نقد و بررسی گوشی موبایل OnePlus 3

نقد و بررسی گوشی موبایل OnePlus 3

ادامه دادن مسیر تولید یک سری مدل از هر دستگاه الکترونیکی در بالاترین سطح ممکن امری است دشوار، به خصوص زمانی که این کار در دو مدل قبلی به خوبی انجام شده است. سومین پرچم‌دار OnePlus در حالی به بازار عرضه می‌گردد که این کمپانی توانسته با رویکردی کاملا متفاوت، با دستکاری فرمول خود، گوشی موبایلی با خصوصیات کالایی رده بالا و بلوغ کلی کمپانی طراحی کند.

نقد و بررسی گوشی وان پلاس 3 - ایفوگرافی

همانطور که ملاحظه می‌کنید، همچنان وان‌پلاس در زمان عرضه محصول خود از بهترین سخت‌افزار ممکن استفاده کرده است.

طراحی گوشی OnePlus 3

در همان نگاه اول، کاملا مشخص می‌شود که گوشی OnePlus 3 در زمینه طراحی فوق‌العاده ظاهر شده است. دیگر نکته مهم درباره ظاهر دستگاه، مربوط به ابعاد بدنه می‌باشد که برابر با 152.7×74.7×7.35 میلی‌متر بوده و کاملا با استانداردهای امروزی برای گوشی‌های پرچمدار و بالارده همخوانی دارد.

در طراحی این گوشی موبایل با بدنه فلزی، تمامی دکمه‌ها و اجزا جاگذاری منطقی داشته‌اند و هیچ چیز اضافی وجود ندارد. خبر خوبی که برای طرفداران این سری از گوشی‌های هوشمند می‌باشد، وجود سنسور اثر انگشت تعبیه شده در جای همیشگی‌اش است تا تجربه آسان و دقیقی برای کاربران به ارمغان بیاورد. این سنسور به شما اجازه می‌دهد سریعا به حالت نوتیفیکشن‌ها تغییر حالت دهید.

نقد و بررسی گوشی وان پلاس 3 - طراحی

تنها مشکل کوچکی که در طراحی کلی 3 OnePlus مشاهده می‌شود، برجستگی در قسمت دوربین عقب گوشی است. این گوشی موبایل فاقد طراحی ضدآب است، اما اساسا با توجه به قیمت خرید گوشی، کیفیت مناسبی را ارایه می‌دهد. همچنین عدم امکان ارتقا حافظه داخلی مسئله‌ای است که چشم پوشی از آن امری آسان نیست.

همانطور که اشاره شد در طراحی این محصول ما با خصوصیات خاصی رو‌به‌رو نیستیم. یک مجموعه از اشکال بدونه لبه، صاف و گرد و برخی از لبه‌های تیز موجود در طراحی این گوشی موبایل در امر زیبا جلوه دادن این محصول چندان هم بی‌تاثیر نبوده‌اند. طراحی باریک و فلزی آن نیز محصولی قابل توجه را به دوستداران One Plus ارایه می‌دهد.

در طراحی بدنه کاربران شاهد زرق و برق اضافی نیستند. شاید نقطه قوت این محصول همین مسئله باشد. در خیل عظیمی از گوشی‌های هوشمند امروزی که ماژول‌های مختلف، افزودنی‌ها و همچنین طراحی‌های پر زرق و برق مشاهده می‌شود، وان‌پلاس تصمیم به طراحی هر چه ساده‌تر محصول خود گرفته است.

صفحه‌نمایش گوشی One Plus 3

گوشی موبایل OnePlus 3 دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی می‌باشد که برای تجربه کاربری در امر وب‌گردی و مشاهده فایل‌های تصویری امروزه به یک استاندارد تبدیل شده است. رزولوشن 1080p هم از آن نقاطی‌ست که در بررسی این محصول برای ما سوال برانگیز می‌باشد. پنل این گوشی هوشمند از الگوی طراحی Diamond Pentile pixel بهره می‌برد که از ایده‌آل‌های سایز و رزولوشن این گوشی به دور است. اما وجود تراکم پیکسلی 401ppi تجربه مناسبی را برای کاربر به وجود خواهد آورد.

نقد و بررسی گوشی وان پلاس 3 - صفحه‌نمایش

همچنین صفحه نمایش از تکنولوژی AMOLED استفاده می‌کند. این تکنولوژی که توسط سامسونگ به‌وجود آمد، از زمانی که توسط طراحان وان‌پلاس طراحی دوباره و شخصی سازی شد، از اسم SuperAMOLED به OpticAMOLED تغییر اسم داد. اما همچنان شاهد کنتراست بسیار مناسب، وجود رنگ‌های عمیق مشکی و طیف رنگ‌های بسیار زیاد هستیم.

صحبت از رنگ‌ها شد، گوشی وان‌پلاس 3 یک اسلایدر تغییر رنگ دارد که به شما اجازه می‌دهد تنظیمات رنگ گوشی خود را شخصی سازی کنید. شما می‌توانید برای تجربه بیشتر AMOLED تنظیمات مخصوص را انجام دهید. در این قسمت طراحان قدرت قابل تکیه‌ای به این گوشی هوشمند بخشیده‌اند.

طول عمر باتری گوشی OnePlus 3

جدیدترین محصول OnePlus دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپری می‌باشد که تاثیر به سزایی در افزایش طول عمر باتری گوشی نسبت به نسل‌های قبلی داشته است. آمار ارقام مربوط به بخش زمان مکالمه طبق سیر صعودی خود قرار داشته و به 32 ساعت رسیده است. مدت زمان پخش ویدیو نیز بهبود قابل توجه‌ای داشته است. اما کم‌ترین آمار مربوط به وب‌گردی می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی وان پلاس 3 - مشخصات باتری

لازم به ذکر است که بسیاری از این آمار تحت تاثیر استفاده از تکنولوژی AMOLED با رزولوشن 1080p است.

و اما شارژ شدن وان‌پلاس 3 به لطف تکنولوژی جدید کمپانی Dash سر و شکل بسیار مناسبی به خود گرفته است. توانایی شارژ 0 تا 60 درصد در کم‌تر از 30 دقیقه بدون هیچ‌گونه گرمای بیش از اندازه برای گوشی از مزایای این تکنولوژی جدید است.

دوربین گوشی وان پلاس 3

در بخش دوربین با توجه به قیمت محصول، طراحان از سنسورهای بسیار قدرتمندی استفاده کرده‌اند. دوربین اصلی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی سونی مدل IMX298 با اندازه پیکسلی 1.12 میکرو متر و پشت آن لنزی با دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد. این دوربین با یک OIS و تک LED فلش همراه شده است. برای دوربین سلفی، سنسور 8 مگاپیکسلی که به خوبی عکس‌هایی با جزییات بالا ثبت می‌کند تعبیه شده است.

نقد و بررسی گوشی وان پلاس 3 - رابط کاربری دوربین

اپلیکیشن دوربین وان‌پلاس 3 بسیار ساده و کاربردی است. به نحوی که با یک رابط کاربری بسیار ساده روبه‌رو هستیم. به هر حال به جز تعداد کمی جزییات مربوط به تنظیمات رزولوشن و شاید تعدادی فیلتر، در این بخش چیز مهمی از قلم نیفتاده است. حالت Manual بسیار قدرتمند ظاهر شده است. شما قدرت کنترل ISO، کنتراست، سرعت شاتر و فوکوس عکس خود را دارید. همچنین کاربران قادر به استفاده از حالت‌های دیگری نیز هستند، حالت پانوراما، Time-lapse و Slow motion برای بخش ویدیو شامل این حالت‌ها می‌باشند. حالت اتوماتیک یا دستی برای عکس‌برداری HDR وجود دارد.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین وان‌پلاس 3 از هم‌رده‌های پرچم‌دار خودش چیزی کم ندارد و حتی در مقاطعی بهتر هم می‌باشد. نشان دادن جزییات بسیار زیاد در بستر رنگی متعادل و نور مناسب ارمغان این دوربین برای کاربران خودش است.

سنسور استفاده شده در دوربین گوشی موبایل OnePlus 3 همانند شیائومی Mi5 و هواوی Mate 8 از شرکت سونی و مدل IMX298 می‌باشد که یک دوربین بسیار قدرتمند است و به کاربران زیادی تجربه مناسبی در عکاسی بخشیده است.

دوربین فیلم‌برداری وان‌پلاس 3 توانایی فیلم‌برداری 720p، 1080p، و یا 2160 (4k) با قدرت ثبت 30 فریم بر ثانیه را داراست. متاسفانه در این بخش دوربین توانایی ثبت تصاویر با قدرت 60fps یا گزینه‌هایی برای تغییر رزولوشن ویدیو را ندارد.

رابط کاربری گوشی وان پلاس 3

وان‌پلاس 3 از سیستم عامل اختصاصی خود که بر پایه اندروید 6.0.1 مارشمالو است استفاده می‌کند. تعدادی امکانات جدیدی به اندروید خالص اضافه شده است. به عنوان مثال گسچرها در اطراف رابط کاربری وجود دارند، با کشیدن O در صفحه‌قفل شما قادر به باز کردن اپلیکیشن دوربین خواهید بود، با کشیدن V شما به تاگل خاموش/روشن کردن فلش گوشی دسترسی پیدا می‌کنید و همچنین با کشیدن <> قادر به تعویض آهنگ پلی شده در اپلیکشن موسیقی خود خواهید بود.

نقد و بررسی گوشی وان پلاس 3 - رابط کاربری

در وان‌پلاس 3 بسیاری از جزییات رابط کاربری تغییری نکرده است و اکثر آیکون ها چیزی شبیه به طراحی گرافیکی اندروید آب‌نبات‌چوبی می‌باشند.

در این گوشی هوشمند، سنسور اثر انگشت بهتر از هر وقت دیگری عمل می‌کند. این سنسور همیشه آماده به خدمت برای کاربر می‌باشد. میتوان برای باز کردن قفل گوشی بدون در دست داشت گوشی و به شکل سریع از این سنسور استفاده کرد. در واقع قدرت و عکس‌العمل این سنسور بسیار مناسب است.

 بنچمارک گوشی OnePlus 3

وان‌پلاس 3 توسط یک پردازشگر اسنپ‌دراگون 820 با دو هسته Kyro کلاک شده با سرعت‌ 2.15GHz و دو هسته کلاک شده با سرعت‌ 1.6GHz تجهیز شده است که توسط یک رم 6 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود. برای پنل 1080p این گوشی موبایل، یک چیپست گرافیکی Adreno 530 تعبیه شده که یک دستگاه قدرمتند از لحاظ سخت‌افزاری را به وجود می‌آورند.

نقد و بررسی گوشی وان پلاس 3 - بنچمارک

همانطور که طرفداران وان‌پلاس از این کمپانی انتظار داشته‌اند، تمامی قطعات سخت‌افزاری وان‌پلاس 3 به بهترین شکل ممکن در این محصول رده بالا به نحوی که دارای بیشتر بازدهی ممکن باشد مونتاژ شده‌اند. به عنوان مثال در تمامی بنچمارک‌های بخش بازی‌های اندرویدی، پرچم‌دار وان‌پلاس به خوبی توانسته جوابگو باشد.

سخن پایانی

وان‌پلاس 3 از لحاظ ظاهری ساده و زیباست. در کارایی موفق عمل کرده است. دوربینی قدرتمند با طراحی رابط کاربری هر چه ساده‌تر کلکسیون جالبی از ویژگی‌ها را در این گوشی هوشمند جمع‌آوری کرده‌اند. با توجه به این مسئله که کمپانی وان‌پلاس هدف تزریق یک سری روحیات بروزتر در محصولی که از امضای محصولات قبلی خود داشته است، این محصول توانسته احترام و علاقه بسیاری از کاربران را بدست بیاورد. همانند نسل‌های پیشین توانسته محصولی هم‌رده با پرچمداران سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی و دیگر کمپانی‌های مطرح در دنیای اسمارت‌فون‌ها را روانه بازار کند. بطوری که خارج از بازار کشور سازنده، کاربران زیادی پیدا می‌شوند که این گوشی شایسته را به دیگر پرچمداران ترجیه داده و در اولویت اول خرید گوشی بالارده قرار می‌دهند.

نقد و بررسی گوشی وان پلاس 3 - نکات مثبت و منفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی گوشی موبایل OnePlus 3"