit GT) به نام‌های امیزفیت جی تی آر 2 (Amazfit GTR 2) و امیزفیت جی تی اس 2 (Amazfit GTS 2) معرفی کرد. تا کنون در فروشگاه اینترنتی تبلت‌فون امیزفیت جی تی آر 2 را بررسی کرده‌ایم و واقعیت را بگوییم که از شیوه طراحی، صفحه نمایش OLED، رابط کاربری روان و دوام باتری آن که نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند دارای یک سیستم عامل واقعی طولانی‌تر است، شگفت‌زده شده‌ایم.
امروز حالا می‌خواهیم سراغ Amazfit GTS 2 برویم که از نظر امکانات داخلی شباهت زیادی به Amazfit GTR 2 دارد اما ظاهرش متفاوت است. با این اوصاف، باید کدام وسیله پوشیدنی را بخریم؟. برای یافتن پاسخ این سؤال با ما همراه باشید.

طراحی

امیزفیت جی تی اس 2 با وزن 24.7 گرمی بسیار سبک بوده و هنگام پوشیده شدن در زمان انجام فعالیت‌ها ورزشی یا خوابیدن احساس راحتی را به شما منتقل خواهد کرد. بدنه اصلی آن از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و نمایشگر را نیز یک پوشش شیشه‌ای 3D پوشانده است که تقریباً تا کناره‌ها کشیده است به همین دلیل وقتی در میان منوها اسکرول می‌کنید، رابط کاربری بسیار روان خواهد بود. بندهای سیلیکونی و 20 میلی‌متری ساعت مورد بحث ما بسیار نرم و انعطاف‌پذیر هستند بنابراین هیچ مشکلی از بابت آنها وجود نخواهد داشت.البته لوازم جانبی ساعت هوشمند GTS 2 شامل انواع بند و محافظ صفحه رو هم می توانید از فروشگاه تبلت فون به صورت جداگانه خریداری و استفاده کنید.


در سمت چپ یک اسپیکر و در سمت راست دکمه فیزیکی جای‌گیری کرده‌اند. بازخورد فشردن این دکمه که با استفاده از آن می‌توانید قفل ساعت را باز کنید، به منوی قبل برگردید و یا صفحه نمایش ساعت را روشن نمایید، بسیار قابل‌قبول می‌باشد. تقریباً مانند سایر ساعت‌های امیزفیت، تنها با همین دکمه می‌توانید به تمامی ویژگی‌ها دسترسی داشته باشید. در این میان، می‌توانید روش ناوبری دو بار ضربه زدن روی این دکمه را شخصی‌سازی نمایید تا با آن یک اپلیکیشن را با سرعت زیادی اجرا کنید. به صورت پیش‌فرض، این شیوه نرم‌افزار Workout یا بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی را اجرا خواهد کرد.
پنل درخشان قاب پشتی Amazfit GTS 2 از پلاستیک ساخته شده و محل قرارگیری پین‌های شارژر، سنسور بررسی‌کننده میزان اکسیژن خون و شمارنده ضربان قلب است. روی این بخش یک پوشش برآمده دیده می‌شود که از ساییده شدن حسگرها به مرور زمان جلوگیری خواهد کرد و سبب خواهد شد ارتباط دقیق و مؤثری میان سنسورها و پوست برقرار گردد.


امیزفیت جی تی اس 2 همچنین، تأییدیه ضد آب 5ATM را دریافت کرده و این یعنی وقتی می‌خواهید شنا کنید یا به زیر دوش بروید، نیازی نیست این ساعت را از مچ دستتان باز نمایید. با این وجود، شاید از شیوه طراحی کلی این ساعت خوشتان نیاید. اگرچه ظاهر آن جذاب و امروزی است ولی ابعاد کوچکی دارد به همین دلیل احتمالاً تنها افرادی آن را بپسندند که دستان کوچک‌تری دارند. با این همه،، احساسی که از پوشیدن این ساعت به دست خواهید آورد، فوق‌العاده خواهد بود. توجه داشته باشید که وقتی این وسیله را پوشیده‌اید، شاید خیلی‌ها فکر کنند ساعت بچه‌گانه یا زنانه می‌باشد. به این ترتیب، اگر نمی‌خواهید این اتفاقات رخ دهند، بهتر است برای خرید ساعت هوشمند دیگری اقدام کنید.

صفحه نمایش

این وسیله پوشیدنی یک نمایشگر 1.65 اینچی AMOLED با پشتیبانی از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) و رزولوشن 348*442 دارد که به پوشش oDLC مجهز شده است. به خاطر اینکه گفته می‌شود این پوشش کربنی از درجه جان‌سختی الماس برخوردار می‌باشد، نمایشگر ساعت مورد بحث ما هم در برابر خط و خش مقاوم خواهد بود.


این پنل با حداکثر روشنایی 100 درصدی بسیار درخشان می‌باشد به همین دلیل می‌توانید بدون هیچ مشکلی حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز محتواها را مشاهده کنید. البته شاید این نمایشگر درخشان‌ترین نمایشگر بازار نباشد اما می‌تواند اکثر نیازهای شما را برآورده کند.
واکنش این صفحه نمایش به لمس شدن بسیار عالی است. شما می‌توانید از میان 60 تصویر پس‌زمینه موجود در اپلیکیشن Zepp نمای ساعتتان را شخصی‌سازی نمایید. این عکس‌ها در شش دسته هنرمندانه و خلاقانه، ورزشی و سلامتی، سنتی و کلاسیک، دیجیتالی، چندگانه، و فشن و مد قرار گرفته‌اند. احتمالاً از بسیاری از این تصاویر خوشتان خواهد آمد اما اگر به آنها علاقه‌ای نداشتید، می‌توانید تصویر مدنظر و دلخواهتان را با آپلود کردن یک عکس از طریق نرم‌افزار Zepp بسازید.


در این بین، امکان سفارشی‌سازی برخی از تصاویر پس‌زمینه پیش‌فرض نیز وجود دارد تا به شما اجازه دهد اطلاعاتی که می‌خواهید، در والپیپر نمایش داده شود. به علاوه، اکثر تصاویر پس‌زمینه از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) سازگار پشتیبانی می‌کنند. این یعنی عکس والپیپر و بخش AoD یکسان خواهد بود.
صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) را می‌توان در ساعت مشخصی از روز به صورت اتوماتیک خاموش یا روشن کرد. برای انجام این کار فقط کافی است از نرم‌افزار Zepp و یا خودِ ساعت اقدام نمایید. به علاوه، سه عکس از پیش قرار داده شده برای AoD در نظر گرفته شده که عبارتند از: Follow Watch Face، Digital Watch Face و Pointer Watch Face.

سیستم نرم‌افزاری

امیزفیت جی تی اس 2 با دستگاه‌های اندرویدی و iOS سازگاری دارد و برای راه‌اندازی ساعت، همگام‌سازی داده‌ها و شخصی‌سازی تنظیمات نیز می‌بایست نرم‌افزار Zepp را در گوشی خود دانلود و نصب کنید.
برنامه نامبرده که تا پارسال Amazfit نامیده می‌شد، نسبت به قبلاً تغییرات زیادی نکرده است. این اپلیکیشن حاوی میانبرهایی برای تنظیمات از قسمت‌های مختلف می‌باشد. ضمن اینکه مواردی که از آنها در ساعت پشتیبانی نمی‌شوند، به رنگ خاکستری کم‌رنگ هستند تا اینگونه برداشت گردد که کارایی خاصی ندارند.
چند ماه از تغییر نام نرم‌افزار Zepp می‌گذرد و انتظار می‌رفت آمازفیت تغییراتی در آن به وجود بیاورد تا حداقل تجربه کاربران ارتقا یابد ولی اینکه این شرکت هنوز کار خاصی نکرده است، یک پیام منفی مشخص برای مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی این کمپانی زیرمجموعه شیائومی دارد.
با این وجود، سیستم نرم‌افزاری سفارشی‌سازی شده موجود در Amazfit GTS 2 بسیار واکنش‌گراست و رابط کاربری ساده‌ای دارد و دقیقاً مانند امیزفیت جی تی آر 2 کار می‌کند. کشیدن انگشت به سمت بالا، در هوم اسکرین مرکز اعلانات را نمایش می‌دهد و کشیدن انگشت به سمت پایین، در هوم اسکرین اجازه دسترسی به برخی از تنظیمات را خواهد داد و همزمان وضعیت انرژی باتری، آب و هوا و اتصال را مشخص خواهد کرد. این تنظیمات در چندین صفحه قرار دارند که می‌توانید به صورت عمودی در آنها اسکرول کنید. مطمئناً اگر مانند گوشی‌های اندرویدی می‌توانستیم این صفحات را نیز شخصی‌سازی کنیم، بسیار بهتر می‌شد هرچند به نظر می‌رسد این انتظار زیادی از ساعت‌های دارای سیستم عامل RTOS است.
کشیدن انگشت به سمت چپ هوم اسکرین، شما را به صفحات تعداد ضربان قلب، وضعیت آب و هوا، کنترل موسیقی در حال پخش و . . . خواهد برد. شما می‌توانید این برنامه‌های دسترسی سریع را شخصی‌سازی کرده و ترتیب قرارگیری آنها را از آدرس تنظیمات (Settings) و سپس ترجیح کاربر (User Preference) و در نهایت منوی دسترسی سریع اپلیکیشن (Quick Access App) تغییر دهید.


کشیدن انگشت به سمت راست کارت‌های میانبر نظیر کنترل موسیقی، وضعیت آب و هوا، تعداد ضربان قلب، آمار میزان اشباع شدگی اکسیژن خون و . . . را به صورت پیش‌فرض نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این بخش را آن‌طور که دلتان می‌خواهد از آدرس پروفایل (Profile) و بعد امیزفیت جی تی اس 2 (Amazfit GTS 2) و در نهایت منوی کارت‌های میانبر (Shortcut Cards) سفارشی‌سازی کنید.
برای دسترسی به همه ویژگی‌ها و تنظیمات و آغاز یک فعالیت ورزشی هم باید از دکمه فیزیکی بهره ببرید. در این بین، چنان‌چه دوست ندارید با کشیدن چند باره انگشت در رابط کاربری به هوم اسکرین برگردید، می‌توانید از این دکمه استفاده کرده و با فشردن آن یکباره به هوم اسکرین بیایید.
اگر کاری کردید که فقط با فشردن دکمه فیزیکی یک نرم‌افزار اجرا شود، تجربه‌ای که به دست می‌آورید زیاد خوشایند نخواهد بود. آمازفیت می‌توانست انجام این کار را به کارت‌های میانبر و یا اپلیکیشن‌های دسترسی سریع بسپارد زیرا هر دو یک کار را انجام می‌دهند.

ویژگی‌ها و عملکرد

Amazfit GTS 2 یکی از پرامکانات‌ترین ساعت‌های ساخت آمازفیت است. در آن ویژگی‌هایی نظیر شمارنده ضربان قلب، بررسی‌کننده میزان اشباع شدگی اکسیژن خون، بررسی وضعیت خواب، بررسی مقدار استرس، هشداردهنده کم تحرکی و بیش از 90 فعالیت ورزشی قرار دارند.
به علاوه، این ساعت دارای امکاناتی نظیر کنترل موسیقی در حال پخش، گزارش وضعیت آب و هوا، یابنده گوشی، فشارسنج، قطب‌نما، GPS، کورنومتر، تایمر شمارش معکوس، قفل نمایشگر و اعلانات اپلیکیشن‌ها می‌باشد. همچنین، شما می‌توانید از 3 گیگابایت حافظه داخلی موجود برای ذخیره موسیقی‌ها بهره ببرید ولی نکته عجیب آنکه نمی‌توانید از راه دور دوربین را کنترل نمایید حال آنکه این قابلیت پیش از این در برخی از وسایل پوشیدنی مقرون به صرفه دیده می‌شد.


امیزفیت جی تی اس 2 یک میکروفون و اسپیکر دارد تا وقتی از طریق بلوتوث به گوشی وصل شده، بتوانید به تماس‌های صوتی پاسخ دهید. ضمن اینکه امکان مدیریت و کنترل این ساعت هوشمند از طریق فرامین صوتی وجود دارد.
برای شمارش ضربان قلب، Amazfit GTS 2 یک سنسور اپتیکال BioTracker 2 PPG Biological دارد که می‌تواند در بازه‌های زمانی 1، 5، 10 و 30 دقیقه تعداد ضربان قلب شما را بشمارد. همچنین، وقتی دوست دارید هم می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید که معمولاً به صورت میانگین هر 15 تا 20 ثانیه خواهد بود. در ساعت مورد بحث ما می‌توان آمار روزانه تعداد ضربان قلب را در قالب نمودار مشاهده کرد ولی برای اینکه اطلاعاتی که کسب می‌کنید با جزئیات دقیق همراه باشند، می‌بایست از اپلیکیشن Zepp بهره بگیرید.


در این بین، توجه داشته باشید که شاید حین انجام فعالیت‌های ورزشی، Amazfit GTS 2 نتواند تعداد ضربان قلب را به دقت ثبت کند بنابراین پیشنهاد می‌شود از داده‌های به دست آمده در زمان ورزش کردن برای اهداف درمانی و پزشکی استفاده نگردد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که داده‌های ثبت شده در این ساعت با داده‌های ثبت شده در امیزفیت تی رکس پرو (Amazfit T-Rex Pro) تقریباً یکسان هستند.
دیگر مشکل احتمالی که با این ساعت خواهید داشت آن است که امکان دارد سنسور بررسی‌کننده میزان اکسیژن خون برخی اوقات درست کار نکند. البته شاید این معضل مختص یک نمونه از امیزفیت جی تی اس 2 باشد بنابراین اگر شما این وسیله پوشیدنی را خریدید و توانستید از این حسگر بهره ببرید، توجه داشته باشید که داده‌های مربوطه از طریق اپلیکیشن Zepp در دسترس خواهند بود.
در مرحله بعد به ویژگی بررسی‌کننده وضعیت خواب می‌رسیم که بسیار بادقت است. مدت زمان استراحت، زمان بیدار شدن و تعداد دفعاتی که از خواب بیدار می‌شوید توسط این ساعت با دقت بالایی ثبت خواهند شد اما شاید عملکرد این وسیله در لحظاتی که خواب سبک یا عمیق شده چندان دقیق نباشند.
با این حال، Amazfit GTS 2 می‌تواند وضعیت خواب بعد از ظهر و کیفیت تنفس حین خواب را بررسی کند ولی بر خلاف ساعت استراتوس 3 (Stratos 3) داده‌های مربوط به خواب شب گذشته را ارائه نخواهد کرد به همین دلیل باید از اپلیکیشن Zepp استفاده کنید تا مجموع ساعت‌هایی که خوابیده‌اید را همزمان با سایر اطلاعات، مشاهده نمایید.
این وسیله پوشیدنی همچنین، می‌تواند مقدار استرس شما را اندازه‌گیری کند. این کار تقریباً هر 5 دقیقه یک بار انجام می‌شود و داده‌های روزانه را نیز می‌توان در اپلیکیشن مربوطه و با جزئیات کامل مشاهده کرد.
همان‌طور که گفتیم، امیزفیت جی تی اس 2 می‌تواند تا 90 فعالیت ورزشی را بررسی کند. این فعالیت‌ها در 12 دسته دو و پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، ورزش‌های فضای باز، ورزش‌های فضای بسته، حرکات موزون، ورزش‌های مبارزه‌ای، ورزشی های توپ‌دار، ورزش‌های آبی، ورزش‌های زمستانی، ورزش‌های راحتی و . . . جای گرفته‌اند.
برخی از فعالیت‌های ورزشی انجام شده در فضاهای باز مانند شنا در آب‌های آزاد، نیازمند مسیریابی با GPS است اما به خاطر شرایط ایجاد شده به خاطر همه گیری کرونا، شاید نتوانید از این ویژگی بهره ببرید. با این حال، به خاطر وجود این قابلیت، دیگر نیازی نیست برای مسیریابی، گوشی‌تان را به این‌طرف و آن‌طرف ببرید. اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که می‌توانید با کشیدن انگشت در سمت چپ نمایشگر در زمان انجام فعالیت ورزشی و جابه‌جایی در رابط کاربری Amazfit GTS 2، اعلانات را چک کنید.
با رفتن به قسمت Activities، به همه داده‌های جمع‌آوری شده از فعالیت‌های ورزشی دست خواهید یافت حال آنکه این اطلاعات در بخش Exercise اپلیکیشن Zepp بهتر قابل مشاهده خواهند بود.
علاوه بر بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی مختلف، امیزفیت جی تی اس 2 یک گام‌شمار خودکار دارد. البته شاید این ویژگی در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی دقیق نباشد اما می‌تواند به شما درباره تعداد قدم‌های برداشته شده در روز آمار تقریبی ارائه کند. درست مانند دیگر اطلاعات مربوط به وضعیت جسمانی، شما قادر خواهید بود تعداد قدم‌هایی که در هر روز برداشته‌اید را در این ساعت ببینید و با مراجعه به اپلیکیشن Zepp عملکرد روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه‌تان را نظارت نمایید.
آخرین قابلیت مربوط به سلامتی این ساعت هوشمند، سیستم هشداردهنده کم تحرکی است که اگر تشخیص دهد در 50 دقیقه تکان نخورده‌اید، لرزش ایجاد خواهد کرد.
همان‌طور که پیش از این در ساعت‌های هوشمند ساخت آمازفیت دیده بودیم، مدیریت اعلانات در این محصولات زیاد خوب انجام نمی‌شود و باید بهبود یابد زیرا این وسایل پوشیدنی امکان حذف کردن نوتیفیکیشن‌ها را نمی‌دهند. به علاوه، شما نمی‌توانید هر کدام از آنها را از مرکز اعلانات به صورت تکی‌تکی حذف کنید بلکه برای انجام این کار باید دکمه حذف اعلانات از پایین نمایشگر را لمس نمایید.
همچنین، Amazfit GTS 2 آیکون مربوط به اپلیکیشن‌ها را در اعلانات نمایش نمی‌دهد بنابراین خیلی سخت خواهد بود که ببینیم کدام برنامه نوتیفیکیشن پخش کرده است. ضمناً، از آن جایی که حتی اسم برنامه هم نمایش داده نمی‌شود، انجام این کار سخت‌تر از قبل می‌گردد. متأسفانه کشیدن انگشت در سمت راست صفحه نمایش برای بازگشت به صفحه قبلی هم در مرکز اعلانات به درستی کار نمی‌کند و این یعنی می‌بایست خودتان تا بالا اسکرول کنید تا به هوم اسکرین برگردید و یا دکمه فیزیکی را فشار دهید.
کنترل موسیقی‌ها درست همان‌طور که در موردش صحبت شده بود، انجام گردید و با توجه به اینکه Amazfit GTS 2 حافظه داخلی 3 گیگابایتی دارد، می‌توانید فایل‌های صوتی دلخواهتان را در این ساعت قرار دهید و بدون نیاز به گوشی، آنها را از طریق اسپیکر موجود اجرا کنید. در این بین توجه داشته باشید که نباید فکر کنید کیفیت این اسپیکر بالاست زیرا در حد و اندازه اسپیکر یک ساعت هوشمند خوب کار خواهد کرد.
کنترل ساعت با ارائه فرامین صوتی نیز خیلی خوب انجام می‌شود هرچند امکان دارد برخی اوقات اصلاً به دستورات داده شده پاسخی ارائه نگردد. تا زمانی که این مقاله نقد و بررسی نوشته شده، در امیزفیت جی تی اس 2 می‌توانستید موسیقی اجرا و متوقف، فعالیت ورزشی آغاز، یک اپلیکیشن را اجرا و یا برخی از تنظیمات را مشخص کنید. ضمناً، آمازفیت دستیار هوشمند الکسای آمازون را برای این محصولش عرضه کرده ولی شاید هنوز برای خیلی از افراد فعال نشده باشد.
دیگر قابلیت‌های اساسی Amazfit GTS 2 عبارتند از قفل نمایشگر، چرخش صفحه نمایش، شخصی‌سازی لرزش هشدار به منظور تشخیص پیام‌ها و اعلانات مختلف.

باتری

امیزفیت جی تی اس 2 یک باتری 246 میلی‌آمپری دارد که گفته می‌شود با تنظیمات و شرایط استفاده زیر، تا 7 روز دوام می‌آورد:
فعال بودن دائمی شمارنده ضربان قلب
فعال بودن ویژگی بررسی‌کننده کیفیت خواب
نمایش 150 اعلان در هر روز و روشن شدن نمایشگر
روشن شدن صفحه نمایش هنگام برداشتن مچ دست از روی زمین به تعداد 30 مرتبه
5 دقیقه کار کردن با ساعت با بیشترین مقدار روشنایی در هر روز
بررسی فعالیت‌های ورزشی 3 بار در هفته
دویدن به مدت 30 دقیقه و فعال بودن GPS
حال اگر نحوه استفاده از Amazfit GTS 2 به شکل زیر باشد، باتری این ساعت به صورت میانگین بیش از 3 روز دوام نخواهد آورد:
تصویر پس‌زمینه پیش‌فرض
فعال بودن ویژگی روشن شدن صفحه نمایش با بلند کردن مچ دست از زمین
تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر
فعال بودن ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) به مدت 17 ساعت
تنظیم شدت صدای پخش اعلانات و هشدارها روی 50 درصد
شمارش ضربان قلب در بازه زمانی 1 دقیقه
فعال بودن ویژگی بررسی‌کننده کیفیت خواب
دریافت بیش از 100 اعلان در هر روز و روشن شدن نمایشگر و لرزش ساعت و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر
انجام 20 دقیقه فعالیت ورزشی در فضاهای بسته


زمانی که انرژی باتری کاملاً خالی شد، شما می‌توانید از شارژر فروخته شده همراه با امیزفیت جی تی اس 2 استفاده کنید تا این ساعت را شارژ نمایید. آمازفیت گفته که باتری این محصولش را می‌توان در عرض تقریباً 2 ساعت از 0 تا 100 درصد پر کرد اما در آزمایش‌های انجام شده، این کار 1 ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید.

نظر نهایی

Amazfit GTS 2 یک ساعت هوشمند واقعاً خوب است که وزن کمی داشته و احساس راحتی را هنگام پوشیده شدن القا خواهد کرد. نمایشگر AMOLED آن هم نسبت به لمس بسیار واکنش‌گرا بوده و رابط کاربری‌اش روان می‌باشد. تأییدیه ضد آب 5ATM آن هم به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان شنا کردن نیز بتوانید فعالیت ورزشی‌تان را بررسی کنید و آمارهای بسیار دقیقی از کیفیت خواب خود در روز و شب به دست آورید. این ساعت هوشمند همچنین، 3 گیگابایت حافظه داخلی دارد که امکان پخش فایل‌های صوتی از طریق هدست‌های بلوتوثی را بدون نیاز به گوشی ارائه می‌کند.
به علاوه، این فرصت را دارید تا با استفاده از میکروفون موجود، وقتی ساعت به گوشی وصل شده به تماس‌های صوتی پاسخ دهید و یا آن را با فرامین صوتی و بدون دخالت دست، کنترل کنید.


با همه اینها، امیزفیت جی تی اس 2 همه چیز تمام نیست. مرکز اعلانات آن باید بهبود یابد و دوام باتری‌اش از دوام باتری امیزفیت جی تی آر 2 کوتاه‌تر است هرچند به خاطر باتری 246 میلی‌آمپری این اتفاق تا حدودی قابل پیش‌بینی بود (Amazfit GTR 2 باتری 471 میلی‌آمپری داشت). به علاوه، ساعت مورد بحث ما برخی اوقات به فرامین صوتی درست پاسخ نمی‌دهد اما مطمئناً آمازفیت می‌تواند این نقص را با یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف کند. ضمناً، بازطراحی نرم‌افزار مکمل Zepp هم یک تصمیم درست و منطقی خواهد بود زیرا در حال حاضر ظاهر بسیار پیچیده و شلوغی دارد.
برای پاسخ دادن به سؤال مطرح شده در ابتدای این مقاله، باید بگوییم که تجربه کار کردن با امیزفیت جی تی اس 2 تقریباً مانند تجربه کار کردن با آمازفیت جی تی آر 2 می‌باشد اما دوام باتری کوتاه‌تر او می‌تواند برای برخی از افراد یک نقطه ضعف به شمار بیاید. در وهله بعد، به شیوه طراحی می‌رسیم. ظاهر این وسیله پوشیدنی بسیار جذاب و مدرن است اما ابعاد کوچکش شاید باعث شود خیلی‌ها آن را به Amazfit GTR 2 که امکانات نسبتاً مشابهی دارد، ترجیح ندهند. لازم به ذکر است که آمازفیت جی تی آر 2 دو نسخه اسپورت و کلاسیک داشت که قیمت هر کدام از آنها به ترتیب 145 و 150 یورو می‌باشد.
در این میان، چنان‌چه ساعتی می‌خواهید که جان‌سخت‌تر، مدرن‌تر و مقاوم‌تر باشد، می‌توانید سراغ آمازفیت تی رکس پرو بروید که تقریباً به اندازه امیزفیت جی تی اس 2 قیمت خورده است ولی توجه داشته باشید که در آن خبری از اسپیکر، میکروفون و کنترل صوتی آفلاین نیست و حافظه داخلی هم برای ذخیره موسیقی‌ها ندارد. در پایان اشاره کنیم که برای آشنایی بیشتر با آمازفیت جی تی آر 2 و یا آمازفیت تی رکس پرو می‌توانید مقاله نقد و بررسی تخصصی هر کدام از آنها را بخوانید.

نقاط قوت
بسیار سبک و راحت
صفحه نمایش باکیفیت
دارای تأییدیه ضد آب 5ATM
امکان کنترل ساعت با فرامین صوتی به صورت آفلاین
دارای 3 گیگابایت حافظه داخلی
دقت بالای ویژگی بررسی‌کننده کیفیت خواب در روز و شب
امکان ساخت تصاویر پس‌زمینه و هشدارهای لرزشی سفارشی‌سازی شده

نقاط ضعف
مرکز مدیریت اعلانات باید بهبود یابد
اپلیکیشن رسمی و مکمل Zepp باید بازطراحی شود
ناتوانی در کنترل دوربین گوشی از راه دور
عملکرد پر فراز و نشیب سنسور بررسی‌کننده میزان اشباع شدگی اکسیژن خون
دوام باتری کوتاه‌تر نسبت به آمازفیت جی تی آر 2

خرید لوازم جانبی Xiaomi Amazfit GTS 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *