نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

اپل چند ماه پیش از هدفون جدید خود موسوم به ایرپادز پرو (AirPods Pro) رونمایی کرد و در آن ویژگی نویز کنسلینگ را قرار داد و شیوه طراحی و راحتی استفاده آن را بهبود بخشید تا خریداران آیفون‌ها راحت‌تر گوشی‌شان را با هدفون مورد علاقه خود ست کنند.

با این وجود، همچنان باید اپل ایرپادز پرو را جزو گران‌قیمت‌ترین و بهترین هدفون‌های بازار بدانیم هرچند در برخی زمینه‌ها رقبا این وسایل بهتر عمل می‌کنند.

به هر حال، اگر شما هم آیفون دارید و می‌خواهید هدفونی خریداری کنید که کیفیت صدای قابل‌قبولی دارد، بد نیست سراغ جدیدترین نسل ایرپادز بروید که بازطراحی شده است. البته منظور از بازطراحی آن است که کمتر از گوش بیرون می‌افتد و وجود میکروفون‌های بیشتر در آن سبب خواهد شد تا تکنولوژی نویز کنسلینگ با استفاده از حالت شفافیت (Transparency) اجازه شنیده شدن صداهای مزاحم را ندهد.

علی‌رغم اینکه این وسایل بهتر در حفره گوش جای‌گیری می‌کنند ولی باید خریداران بتوانند آنها را با استفاده از لبه حساس به لمس موجود کنترل نمایند و طبیعتاً انجام این کار مدتی زمان خواهد برد اما به هر ترتیب باید این روش را شیوه جذابی برای مدیریت آهنگ‌های در حال پخش تلقی کنیم.

حقایق زیادی در مورد اپل ایرپادز پرو وجود دارد. مثلاً، شیوه راه‌اندازی اولیه بهتر شده و خودِ هدفون هم بررسی خواهد کرد که ببیند آیا درست درون گوش افراد قرار گرفته است یا خیر. به علاوه، بهره‌مندی از یک منفذ کوچک به ما این اطمینان خاطر را خواهد داد که پوشیدن و درآوردن این وسایل بسیار راحت‌تر از قبل شده است. به طور خلاصه بگوییم که طرفداران پروپاقرص اپل مطمئناً از تولید این هدفون هیجان‌زده خواهند شد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

کیفیت صدای اپل ایرپادز پرو قطعاً در مقایسه با نسل قبلی پیشرفت داشته و کمپانی سازنده تلاش کرده تا تمرکز خود را بیشتر روی صداهای بیس بگذارد. با این اوصاف، علاقه‌مندان به آهنگ‌های پاپ همان کسانی هستند که نسبت به دیگر افراد علاقه‌مند به آهنگ‌های کلاسیک یا سنتی از این هدفون رضایت خواهند داشت.

دوام باتری هم بسیار طولانی بوده و ادعای اپل در مورد اینکه با یک بار شارژ می‌توان به مدت 4 تا 5 ساعت به آهنگ گوش داد، کاملاً واقعی است. در این بین، باز هم پیشنهاد می‌شود که قاب شارژر همراه همیشه شارژ داشته باشد چرا که بعضی اوقات امکان دسترسی به شارژر وجود نخواهد داشت.

در نهایت، اگر بهترین هدفون بیسیم تولید شده در دنیای تکنولوژی را می‌خواهید، باید بگوییم که اپل، ایرپادز پرو را پس از چندین و چند سال تحقیق تولید کرده تا کیفیت صدای پخش شده از آنها بسیار بالا باشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هدفون‌های بیسیم باکیفیت‌تری در بازار وجود دارند اما برای کسانی که همواره می‌خواهند محصولات اپل را در اختیار داشته باشند، باید اپل ایرپادز پرو را پیشنهاد کنیم.

راه‌اندازی اولیه

درست مانند بسیاری دیگر از محصولات اپل، ایرپادز پرو هم خیلی سریع به آیفون یا آیپد شما وصل می‌شود بنابراین فقط کافی است درب قاب شارژر را باز کنید تا فرآیند اتصال آغاز گردد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

البته در صورت خرید اپل ایرپادز پرو باید مطمئن باشید که نسخه 13.2 سیستم عامل iOS در گوشی شما نصب شده تا بتوانید از ویژگی‌های پیشرفته بهره ببرید. خودِ کمپانی آمریکایی می‌گوید که برای دسترسی به تمام امکانات مانند حالت شفافیت و نویز کنسلینگ از مرکز کنترل (Control Center)، باید جدیدترین ورژن iOS در آیفون و آیپد نصب شده باشد.

پس از اینکه قدم اول که به سیستم عامل مربوط می‌شد را برداشتید، ایرپادز پرو به صورت اتوماتیک به گوشی و همه دستگاه‌های اپل که به حساب آی‌کلود (iCloud) شما لینک شده‌اند (مانند اپل واچ، آیپد و مک‌بوک‌ها)، وصل خواهند شد. بر این اساس، دیگر نیازی نخواهد بود تا این هدفون را به سایر دستگاه‌های خود وصل کنید.

در مرحله بعد و با رفتن به منوی مدیریت بلوتوث، می‌توانید ببینید آیا هدفون به درستی درون گوش شما قرار گرفته یا خیر. به علاوه، می‌توانید مشاهده نمایید که آیا سرپوش انتخاب شده (کوچک، متوسط و بزرگ) برای گوش‌تان مناسب است یا خیر.

درست قرار دادن هدفون درون گوش بر کیفیت کلی صدا تأثیر می‌گذارد و باعث خواهد شد فرآیند نویز کنسلینگ بهتر رخ دهد و دیگر صدایی از بیرون شنیده نشود و صداهای در حال پخش نیز به بیرون درز نکنند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

برای اینکه ببینید صدای پخش شده ویژگی‌هایی که گفتیم را دارد یا خیر، پس از خرید اپل ایرپادز پرو بهترین سرپوش را انتخاب کرده و درون گوش خود بگذارید. سپس یک فایل صوتی بسیار کوتاه را اجرا کنید تا کیفیت صدای پخش شده را بسنجید.

به افرادی که به درستی نمی‌توانند هدفون‌های مختلف را در گوش خود بگذارند و این وسایل همیشه از گوش آنها بیرون بیفتند، این مژده را می‌دهیم که چنین اتفاقی با ایرپادز پرو رخ نخواهد داد بنابراین از این نظر مشکلی به وجود نخواهد آمد.

یک نکته جالب در مورد این هدفون آن است که اگر یکی از این وسایل بیرون از گوش باشد، در آیفون مشخص خواهد شد و به شخص کاربر پیشنهاد خواهد کرد که از سرپوش کوچک‌تر یا بزرگ‌تر استفاده کند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

درباره سرپوش‌ها هم بگوییم که معمولاً در اکثر هدفون‌ها نمی‌توان آنها را به درستی قرار داد اما در محصولاتی که اپل تولید کرده، فقط کافی است سرپوش سیلیکونی را گذاشته و با یک ضربه آرام، آن را سر جای خودش بگذارید.

این موضوع باعث می‌شود تا ایرپادز پرو را جزو فشرده‌ترین هدفون‌های بازار بدانیم هرچند هر جفت از سرپوش‌هایی که همراه این وسایل به فروش می‌رسند تقریباً بیش از 50 هزار تومان قیمت دارند!!!. در این بین، شاید برخی از شما بخواهید که سرپوش سایر شرکت‌ها را روی این محصولات اپل بگذارید اما باید هشدار دهیم که انجام این کار آسان نخواهد بود زیرا گیره مخصوصی روی ایرپادز پرو وجود دارد که به عبارتی با سرپوش قفل می‌شود.

به هر حال، گذاشتن سرپوش‌ها روی اپل ایرپادز پرو کار آسانی است ولی جدا کردن آنها کمی سخت خواهد بود اما در مجموع استحکام این هدفون را باید زیاد بدانیم و از آن جایی که همیشه لازم نیست این کار را تکرار کنید، بعید است به مشکل خاصی برخورد نمایید.

البته پیشنهاد می‌کنیم هر از چند گاهی سرپوش را جدا کنید تا آلودگی‌های احتمالی جمع شده در هدفون را از بین ببرید و این کار را هم با احتیاط انجام دهید تا مبادا قطعه کوچکی بشکند.

طراحی و استفاده

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

اولین چیزی که با مشاهده این هدفون متوجه آن خواهید شد، وزن بسیار کم می‌باشد به طوری که وقتی این محصول اپل را می‌پوشید، بعید است از نظر جرم به مشکلی برخورد کنید. در این بین، اگرچه سبک بودن یک مزیت محسوب می‌شود ولی از برخی جهات یک نقطه ضعف نیز خواهد بود چرا که ممکن است برخی اوقات یک لنگه از این هدفون بیرون بیفتد و اصلاً متوجه آن نشوید مگر اینکه موسیقی در حال اجرا شدن بوده باشد.

ستون پایینی موجود روی این وسایل بسیار کوتاه‌تر از نمونه موجود در اپل ایرپادز 2 می‌باشد. در آن محصول، به خاطر بدنه‌ای نسبتاً بزرگ‌تر می‌توانستید با یک ضربه آرام آهنگ‌های بعدی یا قبلی را رد و یا دستیار هوشمند اپل موسوم به سیری (Siri) را فعال کنید اما به دلیل اندازه کوچک‌تر ایرپادز پرو، انجام این کار کمی سخت‌تر خواهد بود.

کمپانی آمریکایی در این محصولش یک سنسور حساس به ضربه قرار داده تا وقتی کاربران دست خود را روی هر کدام از این هدفون می‌گذارند ویژگی نویز کنسلینگ یا شفافیت فعال گردد و آهنگ‌ها پخش و متوقف شوند.

در ابتدای استفاده و پس از خرید اپل ایرپادز پرو ممکن است نتوانید آن‌طور که باید و شاید روی این هدفون ضربه بزنید و محل قرارگیری سنسور مربوطه را تشخیص دهید ولی پس از چند ساعت مطمئناً به این موضوع عادت خواهید کرد. در مجموع به خاطر اندازه کوچکی که ایرپادز پرو دارد، لمس بدنه آن کمی چالش‌برانگیز می‌باشد.

بالأخره و پس از یک هفته استفاده، کاملاً به شیوه طراحی این هدفون عادت خواهید کرد و بدون اینکه نیاز باشد دقت کنید، دست خود را مستقیماً همان جایی می‌برید که باید ضربه بزنید تا قابلیت‌های گفته شده فعال شوند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

واقعاً جای تعجب دارد که چرا دکمه حساس به لمس روی هر لنگه از این هدفون قرار نگرفته است. اگر چنین ویژگی تعبیه می‌شد، کاربرد ایرپادز پرو افزایش می‌یافت.

یکی از خوبی‌های این قابلیت موجود در ایرپادز پرو آن است که می‌توان مشخص کرد ضربه زدن روی بدنه آن دقیقاً چه کارهایی انجام دهد. برای مثال، این فرصت فراهم شده تا تعیین کنیم لمس بدنه مربوطه سیری را روشن و یا آهنگ‌ها را پخش و متوقف کند و . . .

در حالی که برخی از هدفون‌های مشابه در بازار به یک دکمه مخصوص برای کاهش و افزایش صدا مجهز شده‌اند اما متأسفانه در اپل ایرپادز پرو خبری از این آپشن نیست.

البته یکی از دارندگان این هدفون پیشنهاد کرده که افراد با گفتن عبارت Hey Siri، از دستیار صوتی اپل بخواهند صداها را کم یا زیاد کند اما این ترفند یا همیشه کار نمی‌کند و یا مدت زیادی طول می‌کشد تا صدا کاهش یا افزایش یابد. به علاوه، امکان دارد صدا بیش از حد بلند یا آرام شود. از طرفی، چنان‌چه این کار را در یک جای شلوغ انجام دهید، ممکن است دیگران با دید نه چندان خوبی به شما نگاه کنند. به طور خلاصه، اپل باید خودش راهکاری ارائه می‌کرد تا کاربران بتوانند از روی قاب بیرونی هدفون صدا را کم یا زیاد کنند.

 

خوش‌بختانه تأییدیه IPX4 برای این محصول کمپانی آمریکایی دریافت شده تا خریداران با خیالی راحت آن را در هوای بارانی یا هنگام تعریق کردن در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی بپوشند.

به این نکته توجه داشته باشید که وقتی می‌خواهید کت یا کوله پشتی خود را دربیاورید، ممکن است این هدفون هم کمی از گوش بیرون بیاید اما در مقایسه با اپل ایرپادز نسل اول نباید این مشکل را حاد بدانیم.

اگر دقت کرده باشید، وقتی انواع و اقسام هدفون‌ها را می‌خواهید از گوش خود دربیاورید، نوعی حالت چسبندگی در انتهای آنها احساس می‌شود. متأسفانه چنین حسی هنگام درآوردن ایرپادز پرو به وجود نخواهد آمد. این اتفاق احتمالاً به خاطر منفذ کوچکی است که اپل روی آن تعبیه کرده است.

به طور کلی بگوییم که موضوع گفته شده اهمیت زیادی ندارد و در مجموع پوشیدن هدفون ایرپادز پرو یکی از بهترین و راحت‌ترین کارهای دنیا می‌باشد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

در نهایت باید اعتراف کنیم که قیمت اپل ایرپادز پرو واقعاً بالاست اما وقتی شیوه طراحی مدرن و ظاهر جذابش را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که پول پرداخت شده برای آن واقعاً ارزشش را داشته است.

کیفیت صدا

مهمترین موضوعاتی که هنگام خرید یک هدفون باید به آنها توجه کنیم، راحتی استفاده و کیفیت صدا هستند. در قسمت قبل به صورت کامل و جامع در مورد شیوه طراحی و استفاده صحبت کردیم و حالا نوبت به کیفیت صدا رسیده است. در ابتدا بگذارید این‌گونه بگوییم که اپل در این محصول خود درایورهای مخصوص و افزایش‌دهنده صدای تطبیقی را قرار داده و امکانی را فراهم کرده تا صداهای بیس بسیار باکیفیت باشند، و صداهای فرکانس بالا و معمولی شفاف و واضح.

پس از آزمایش‌های انجام شده و گوش دادن به فایل‌های صوتی مختلف، این‌گونه برداشت شد که در آهنگ‌های سنتی که شخصی در حال آوازخوانی است، صدای بیس با کیفیت بسیار بهتری در مقایسه با ایرپادز 2 شنیده می‌شود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

قضیه گفته شده برای فایل‌های صوتی بلند، موسیقی‌های الکترو، پاپ و هیپ‌هاپ نیز صدق می‌کند اما در این آهنگ‌ها نحوه جداسازی صداهای دارای فرکانس زیاد و کم باکیفیت معمولی انجام می‌گردد. ضمن اینکه در برخی از اوقات این‌گونه احساس می‌کنید که صداهایی از درون سر شما به گوش می‌رسند در حالی که بسیاری از هدفون‌های باکیفیت همین احساس را به‌گونه‌ای به افراد القا خواهند کرد که صداها به صورت چند بعدی و از اطراف پخش می‌شوند.

اگرچه این هدفون را اپل ساخته ولی وقتی آن را با بهترین نمونه‌های بازار مقایسه می‌کنیم، اشکالات بسیار زیادی را متوجه می‌شویم که نامفهوم بودن صداها تنها یکی از آن‌هاست.

هنگام گوش دادن به آهنگ‌های الکترو یا پاپ، صدای خواننده با وضوح بسیاری شنیده می‌شود و این یعنی صداهای دارای فرکانس متوسط متعادل و شفاف هستند. به علاوه، صداهای بیس نیز فوق‌العاده باکیفیت می‌باشند ولی امکان دارد برخی از افراد حرفه‌ای در زمینه گوش دادن به موسیقی، نتوانند با کیفیت صدای ایرپادز پرو در زمان پخش آهنگ‌های پاپ یا الکترو کنار بیایند و در نهایت صدای شنیده شده را غیرطبیعی تلقی کنند.

هنگام پخش آهنگ‌های کلاسیک، صداها بسیار ضعیف پخش می‌شوند. البته امکان تشخیص هارمونی‌های مختلف و صدای تار وجود خواهد داشت اما صدای فلوت و نی شفافیت زیادی ندارد و بعضاً کیفیت آن هم پایین خواهد بود.

به نظر می‌رسد که اپل با هدفون ایرپادز پرو سعی کرده توجه بیشتری به کیفیت صدای بیس داشته باشد تا طرفداران  موسیقی‌های پاپ را به خرید این محصول خود ترغیب کند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

با این وجود، باز هم کیفیت صدا با افت جزئی روبه‌رو می‌شود که این اتفاق هم به خاطر فعال شدن ویژگی نویز کنسلینگ می‌باشد. همان‌طور که گفتیم، در صورت خرید اپل ایرپادز پرو می‌توانید با فشردن پایه حساس به لمس این هدفون، قابلیت مذکور را روشن و یا با رفتن به قسمت کنترل شدت صدا در تنظیمات آیفون و کشیدن انگشت روی آیکون دست چپ نویز کنسلینگ را فعال نمایید. همچنین این فرصت نیز به وجود آمده تا یک دکمه مخصوص برای روشن یا خاموش کردن نویز کنسلینگ را به صفحه اپل واچ بیفزایید.

اپل در ایرپادز پرو دو میکروفون قرار داده و اتفاقاً هر دوی آنها نیز کارایی خاص خودشان را داشته و آهنگ‌ها را تحلیل و ارزیابی می‌کنند. میکروفون داخلی کیفیت صدا را بررسی کرده و متوجه خواهد شد که آیا فایل صوتی در حال اجرا وضوح قابل قبولی دارد یا خیر و اگر از این ویژگی بهره‌مند نبود، با استفاده از الگوریتم مخصوصی کیفیت آن را تا حد امکان تغییر می‌دهد. میکروفون بیرونی اما، شدت صداهای اضافی که از بیرون شنیده می‌شوند را کم می‌کند تا افراد تمرکز خود را روی آهنگ در حال پخش بگذارند.

علی‌رغم اینکه نمی‌توانیم مشخص کنیم الگوریتم‌های موجود دقیقاً چگونه کار می‌کنند و روشی هم وجود ندارد تا آنها را فعال یا غیرفعال نماییم، با این حال، تأثیر ویژگی نویز کنسلینگ بسیار زیاد بوده و به خوبی احساس می‌شود.

به این نکته اشاره داشته باشیم که فکر نکنید الگوریتم‌های به کار رفته همه صداهای موجود در یک محیط پر سروصدا را کم می‌کنند بلکه هنگام پیاده‌روی در خیابان، صدای بوق ماشین‌ها و سایر نویزها کمتر شنیده خواهند شد و صداهایی نظیر وزش باد اصلاً احساس نمی‌گردد.

چنان‌چه هدفون ایرپادز پرو را در قطار بپوشید، نویز کنسلینگ به خوبی کار خودش را انجام می‌دهد. برای اینکه تأثیر این قابلیت را متوجه شوید، پیشنهاد می‌کنیم با قرار گرفتن در شرایط گفته شده، این ویژگی را خاموش و روشن کنید.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

یک موضوع عجیب آن است که حتی اگر این محصول اپل را در گوش خود گذاشته‌اید اما آهنگی را پخش نکرده‌اید، نوعی صدای وزش باد شنیده خواهد شد چرا که نویز کنسلینگ سعی می‌کند حتی کوچک‌ترین نویزهای اطراف نیز به گوش نرسند.

حالت شفافیت (Transparency) دیگر کاری است که نویز کنسلینگ انجام می‌دهد. اپل در واقع با قرار دادن یک میکروفون درون این هدفون می‌خواهد صداهای بیرونی را با شدت کمتری به گوش شنونده برساند.

زمانی که این آپشن روشن یا خاموش می‌شود، صداهای اطراف به تدریج کاهش یا افزایش می‌یابند و یک دفعه آهنگ شنیده نخواهد شد. در همین حال، می‌توان همزمان با شخص دیگری صحبت کرد و همچنین، وقتی که هدفون نیز در گوش قرار ندارد، بعید است اصلاً متوجه شوید که ایرپادز پرو را پوشیده‌اید.

در ویدیوهای تبلیغاتی مربوط به ایرپادز پرو، گویا باید بدنه این هدفون را لمس کنید تا ویژگی شفافیت روشن شود.

در مورد تنظیمات هم بگوییم که باید کمی زمان بگذرد تا به آنها عادت نماییم ولی بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم که انجام این کار با آن چیزی که در تبلیغات دیده‌ایم کاملاً متفاوت است.

زمانی که نویز کنسلینگ فعال می‌باشد و در همان لحظه می‌خواهید به تماس دریافتی پاسخ دهید، امکان دارد با کاهش کیفیت صدا روبه‌رو شوید. به نظر می‌رسد این موضوع به خاطر گردش صدا باشد که در نهایت شخص صحبت‌کننده تن صدایش را پایین می‌آورد.

حالا اگر حالت شفافیت را روشن کنید، متوجه خواهید شد که طرف مقابل با صدایی بلندتر صحبت می‌کند. در مجموع کیفیت تماس‌های برقرار شده با ایرپادز پرو بالاست اما واقعاً هیچ چیز گرفتن آیفون در کنار گوش نخواهد شد.

دیگر گزینه‌ای که باید بدان اشاره کنیم آن است که چنان‌چه آهنگی پخش کردید، می‌توانید شدت دقیق آن را از گوشی ببینید بنابراین اگر صدا بسیار بلند بود، امکان کاهش آن را خواهید داشت.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

به طور کلی، اپل ایرپادز پرو در مقایسه با بسیاری از رقبا صداها را با کیفیت بیشتری پخش می‌کنند و به خاطر ویژگی آخری که گفتیم، حس شنوایی سالم‌تر خواهد ماند.

دوام باتری

در صورتی که قاب همراه اپل ایرپادز پرو کاملاً شارژ باشد، می‌تواند به مدت 24 ساعت دوام بیاورد بنابراین هر کدام از هدفون ایرپادها 5 ساعت روشن خواهد ماند. البته چنان‌چه گزینه‌های حالت شفافیت و نویز کنسلینگ را روشن کنید، عدد گفته شده به 4 ساعت و نیم کاهش خواهد یافت. این‌بار اگر از این محصول اپل به عنوان میکروفون بهره برده و با آن به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید، دوام باتری به 3 ساعت و نیم خواهد رسید.

این اعداد و ارقام را اپل رسماً اعلام کرده و در شرایط واقعی هم تقریباً درست هستند هرچند بعید است شخصی دو گزینه شفافیت و نویز کنسلینگ را خاموش کند که در آن صورت امکان دارد زمان‌های گفته شده کمی دست‌خوش تغییرات شوند. با این حال، چنان‌چه قاب همراه را همیشه با خودتان داشته باشید، احتمال خالی شدن باتری بسیار ضعیف خواهد بود.

اپل مدعی شده که تنها با 5 دقیقه شارژ، کاربران می‌توانند 1 ساعت به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهند. ضمناً، اگر این هدفون را در قاب همراه گذاشته و باتری آن به اندازه 35 درصد شارژ گردد، کمی بیش از 60 دقیقه می‌توان با آن موسیقی گوش کرد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

یکی از نقاط ضعف قاب همراه آن است که نشان نمی‌دهد دقیقاً چه‌قدر از انرژی باتری باقی مانده است. البته با بیرون آوردن ایرپادز از قاب همراه و مشاهده ویجت مربوطه در آیفون، می‌توان دید که چه مقدار دیگر دوام خواهد آورد در غیر این صورت تنها راه مشاهده میزان انرژی موجود در باتری، همان چراغ LED می‌باشد که یا سبز است و یا قرمز.

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد تنها لازم باشد هفته‌ای دو بار قاب همراه را شارژ کنیم اما امکان دارد برخی اوقات این دستگاه کاملاً خاموش گردد بنابراین اگر پیش از خالی شدن باتری پیام هشداری داده می‌شد خیلی بهتر می‌بود.

در مورد شیوه شارژ کردن قاب همراه هم بگوییم که اپل در کمال ناباوری یک کابل USB-C به Lightning را در جعبه قرار داده که کارایی زیادی ندارد. البته در صورت خرید آیفون 11 پرو یا مک‌بوک جدید می‌توان با استفاده از کابل موجود همراه با گوشی یا لپ‌تاپ ایرپادز پرو را شارژ کرد.

خبر خوب اما اینکه، هر کسی که ایرپادز پرو را می‌خرد، یک کابل Lightning نیز صاحب خواهد شد بنابراین با همین سیم می‌تواند این هدفون را شارژ کند.

به خاطر داشته باشید که می‌توان قاب همراه این هدفون را با تکنولوژی شارژ بیسیم شارژ کرد. بر این اساس، فقط کافی است آن را روی یک پد شارژر بگذارید. البته شاید به نظر شما انجام این کار ارزشش را نداشته باشد ولی در مجموع می‌تواند راهکار مناسبی به حساب بیاید.

نقد و بررسی تخصصی هدفون Apple AirPods Pro

یکی از مزایای پدهای شارژر بیسیم آن است که هیچ‌وقت اجازه نخواهد داد شارژ ایرپادز پرو خالی شود و می‌توان همیشه و همه جا آن را با خود برد.

اپل ایرپادز پرو را بخرید اگر . . .:

  • مالک ایرپادز نسل اول هستید: واقعیت آن است که ایرپادز پرو در مقایسه با هدفون نسل اول اپل بسیار باکیفیت‌تر و جدیدتر است.
  • گوشی آیفون دارید و می‌خواهید صداها را با بیشترین کیفیت بشنوید: علی‌رغم اینکه ایرپادز پرو بهترین هدفون موجود در بازار نیست ولی به خاطر هماهنگی خوبی که با آیفون‌ها دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای آیفون‌دارها باشد.
  • می‌خواهید حس شنوایی سالمی داشته باشید: شاید این ویژگی زیاد مهم نباشد اما وقتی می‌توانیم ببینیم شدت صدای در حال پخش چگونه است و در دراز مدت چه تأثیری بر حس شنوایی ما می‌گذارد، اهمیتش افزایش می‌یابد. در بازاری که هدفون‌های متعددی وجود دارد ولی تنها این محصول اپل است که چنین قابلیتی را در اختیار افراد می‌گذارد.

اپل ایرپادز پرو را نخرید اگر:

  • قیمت برایتان مهم است: باید واقعیت را بگوییم که اپل ایرپادز پرو ارزان نیستند بنابراین اگر داشتن جدیدترین هدفون دنیا برایتان اهمیتی ندارد، می‌توانید سراغ نمونه‌های ارزان‌تر بروید.
  • اکثر وقت خود را در باشگاه می‌گذرانید: هدفون‌های بیسیم زیادی تولید شده که مخصوص ورزشکاران هستند اما اپل ایرپادز پرو هم می‌تواند انتخابی باشد که همه جا به درد انسان‌ها می‌خورد.
  • علاقه‌ای به هدفون‌های بیسیم ندارید: این موضوع کاملاً سلیقه شخصی است زیرا امکان دارد برخی‌ها همیشه این نگرانی را داشته باشند که هر لحظه ممکن است هدفون‌های بیسیم از گوششان بیرون بیفتد و یا اصلاً به هدفون بیسیم علاقه‌ای ندارند.

نظر نهایی

اگر گوشی شما آیفون است و همواره به دنبال خرید بهترین هدفون بوده‌اید، می‌توانید ایده خرید اپل ایرپادز پرو را به واقعیت تبدیل کنید. ویژگی نویز کنسلینگ موجود در این محصول کمپانی آمریکایی واقعاً کاربردی بوده و به افزایش کلی کیفیت صدا کمک می‌کند. به نکات گفته شده، باید شیوه طراحی بسیار زیبا را نیز اضافه کنیم.

نقاط قوت

  • کارایی بالای ویژگی نویز کنسلینگ
  • راحتی استفاده
  • آسیب کمتری به حس شنوایی وارد می‌کند

نقاط ضعف

  • قیمت بالاتر در مقایسه با سایر رقبا
  • وجود کابل USB-C در جعبه که کارایی زیادی ندارد
  • احتمال بیرون افتادن هدفون از گوش هنگام ورزش کردن وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *